topДля того щоб просування сайту було якісним мало зайняти гарну позицію у видачі по якомусь пошуковому запиту. Необхідно вивести сайт в ТОП за запитами, які насправді вводять люди, і які відповідають тематиці та спрямованості сайту.

           У цьому контексті найважливішим завданням є правильне розуміння того, які дії необхідно виконати для того, щоб вивести сайт на верхівку видачі пошукових систем. Неправильне розуміння майбутньої задачі є основною причиною помилок оптимізаторів. Наше з Вами завдання — не допустити, щоб Ваш сайт наступив на чужі граблі.

           Для цього ми і постараємося зрозуміти: Як вивести сайт в топ пошукових запитів? Перш за все, давайте задумаємося про те, що змушує людей звертатися до пошукових систем?

           Очевидно, що вони хочуть щось знайти … Але така спрощена постановка питання мало що міняє. Уявімо, що нам довірено просування якогось серйозного проекту. Напевно його призначення — рішення певних проблем, які виникають перед людьми або, кажучи маркетинговою мовою, представниками цільової аудиторії сайту.

          Виникла проблема

Отже, в якийсь момент представник цієї аудиторії стикається з проблемою і починає усвідомлювати, що вона насправді існує. Дуже часто в період усвідомлення проблеми користувачі пошукових систем (ПС) вводять почиючи з питальних слів пошукові запити або просто констатують сам факт: чому не друкує принтер; чому не включається комп’ютер; мій комп’ютер не працює, не працює комп’ютер; cd rom не бачить диски; зламався пилосос; стукає пральна машина.

           Якщо Ви маєте намір просувати сайт по запитам такого типу, то повинні мати на увазі наступне. Користувачі хочуть щоб їм «розповіли» про те, що може викликати таку проблему, а головне дадуть вичерпну інформацію про те, як з нею впоратися (бажано своїми силами). Так само логічно просування сторінок фахівців, які надають відповідні послуги. Важливо пам’ятати, що якщо у відповідь на запит «зламався пилосос» користувач отримає сторінку електронного магазину, на який знайде текст «Зламався пилосос — не біда …Купуйте новий у нашому магазині! »- Він, швидше за все, відразу ж покине таку сторінку.

           Аналіз пошукової поведінки показує, що люди активні тільки на тих сторінках, зміст яких відповідає їхнім очікуванням. Як багато людей вводять запит «зламався пилосос» маючи бажання купити новий? Прагнучи зробити покупку, люди можуть ввести всі варіанти слів «магазин пилососів», «купити пилосос», «продаж пилососів», «де купити пилосос», але тільки не запит «поломка».

           Незважаючи на те, що час між виникненням бажань відремонтувати і купити може бути зовсім невеликим — велика частина користувачів пошукових систем не повернеться в магазин який розкручується за словом «зламався». Вони просто змінять пошуковий запит.

           Прояснення ситуації. Ми говорили про загальний випадок, коли людина тільки-тільки починає усвідомлювати проблему. Наступним етапом буде деталізація виниклої ситуації. А також спроба вибору товарів або послуг, які можуть допомогти у вирішенні проблеми.

           Нам абсолютно невідомо що сталося з комп’ютером тієї людини, який ввів запит «чому не включається комп’ютер». Але ми можемо припустити: змінюючи пошукові запити він рано чи пізно зробить якийсь висновок і візьметься шукати щось конкретне, що на його думку зможе йому допомогти.

           У такій ситуації люди вводять запити відповідні групам предметів або послуг: блоки живлення; кольорові лазерні принтери; системи охолодження.

           Кращою відповіддю на таке пошукова поведінка будуть сторінки, що містять огляди, тематичні каталоги і рейтинги веб-сайтів. Наше завдання полягає в тому, щоб знайти відповідність між станом, в якому люди шукають інформацію, ключові слова за якими ми просуваємо сайт і сам сайт.

           Це важливо для того, щоб мати можливість задовольнити очікування користувачів ПС і таким чином зібрати на сайт саме тих, кому він насправді потрібен.

           Конкретика

«А що думають фахівці та споживачі?», — Задаюся питанням користувачі, опинившись на третьому етапі. Приміром, людина яка щойно ввила запит «відеокарти», швидше за все, отримає великий обсяг інформації. Але до чого-то він став схилятися більше, а до чогось менше. Тепер йому необхідно позначити деякі критерії … А це додаткові відомості, які шукають за допомогою запитів, подібних до цих: порівняння відеокарт; кулер для відеокарти; NVIDIA або AMD; форум відеокарти. Це ідеальна ситуація для просування інтерактивного ресурсу. Саме в цей момент люди горять бажання не тільки прочитати думку тих, хто опинився в подібній ситуації, а й поспілкуватися — задати якісь питання чи висловити свою точку зору. І, звичайно ж, у жодному разі не можна намагатися просувати за такими запитами сайти, які не містять форуму або оглядів. Люди відразу ж покинуть їх і надовго запам’ятають факт обману.

           Остаточна деталізація

Провівши якийсь час на форумах і ознайомившись з низкою оглядів багато користувачів пошукових систем почнуть вводити додаткові характеристики. А. Актуальність, характеристики, якість Цілком можливо, що ви самі колись вводили в Яндекс запит «новий iPod» або «CMS для сателітів». Цей стан подальшого уточнення вибору. Незважаючи на те, що такі запити не містять слів «купити», «продаж» — це справжнісінькі транзакційні запити. Тому відповіддю може бути будь-тематичне комерційну пропозицію. Б. Бренд, торгова марка, виробник Людина, яка вводить пошуковий запит «ноутбуки apple macbook pro» або «samsung 3d tv eu40c7000ww» серйозно обмежує коло пошуку. Це означає, що він вже визначився з вибором серії або конкретної моделі, і хоче отримати цілком конкретну інформацію. Отже, найкращою відповіддю буде надання найбільш вичерпних відомостей. В. Уточнення цінового діапазону Фінальною стадією вибору слід вважати уточнення цінового діапазону.

Це робиться для вибору найкращого варіанту. Отже, ми маємо справу з самими справжніми транзакційними запитами. Користувачі, які вводять такі запити, насправді націлені на придбання товару або послуги. На цьому умовно-четвертий етап, він же останній, закінчується. В ідеалі і користувачі, і власники Інтернет-магазинів, інформаційних сайтів, форумів і т.п. (Пошукових систем теж) — всі задоволені. Висновок Просування сайту за запитами, які не мають до нього жодного стосунку, приводять на сайт не тих людей, яких він міг би зацікавити. Ефективність такого просування вкрай низька, а виділений на SEO-просування бюджет виявиться змарнованим. І навпаки, якщо ми будемо просувати сайт чітко розуміючи, які проблеми можуть привести на нього людей — зможемо розмовляти з ними однією мовою і створимо ресурс, який буде повністю відповідати очікуванням відвідувачів.