rewriteРерайтом прийнято називати переказ статті, що викладений НЕ словесно, а надрукований в електронному вигляді (як правило). Копірайтом ж називають статтю, яка написана виключно зі свого досвіду, знань або умовиводів.

Грань між рерайтом і копірайтом дуже тонка, так як відрізнити якісний рерайт від копірайту складно, для цього потрібно перебрати багато джерел інформації (сайти, книги, журнали тощо) і порівняти цю статтю з цими джерелами.

Сьогодні ми поговоримо про те, як навчитися писати якісний рерайт, але для початку звернемося до способів написання рерайту.

Способи створення рерайту

Існує три основні методи, як зробити рерайт:

Рерайт цілком. За шкільною лавою такий «рерайт» називають переказом тексту і по суті це дійсно так. Навчитися цьому методу можна так: прочитайте кілька разів уважно статтю, складіть її план, виділіть ключові моменти, усвідомте суть і мету статті. Після чого закрийте її і напишіть своїми словами тільки що прочитану статтю. Обов’язкова умова — не використовувати довгі фразо обороти, які є в вихідній статті. Варіант не особливо популярний серед рерайтерів, так як вимагає великої уваги і часу. Вникнути і запам’ятати цю статтю не так то і просто, якщо тематика рерайту взагалі не знайома, тому частіше використовують інші техніки рерайта. Крім того, погана пам’ять і неуважність змушує людину упускати багато дрібних деталей.

Рерайт за пропозицією. Полягає в наступному: прочитуєте одну пропозицію і його ж перефразовуєте. Спосіб рерайту найбільш прийнятний для новин, де потрібно писати коротко і по суті, але не для статей, так як цей метод не зручний для великих текстів, тому що за великої кількості таких пропозицій настає депресивний стан через монотонну роботу.

Рерайт по абзацах. Найбільш популярний і один з найпростіших способів створення рерайту. Він є якоюсь серединою між «рерайтом цілком» — де головне достоїнство — це унікальність побудова фраз, абзаців і структури в цілому і «рерайтом за пропозицією», де висока точність передачі інформації, але низька індивідуальність. Суть способу зводиться до того, що Ви прочитуєте весь абзац (кілька разів), потім його перефразуєте, доповнюючи своїми знаннями та думками. Є можливість розбити на два абзаци або додати маркери.

Проте будь-який з цих методів вимагає попереднього прочитання всієї статті, адже Вам необхідно вникнути в суть матеріалу, тоді Ви зможете менше допустити помилок в плані суті викладеного.

Як зробити рерайт ЯКІСНИМ

Принципова відмінність якісного рерайта в тому, що його можна використовувати на цілком пристойних сайтах, так як користувач зможе отримати вичерпну інформацію, написану «доступною мовою». Тому, якщо рерайтер отримує завдання написати якісний рерайт, йому необхідно врахувати наступне:

Використовувати кілька джерел. Щоб стаття вийшла якісною, вона повинна містити в собі повну відповідь на питання, тому пошукайте в Інтернеті ті статті, які на Ваш погляд найбільш вдало написані (3-4 джерела цілком вистачить). Потім відкрийте текстовий документ на комп’ютері, і почніть в нього копіювати з цих джерел, шматки статей, які містять в собі потрібну і корисну інформацію, з Вашого питання. Наприклад: в одному джерелі Вам сподобаються методи, в іншому будуть яскраві приклади, в третьому, знайдете цікаві факти на цю тему і т.д. Коли будете копіювати, будьте уважні, щоб не дублювати інформацію, щоб потім даремно не рерайтити її.

Відмінним джерелом є статті з глянцевих журналів або книг. Справа в тому, що, як правило, в якості основи для рерайта беруть саме сайти, а не книги, тому стаття, яку Ви напишіть, може виявитися не зовсім корисною, якщо відвідувач вже не будь подібне читав на сусідньому сайті. До речі, вступ, по можливості, намагайтеся робити авторським, тобто писати від себе, таким чином, з перших рядків читач і не зрозуміє, що стаття переписана з інших сайтів.

Після того, як стаття буде складена, її можна починати рерайтити!

Впроваджуйте ключові слова. Другим, важливим відзнакою якісного рерайта є використання в назві, короткий зміст і тексті ключових слів. Ключові слово — це, по суті, запит, які часто вводять в пошукові системи (наприклад, в Яндексі). На цю статтю Вам достатньо мати 2-3 основних ключових слова (бажано і більше, але ми зараз пишемо для новачків). Знайти ключові слова можете на сайті wordstat.yandex.ru. Перевірити частоту ключового слова або фрази можна за допомогою такої команди: «! Слово! Слово». Наприклад, запит: «! Чому! Чоловіки! Змінюють» має частоту введення цієї фрази в пошуку Яндекса — 2118 разів на місяць. Знайти додаткові запити, можна так: введіть у wordstat той же запит, але тільки без лапок: чому чоловіки зраджують. І під полем (в яке вводили запит) побачите додаткові ключові слова, якими можете скористатися пишучи статтю.

Вибирайте ті запити, які мають найбільшу частоту, але і в теж час сенс статті повинен відповідати на запит. Тобто не можна вибирати запит «! Мобільні! Телефони», якщо у вашій статті буде просто написано про те, як вибирати мобільні телефони. Також не забувайте, що ключове слово повинно складатися з двох і більше слів, так як тільки такі запити здатні привести на сайт цільову аудиторію.

У пошуках запиту, проявляйте кмітливість, так як, змінивши хоча б одне слово або союз, Ви можете значно змінити частотність. Наприклад, в тому ж запит «Чому змінюють чоловіки» замінивши прислівник «чому» на «навіщо», то ключове слово — «! Навіщо! Чоловіки! Змінюють» матиме частоту всього лише 30 разів на місяць (на більш ніж 2000 одиниць менше ).

Змінюйте структуру статті. Рерайт низької якості має таку особливість — він має ту ж структуру, що й вихідник. Тобто в ньому використані така ж кількість абзаців (приблизно такого ж обсягу), дано підзаголовки в тих же місцях, навіть виділення тексту «жирним» і «курсивом» повторено. Відповідно, постарайтеся змінити структуру статті так, щоб вона була не в пізнаваною. Хоча, якщо Ви будете використовувати кілька джерел, то структура апріорі буде інший, але давайте її змінимо до кінця. Для цього постарайтеся вносити якомога більше своїх поправок, наприклад:

Замість перерахування чого-небудь через кому — використовуйте маркери або нумерацію;

Абзаци міняйте місцями. Деякі абзаци робіть більше, а інші менше;

Придумуйте нові підзаголовки, причому використовуйте їх в інших місцях (не там, де були старі);

Деякі важливі фрази можна виділити цитатою чи робити «жирними».

Структура повинна змінитися, як в плані коду, так і в плані візуального сприйняття, для цього вставте в статтю нові картинки — вони повинні бути яскравими, чіткими і красивими. Чим більше картинка, тим краще, але знайте міру, адже картинка повинна вписуватися красиво в текст, а не бути «більмом на оці». В ідеалі, картинка повинна також служити певним описом або сенсом того, про що пишіть. Приміром, до статті «що подарувати мамі на день народження», Ви повинні вставити ті варіанти подарунків, які будуть Вами описані, щоб особливо ліниві користувачі, змогли зрозуміти сенс статті тільки вже з одних картинок. Крім того, ті картинки, що по центру вставлені, дають користувачеві кілька секунд відпочити від тексту, тому стаття простіше і швидше читається. А «простирадло» тексту без картинок, може просто налякати відвідувача.

Не лінуйтеся вставляти в статтю і відеоматеріали. Сучасний користувач Інтернету вже втомився від читання, тому, коли випадає можливість — він краще прогляне відеоматеріал, ніж прочитає довгу статтю. Відео також корисно в тих випадках, коли необхідно більш наочно показати якісь моменти, описані в статті. Наприклад, запит «як робити кучері в домашніх умовах», просто не може обійтися без відео ролика, в якому буде наочно показано, як створюються кучері.

Доповнюйте статтю своїми думками, знаннями та досвідом. Якщо стаття дає можливість висловити свою позицію або Ви знаєте, чим можна доповнити статтю — сміливо доповнюйте. Вам в будь-якому випадку це в плюс — менше рерайтити і більше похвали від замовника. Однак Ваші аргументи повинні бути обґрунтовані, просто висловлювати свою думку — не завжди корисно, тому що можна наткнутися на протилежну думку в коментарях. Хоча якщо це блог одного учасника, то суб’єктивність тут цілком доречна, на те він і блог, щоб показувати інформацію в суб’єктивних відтінках.

Особливо цінний в статтях досвід, тому не скромничайте і, роблячи рерайт статті, діліться своїм досвідом, причому важливий не тільки позитивний досвід, а й негативний теж зійде. Намагайтеся не рерайтити ті статті, які, на Вашу думку, містять неправдиві відомості.

Не робіть помилок! Яка б не була стаття цікавою, але якщо в ній буде багато помилок (орфографічних, пунктуаційних, стилістичних і т.п.), то вона не зможе донести до читача всього закладеного сенсу, тому він зупиниться вже на середині статті і припинить своє читання. Крім того, помилки бачить і пошукові машини, «що дають» відвідувачів на сайт, і якщо вони побачать ті самі помилки, то сайт може отримати санкцію за це, через що буде знижена загальна відвідуваність сайту, а за це вже точно отримаєте «запотиличник »від свого роботодавця.

Щоб допускати менше помилок — і текст і назва пишіть в текстовому редакторі, який вміє добре перевіряти на помилки (в операційних система Windows — це програма Microsoft Office).

Досвід вирішує все!

З великою впевненістю можна сказати, що перші Ваші кроки в рерайті, а особливо якщо будете намагатися робити рерайт якісним, стануть дуже болісними і складними. Часу витратите багато, а статей та кількості знаків отримаєте мало, відповідно і дохід не потішить. Однак тут головне не впадати у відчай. Чим більше Ви будете працювати, тим більше з’являтиметься у Вас досвіду, а значить, швидкості та вміння писати красиво, цікаво і що ще немало важливо — без помилок! З часом зрозумієте, що рерайт — це дуже просто, головне налаштуватися на роботу і зосередитися. Зараз професійні рерайтери спокійно справляються з 30 000 знаків за день, причому без особливих втрат в якості, тому у Вас є куди прагнути.

Спочатку намагайтеся вибирати ті теми, які Вам здаються найбільш простими, з часом вибір тим поступово ускладнюйте, але не втрачайте якості, так як краще отримувати менше, але постійно, ніж трохи більше, але тимчасово, поки роботодавець не помітить Вашої «хал тури». У вільний час намагайтеся більше читати тематичної літератури, щоб набиратися знань в області того сайту на який пишіть. Якщо Ви самі маєте можливість вибирати тему для статті, беріть найбільш свіжі теми, актуальні на сьогодні.

Не бійтеся працювати понад норму! Дуже багато хто любить себе жаліти, і їм здається, що вони сильно перетрудилися. Запам’ятайте, що жаліти себе — не можна, особливо, коли тільки втягуєтеся в новий вид діяльності, працюйте завжди трохи більше норми і тоді Ви не помітите, як почнете встигати багато,  часу витрачати мало. І це відноситься не тільки до рерайту …