kak-samostoyatelno-raskrutit-sajtКожен WEB-майстер одного разу замислюється над так званою розкруткою свого сайту. Так що ж за звір ця розкрутка і з чого її слід почати?

Що таке розкрутка сайту – це процес зміни внутрішніх і зовнішніх характеристик сайту з метою збільшення його рейтингу в пошукових системах. (Під рейтингом тут розуміється позиція в результатах пошуку) Для того щоб не привчати шановного читача далі до вульгарного слова розкручування, я буду називати його літературно – оптимізація.

Оптимізацію можна розділити на 3 етапи:

1. Внутрішня оптимізація

2. Зовнішня оптимізація.

3. Слідкування і коректування.

1. Внутрішня оптимізація.

Якщо на сайті є сторінка, то вона повинна нести якусь єдину думку! Перше що повинен зробити кожен поважаючий себе оптимізатор це визначити основну думку всіх своїх сторінок.

Важливо! Не вміст сторінок треба писати під основну думку, а виводити основну думку з вмісту! Кожна сторінка повинна мати свій унікальний заголовок! Другою дією має бути формування цієї думки заголовка сторінки (вмісту тега) (само собою, для кожної сторінки).

Важливо! На кожних двох сторінках, де однаковий заголовок ви втрачаєте потенційних відвідувачів, тому що обидві вони будуть доречні однаковим запитах! Кожна сторінка повинна мати унікальне опис! Третім вашим дією в ході оптимізації сайту має бути написання (або формування скриптами) описів сторінок. (Під описом тут розуміється вміст тега).

Важливо! Якщо ви хочете, щоб ваші користувачі бачили в результатах пошуку, під посиланням на сторінку не випадкові рядки вмісту, а текст, який написали ви, і який їх залучить, то вам доведеться писати опис! Сторінки повинні бути розташовані якнайближче до головної сторінки! Далі ви повинні змінити структуру сайту так, щоб на будь-яку сторінку вашого сайту можна було потрапити, натиснувши не більше ніж на 3-4 посилання!

Важливо! Це потрібно і для людей (яким подобаються сайти, де не треба пройти по 110 розділів, перш ніж знайти те, що вони шукають) і для пошуковиків (які сайт з 110 вкладеннями будуть індексувати 110 місяців). Вміст сторінок повинен бути розмічений відповідно канонам HTML. Якщо мається на увазі як заголовок першого рівня, то він і повинен ним бути! Якщо тег strong повинен виділяти ті частини тексту, на які ви хочете звернути увагу, то так воно і повинно бути! Не треба пів сторінки пхати в h1, а решта тексту в strong, ні до чого хорошого це не приведе!

Важливо! Пошукові системи здатні по% тексту в тегах виділення визначати правильно їх використовували чи ні. Пам’ятайте це!Текст заголовка повинен відповідати тому що обрамлено в тег h1 Title – це заголовок сторінки, H1 – це заголовок тексту, не правда – чи логічно писати в них одне і теж. Пошуковики думають так само.

2. Зовнішня оптимізація

Посилань не буває багато! Це той девіз, яким керуються всі оптимізатори. Якщо у вас є можливість поставити посилання на сторінку свого сайту – не пропустіть її, будь то підпис на форумі, або поле у формі гостьової книги.
Важливо! Це не повинно доходити до фанатизму. Не має сенсу бігати по форумах! Грамотне посилання – запорука успіху. Поняття грамотногопосилання складається з ряду факторів.
1 – вона повинна привертати увагу людей,
2 – вона повинна бути релевантне сторінці, на яку посилається.

Важливо! В ідеалі текст (анкор) посилання повинен бути рівний заголовку сторінки на яку вона посилається. Одна голова добре, а з тулубом – краще! Багато вкладають в слово оптимізація набивання сотень тисяч посилань на головну сторінку. Вони не праві. Правильна оптимізація це коли велика половина посилань йде на внутрішні сторінки сайту, тим самим, піднімаючи їх в результатах пошуку. Як наслідок людина потрапляє відразу туди, куди хотіла, і йому вже немає потреби блукати далі по сайту.

Важливо! Я сказав «більша половина» маючи на увазі те що «менша половина» якраз і повинні посилатися на головну сторінку, яка релевантна самим високочастотним запитам, і вимагає великої посилальної маси.
3.Слідкування і коректування.

Мало просто оптимізувати сайт і допомогти йому досягти необхідних позицій в пошукових системах, його треба ще підтримувати там. Ось тут нам якраз і стане в нагоді «обвіс професіонала-SEO»: • Google Analytics (www.google.com/analytics/ru-RU/) – необхідний без винятку всім. У ньому можна дізнатися, як звідки і навіщо користувач прийшов до вас на сайт, подивитися, що саме його цікавило і зрозуміти в який бік сайт треба розвивати. Само собою показує кількість користувачів за довільний період часу (якщо треба навіть у порівнянні з довільним періодом часу).

• Google Web-master Tools (www.google.com/webmasters/tools/) – корисний інтерфейс для управління сайтом. Там можна визначити регіон сайту, додати sitemap який допоможе системі Google знайти всі сторінки вашого сайту, задати швидкість сканування сторінок, дозволити або заборонити системі індексувати ваші зображення.

Яндекс.Вебмастер (webmaster.yandex.ru/) – Аналог Google Web-masters Tools але сподіваємося що далі вона розвинеться.

Site Auditor (www.site-auditor.ru/) – неймовірно корисна програма зі збору статистики по сайтам. Починаємо своє стеження з того, що додаємо сайт в GA (Google Analytics) і розставляємо код на всіх сторінках сайту. Вже через кілька днів стає промальовуватися перша картина по відвідувачах. Звідки вони йдуть і що їм треба від вашого сайту. Далі ми додаємо сайт в GWT (Google Web-masters Tools), доводимо їм що ви господар сайту і додаємо sitemap попередньо його створивши.

Визначаємо основний домен сайту (я віддаю перевагу з www, тому що багато каталоги додають його автоматично). Додаємо сайт в ЯВ (Яндекс.Вебмастер), Качаємо і ставимо Site Auditor. Додаємо туди свій сайт шляхом простого визначення його характеристик. Тепер навіщо нам все це треба і що ми будемо з цим робити: Дивимося в GA, які пошукові запити приносять нам найбільшу кількість людей, додаємо їх у Site Auditor і дивимося на якому ми по них місці. Далі в GA визначаємо, які сторінки релевантні цим запитам і ставимо на них по кілька посилань з цим запитом в тексті (анкорі). Тим самим, підвищуючи їх релевантність запиту, тим самим, підвищуючи їх місце у видачі на цей запит, тим самим, підвищуючи кількість людей з них.

Так само Site Auditor вміє показувати конкурентів по певному запиту, що важливо, так як їх можна вивчити і зрозуміти, чому вони вищі вас у видачі. І або обійти їх по цих параметрах, або, якщо параметри заборонені до використання попросту «написати куди треба».

FAQ по оптимізації:

Тепер хотілося б відзначити найбільш часті помилки оптимізаторів: В: Мій сайт не індексується пошуковиками вже 3 дня! Що ж мені робити? В: А що ви вже зробили, для того щоб він був проіндексований?Нічого? Так і не отримаєте нічого!

В: Мій сайт проіндексований, але люди не йдуть! Чому? В: Щоб пішли люди треба його ще оптимізувати! Бо на 10 `000 сторінки видачі доходять або боти, або люди – боти і ще не відомо, що гірше.

В: Я прогнав сайт по 20 каталогів! Чому я не на першій сторінці?! В: Подивіться, скільки посилань на сайти ваших конкурентів.

В: Мій сайт вчора прогнали по базi каталогів, де мої посилання в пошуковій системі? В: Ваш дім вчора почали будувати, де ж його дах?

В: У мене не було вчора Інтернету і мій сайт не показувався, відвідувачі теж не бачили його? В: Якщо ви не бачили в живу сервер, де лежить ваш сайт, це не означає що його немає.

В: Я зареєструвався в Google, коли він прийде індексувати мій сайт? В: У день створюються і додаються в Google тисячі сайтів, а так само оновлюються сторінки на сотнях мільйонів уже проіндексованих сайтах. І незважаючи на всю свою обчислювальну потужність, GoogleBot прийде до вас на сайт ТІЛЬКИ коли до нього дійде черга.

Корисні поради. Не всі йогурти однаково корисні. Каталоги – хороший спосіб отримання посилань, але серед них теж треба навчитися вибирати.

Важливо! Якщо на кожен каталог ставити посилання, як вони просять, то через деякий час посилань у вас на сайті стане більше ніж корисного вмісту. Не має сенсу витрачати свій час на додавання сайту у погані Катологи та гостьові книги призначені тільки для накидання туди посилань. З великою ймовірністю пошуковик не зарахує ці посилання і час буде витрачено марно.

І тебе порахували! Для чого потрібен лічильник – для того щоб вважати. Логічно чи не так? Не треба завішувати сайт купою лічильників. Важливо! Добре навіть коли лічильник не бачимо, по-перше ви ускладнюєте завдання конкурентам, у других на ранніх етапах не відлякує користувача малої відвідуваністю. Хороший каталог – відомий каталог. Відомий каталог хороший тим що туди окрім ботів ходять ще і люди, бо такий каталог виконує свою початкову мету – каталогізує сайти. А не надає їм зайву ссилочку.

Важливо! Приклади хороших (на мою думку) каталогів: www.dmoz.org/, www.google.com/dirhp/ (сюди потрапляють обрані сайти з DMOZ) http://catalog.yandex.ru/

Бажаєте розкрутити сайт звяжіться з нами і ми дамо вам консультацію!

А для тих хто хоче навчитися просувати власний сайт розроблено курс “КУРС SEO ДЛЯ БІЗНЕСУ