
Що робити? Як рости далі?

Звичайно — мислити і рухатися вперед.
Зрозуміло, не все те, що ми робитимемо, приведе нас до потрібних цілей. Бувають і помилкові кроки, і зовнішні чинники, що змінилися, і мало що ще. Але якщо нічого не робити, а стояти – конкуренти обженуть. Ринок, клієнти та технології зміняться, а ви залишитеся у минулому.
З іншого боку, спочатку багато думайте, потім акуратно робіть, особливо коли кроки вимагають серйозних витрат ресурсів.
І ніхто не заважає робити багато кроків паралельно.
Я використовую для розвитку бізнесу дві групи методів:
- Принципово нові кроки (проекти розвитку):
- Додавання нових піднішів у наявні нішеві сайти.
- Ребрендинг магазинів.
- Ведення нових джерел залучення клієнтів.
- Перетворення інтернет-магазину на маркетплейс.
- Додавання офлайн-каналів продажів, якщо їх немає.
- Додавання оптового каналу продажів, партнерських програм.
- Отримання ексклюзиву за ключовими товарами.
- Організація імпорту найпопулярніших товарів вашого ІМ.
- Покупка конкурента.
- Відкриття нових ІМ у нових нішах.
- Введення власних брендів товарів.
- Будь-які інші кроки, які ви вважаєте необхідними.
- Кайдзен кроки. Постійно ставимо маленькі короткі цілі та досягаємо їх:
- Поліпшення асортименту.
- SEO (Пошукова оптимізація).
- Розвиток контенту.
- Розвиток реклами.
- Оптимізація витрат у всій компанії.
- Маркетингові активності (акції, розпродажі тощо).
- Поліпшення юзабіліті.
- Навчання співробітників.
- Оптимізація логістики.
- Розвиток інфраструктури ІМ.
- Автоматизація бізнес-процесів.
Це далеко не всі методи розвитку, для ілюстрації вибрав лише невелику частину. Потрібно розуміти, що для методів першої групи необхідно використовувати проектне управління з чіткими цілями та контролем показників.
Друга група, кайдзен кроки, по суті є системою безперервного покращення вашого бізнесу. Вона найлегше реалізується. Суть кайдзен кроків: ставимо маленькі короткі завдання зі зрозумілими цілями та разом їх досягаємо. Їмо слона по шматочках. Більше інформації я подаю на курсі Дропшипінг.