Відвідуваність сайту – основа ефективної роботи онлайн. Не буде ніякого толку в створенні, оптимізації і просуванні сайту в пошуку, якщо користувачі його ігнорують і не відвідують. В даному огляді я розгляну основні методи залучення трафіку на сайт, переваги та ризики кожного з них.

Статистика сайту: відвідуваність

Трафік або відвідуваність сайту – кількість відвідувачів сайту за вказаний період часу. Це один з найважливіших поведінкових факторів, що прямо впливає на ранжування і пошукові позиції сайту. Відвідуваність сайту враховується як пошуковою системою Яндекс, так і Google.

Перевірити відвідуваність сайту можна в Яндекс Метриці в зведенні. Вибравши період, можна побачити кількість відвідувачів і зростання або зниження трафіку.

metrika.yandex.ua

Чим небезпечний сайт без трафіку?

Відсутність відвідувачів на сайті призводить до нульової конверсії і збитковості бізнесу в інтернеті. Якщо статистика сайту вказує на відсутність або дуже низьку відвідуваність, то необхідно провести аналіз і встановити причини небажання користувачів відвідувати сайт.

Низька відвідуваність сайту може позначитися на позиціях у видачі. За інших рівних ранжуватися вище буде сайт з більшою відвідуваністю.

Причини низької відвідуваності сайту?

Причини поганої відвідуваності можна розділити на зовнішні і внутрішні.

Зовнішні фактори – причини, за якими відвідувачі на сайт не потрапляють:

  • Необізнаність цільової аудиторії через відсутність сайту в ТОПі пошукової видачі або пошуку
  • Неякісний, не конкурентний сніппет
  • Недоступність сайту або його повільне завантаження
  • Попередження пошукової системи про можливий вірус на сайті

Внутрішні чинники – причини, за якими відвідувачі на сайт не повертаються:

  • неякісний дизайн
  • Відсутність мобільної версії
  • Велика кількість реклами, анімованих банерів, спливаючих вікон
  • неякісний контент
  • Складна навігація і незрозуміла структура сайту
  • Технічні помилки, проблеми верстки
  • низька інтерактивність

Перш ніж починати роботу із залученням трафіку, необхідно підготувати сайт до зустрічі з цільовим користувачем, щоб зусилля і фінансові вкладення не витрачалися марно. Якщо не усунути внутрішні причини низької відвідуваності, то при зростанні трафіку на сайт можна зіткнутися з критичним погіршенням важливих поведінкових факторів:

  • підвищення показника відмов
  • зниження часу на сайті і глибини перегляду

Як залучити цільовий трафік на сайт

Існує два шляхи залучення відвідувачів на сайт:

  • природне збільшення цільової аудиторії
  • покупка трафіку

Природне залучення відвідувачів на сайт

Це комплекс робіт, спрямований на поліпшення сайту для користувачів (внутрішня оптимізація), поліпшення видимості сайту в пошуку, представленості сайту в місцях проживання цільової аудиторії.

Щоб поліпшити сайт для користувачів, досить провести його аналіз і дізнатися у реальних відвідувачів, що їм подобається / не подобається.

Отримавши рекомендації користувачів та експертів, ви зможете точково впливати на сайт, покращуючи саме ті фактори, які найбільш важливі для цільових відвідувачів, а не витрачати бюджет на «загальну» оптимізацію сайту.

Для підвищення видимості сайту в пошуковій видачі, я рекомендую:

  • Провести ретельну роботу над сніпетом. Для цього вивчите чек-лист щодо оптимізації сніппета.
  • Додати на сайт зображення і відео, оптимізувати картинки. Таким чином сайт буде відображатися не тільки в стандартній видачі пошукових систем, але і у видачі по картинках і відео
  • Перевірити релевантність контенту і його оптимізацію – Яндекс Метрика дозволяє не тільки перевірити трафік сайту, але і дізнатися, по яких запитах користувачі переходять на сайт з пошукової видачі.

Пошукові фрази і відвідуваність сайту в метриці

Аналіз запитів користувачів покаже, наскільки вичерпно сайт відповідає на питання. Клік по кожному запиту виводить пошукову видачу, де ви зможете проаналізувати конкурентів (що пропоную конкурентні сайти з цього ж вимогу), порівняти сніппети.

Як підвищити відвідуваність сайту природним шляхом

Контент-макетінг

Створення актуальних матеріалів, які публікуються як в рамках сайту, так і за його межами. Проведіть аналіз аудиторії, щоб зрозуміти, на яких ресурсах актуальніше публікувати матеріали: блоги, форуми, тематичні сайти, сайти-партнери, соціальні мережі. Власний блог також сприяє нарощуванню цільової аудиторії.

Соціальні медіа

Створіть спільноти в найбільш популярних соціальних мережах. Аналіз цільової аудиторії допоможе визначити, яка соціальна мережа найбільш актуальна для вас. Для В2В рішень відмінно працюють Facebook і LinkedIn, в той час як інетрнет-магазини отримують більший відгук ВКонтакті.

Публікація матеріалів в Twitter прискорює індексацію сторінок пошуковими системами і їх поява в пошуковій видачі.

Коментування конкурентних і партнерських постів за умови посилання на сайт привертає увагу цільової аудиторії і нарощує кількість посилань.

Ко-маркетинг

Це вид співпраці з партнерами, спрямований на просування компанії / сайту / пропозиції. Проаналізуйте ринкову нішу, визначте ключових гравців (потенційних партнерів і конкурентів), оцініть, як вони залучають користувачів. Домовляйтеся з партнерами про розміщення рекомендацій, рекламних постів, гостьових постів і будьте готові надати ті ж послуги в обмін.

Переваги природного нарощування відвідуваності сайту:

  • найбільш безпечний метод, без ризиків потрапити під санкції пошукових систем за накрутку тафіку
  • залучення саме цільової аудиторії, максимально «корисної» для вашого сайту
  • підвищення в пізнаваності бренду, просування в пошуковій видачі і отримання корисних контактів

Недоліки методу:

  • трудомісткість
  • тривалість

Купівля трафіку

Купівля трафіку – залучення «штучного» трафіку на сайт за певну плату. Такий трафік може направлятися з рекламних мереж, каталогів, приватних сайтів, соціальних мереж. Google рекомендує ретельно підбирати джерела трафіку і вивчати, на яких сайтах будуть показані оголошення, з яких сайтів спрямовуватиметься трафік.

Одним з найбільш небезпечних ризиків покупки відвідувачів є нецільовий трафік. Таке трапляється, коли трафік перенаправляється з нетематичних сайтів. Нецікаві, неактуальні сайти для користувачів провокують високий рівень відмов і загальне погіршення поведінкових факторів, що, безсумнівно, позначається на позиціях у видачі.

Переваги методу:

  • Це найбільш швидкий метод нарощування відвідуваності.
  • Це просто. Вибравши постачальника і сплативши обумовлену суму, сайт отримує трафік негайно.
  • Зростаюча популярність веб-сайту вкаже пошуковим системам на популярність сайту, а це сигнал до більш високого ранжирування.

Недоліки методу:

  • Це найбільш ризикований спосіб збільшення відвідуваності. Пошукові системи застосовують санкції за накрутку поведінкових факторів, виключаючи сайти з видачі від 6 місяців і більше.
  • Високий ризик отримати нецільовий трафік.

Коли резонно купувати трафік на сайт?

Продумана покупка трафіку виправдана при запуску сайту. Це допоможе швидше просунути сайт в пошуковій видачі, збільшити кількість підписників в соціальних мережах і підвищити довіру користувачів.

Купувати цільовий трафік на сайт необхідно вкрай обережно і обдумано, витягуючи з кожного відвідувача максимум вигоди. Важливо, щоб користувачі не тільки відвідували і вивчали сайт, але і здійснювали конверсійні дії.

Висновки

Відвідуваність – важливий поведінковий фактор, що визначає позиції сайту у видачі та його ефективність.

Для збільшення відвідуваності існує два шляхи – природний і комерційний. Природне нарощування цільової аудиторії займає максимум часу і сил, але дає найбільш прибуткові результати, а покупка трафіку дозволяє швидко «поліпшити» поведінкові фактори, створивши видимість популярності сайту для пошукових систем, але з мінімальною комерційною користю для сайту.