auditСучасні технології дозволяють швидко і ефективно впливати на відвідуваність сайтів і вдосконалювати їх для більшої фінансової віддачі. Між тим, не кожен користувач послуг, подібних розкручуванні сайтів і просування брендів / компаній / товарів в Інтернеті, знає, звідки «ноги ростуть».

Як і у всякій професійній галузі, в сфері інтернет-послуг базою для успішних кампаній з просування і аудит.

Ретельний аналіз, зведення маркетингових досліджень в сегменті бізнесу замовника, технічний аналіз веб-ресурсу – консалтингові послуги, від яких залежить сам факт зародження тієї чи іншої кампанії.

Що конкретно є аудит сайту і навіщо він потрібний, розглянемо в цьому матеріалі.

Що таке аудит сайту? 

Загальний аудит сайту – це незалежна експертна оцінка всього сайту, включаючи його структуру, ідеологію, ступінь зручності для користувачів, ефективність, здатність вирішувати покладені на нього завдання, відповідати головним вимогам пошукових систем і так далі.

На сьогоднішній день розрізняють кілька, так скажемо, видів аудиту, кожен з яких по-своєму важливий для успіху сайту і бізнесу його власників: пошуковий аудит, аудит юзабіліті сайту і маркетинговий аудит.

Навіщо взагалі потрібен аудит сайту? 

Професійна перевірка сайту аудиторами необхідна в кількох випадках:

– при плануванні бюджетів на утримання та подальший розвиток веб-сайту;

– для оцінки професіоналізму фахівців компанії, що відповідають за функціонування сайту;

– при розробці технічного завдання для реконструкції сайту, редизайну, а також стратегії розкрутки ресурсу в Інтернеті;

– для укладання угоди купівлі-продажу проекту.

По суті, основне завдання аудиту сайтів – виявити можливі несправності, недоліки ресурсу, які заважають його успішному розвитку. Найчастіше веб-ресурси розробляються спочатку з невірно вибраної концепцією, особливо, якщо замовник ресурсу не володіє повною інформацією і можливістю контролювати процес створення сайту, а розробники, у свою чергу, дуже далекі від специфіки бізнесу замовника.

 Нерозуміння та незнання основних маркетингових, організаційних та економічних правил в Інтернеті також позначаються на працездатності та ефективності сайту.

Тому, безумовно, сайт не дає прибуток і створений самоучкою потребує ретельного аналізу, який дозволить отримати конкретні рекомендації та програми з усунення всіх несправностей і «косяків» розробників. Вкладені в проект інвестиції часто не приносять очікуваних плодів власникам сайту, і причиною цього може послужити сама непомітна на перший погляд несправність.

Наприклад, неграмотно перелінковані сторінки ресурсу або занадто наворочений дизайн, на непрофесійний погляд «новомодний», але негативно позначається на позиціях сайту в природній видачі пошукових систем.

Для виявлення цих моментів і необхідно проводити незалежну оцінку, в першу чергу з маркетинговою боку, щоб вибудувати потрібну стратегію розвитку бізнес-проекту в мережі, потім з боку пошукових систем, щоб розробити грамотну схему просування, а на закінчення оцінити юзабіліті сайту з боку зручності користування сайтом і його «читабельності» в пошукових системах.

Які критерії піддаються експертній оцінці? За підсумками проведеного аналізу складається докладний звіт з необхідними додатками, який включає безліч аспектів успішності або «неуспішності» веб-сайту. На результати аналізу впливають такі фактори, включені до складу самого сайту: число досліджених html-сторінок, число проіндексованих сторінок пошуковими роботами, всі файли, гіперпосилання та зображення.

Також враховується розширення монітора, на якому відображається аналізований сайт, кількість квітів для перегляду, версія браузера, середня швидкість з’єднання і завантаження сторінок, наявність у складі сайту спливаючих вікон і карти сайту, індекс цитування і кількість лічильників для підрахунку кількості відвідувачів.

Результати аудиту відображають наступні статистичні дані:

– Середній показник за кількістю відвідувачів у день

– Загальна кількість переглянутих сторінок сайту

– Співвідношення числа відвідувачів головної сторінки до загальної кількості відвідувачів

– Використовувані найчастіше браузери

– Використовувані відвідувачами операційні системи

– Екранні рішення моніторів користувачів

– Кількість кольорів дисплея моніторів відвідувачів

– Джерело, за посиланням якого відвідувач прийшов на сайт

– Дані за часом відвідування

– Середня кількість часу перебування на сайті

– Ресурс, на який пішов користувач

– Найпопулярніші сторінки веб-сайту

– Глибина перегляду сайту відвідувачами

– Таргетінгові дані (географічне положення відвідувачів)

– Рейтинг сайту за ключовими словами в основних пошукових системах

– Ключові слова, які приводять на сайт відвідувачів

– Найпопулярніші ключові слова, які відповідають тематиці основних напрямків

– Відповідність ключових слів на сайті ключовими словами, які використовуються користувачами для пошуку

– Дані аналізу ПО, брав участь у розробці сайту

– Дані аналізу графіки

– Дані аналізу системи навігації веб-сайту

– Дані аналізу мета-тегів – Дані аналізу назв і описів сторінок сайту

– Дані аналізу сайтів компаній-конкурентів

– Аналіз перспектив розвитку ресурсу

– Аналіз орієнтовного бюджету на розвиток сайту

– Пошуковий і маркетинговий аудит.

Аудит юзабіліті сайту

Пошуковий аудит сайту включає в себе наступні аспекти:

 – Аналіз семантики – дослідження ключових запитів в пошуковики, підбір відповідних запитів на базі статистики систем Яндекс, Рамблер і Google.

– Аналіз пошукового попиту – визначення рівня популярності пошукових запитів для сайту, складання тематичних груп, перевірка контенту сайту на відповідність ключовими словами виробленого семантичного ядра.

– Аналіз видимості сайту в пошукових системах – визначення позицій сайту по всіх ключових запитах, аналіз веб-сторінок, по яких сайт в пошукових системах не видно.

– Реєстрація ресурсу в рейтингах і каталогах.

– Дослідження конкурентного середовища і сайтів компаній-конкурентів.

– Аналіз відвідуваності сайту за встановленими лічильниками та інших джерел трафіку.

– Працює з пошуковиками.

– Аналіз контенту на сайті, при необхідності складання заголовків і описів основних типів веб-сторінок, коригування.

– Дослідження вхідних посилань на веб-сайт.

– Складанні текстів посилань, списки посилань на базі розробленого семантичного ядра для збільшення цитованості ресурсу.

– Консультування фахівцями.

Звіт.

– Повторний аналіз через місяць після застосування рекомендацій та програмних пропозицій експертів.

Маркетинговий аудит веб-сайтів:

Даний вид досліджень, що проводяться щодо веб-ресурсів, забезпечує замовників об’ємної інформацією про цільову аудиторію сайту і дозволяє вибудувати грамотну рекламну стратегію розвитку проекту в мережі.

Аудит включає:

– Виявлення основних завдань і цілей ресурсу, визначення цільової аудиторії, а також відповідність функціонуючого сайту обраної концепції.

– Дослідження аудиторії сайту і визначення її джерел інформації, можливих важелів впливу на потенційних клієнтів і сегментація відвідувачів.

– Аналіз конкурентного середовища та сайтів інших компаній даної тематики, виявлення сильних і слабких сторін їх діяльності в Інтернеті, вибудовування найбільш придатної тактики ведення бізнесу в даному сегменті.

– Незалежна оцінка структури сайту, її «читабельності» користувачам, виявлення можливих помилок в навігації, а також усунення недоліків у відповідності з обраною клієнтом стратегії.

– Розробка рекламної стратегії, вибір найбільш ефективних маркетингових рішень для сайту.

– Консультування.

Звіт. Аудит юзабіліті сайту

Юзабіліті сайту багато в чому визначає успішність будь-якого проекту. Чи піде користувач з сайту, або залишиться гуляти по його сторінках, чи будуть пошукові системи нормально відноситися до ресурсу – на ці та багато інших аспектів успіху ресурсу буде впливати саме юзабіліті.

Саме тому аналіз юзабіліті сайту цікавить власників в першу чергу. Що включає даний вид аудиту:

 – Коректність відображення сайту в різних браузерах.

– Ступінь зручності та ефективності навігації ресурсу, грамотність розроблених меню, каталогів та додаткових функцій (пошук, наприклад).

– Аналіз контенту на головних і внутрішніх сторінках сайту.

– Дослідження додаткових можливостей для клієнтської частини – форма заявки, контактна інформація і так далі.

– Наявність обновлюваної інформації, рівень ефективності головної частини веб-сайту.

– Аудит сервісів ресурсу. Оцінка реклами на сайті.

– Технічний аудит

– аналіз внутрішньої частини та усунення виявлених несправностей і помилок.

– Консультування фахівцями.

Звіт.

– Повторне дослідження після закінчення місяця. Зазначимо, що ті чи інші форми аудиту можуть відрізнятися в різних аудиторських компаніях.

Однією схеми досліджень на даний момент не існує, особливо, якщо враховувати, що всі ці види аналізу застосовуються в одній області стосовно конкретного ресурсу і можуть перетинатися. Головна мета будь-якого аналізу – виявити і усунути помилки, і, головне, сприяти успішному розвитку проекту.

Бажаєте замовити професійний аудит звяжіться з нами і ми допоможемо!

[contact-form-7 id=”152″ title=”Форма для контакта 1″]