auditСучасні технології дозволяють швидко і ефективно впливати на відвідуваність сайтів і вдосконалювати їх для більшої фінансової віддачі. Між тим, не кожен користувач послуг, подібних розкручуванні сайтів і просування брендів / компаній / товарів в Інтернеті, знає, звідки «ноги ростуть».

Як і у всякій професійній галузі, в сфері інтернет-послуг базою для успішних кампаній з просування і аудит.

Ретельний аналіз, зведення маркетингових досліджень в сегменті бізнесу замовника, технічний аналіз веб-ресурсу — консалтингові послуги, від яких залежить сам факт зародження тієї чи іншої кампанії.

Що конкретно є аудит сайту і навіщо він потрібний, розглянемо в цьому матеріалі.

Що таке аудит сайту? 

Загальний аудит сайту — це незалежна експертна оцінка всього сайту, включаючи його структуру, ідеологію, ступінь зручності для користувачів, ефективність, здатність вирішувати покладені на нього завдання, відповідати головним вимогам пошукових систем і так далі.

На сьогоднішній день розрізняють кілька, так скажемо, видів аудиту, кожен з яких по-своєму важливий для успіху сайту і бізнесу його власників: пошуковий аудит, аудит юзабіліті сайту і маркетинговий аудит.

Навіщо взагалі потрібен аудит сайту? 

Професійна перевірка сайту аудиторами необхідна в кількох випадках:

— при плануванні бюджетів на утримання та подальший розвиток веб-сайту;

— для оцінки професіоналізму фахівців компанії, що відповідають за функціонування сайту;

— при розробці технічного завдання для реконструкції сайту, редизайну, а також стратегії розкрутки ресурсу в Інтернеті;

— для укладання угоди купівлі-продажу проекту.

По суті, основне завдання аудиту сайтів — виявити можливі несправності, недоліки ресурсу, які заважають його успішному розвитку. Найчастіше веб-ресурси розробляються спочатку з невірно вибраної концепцією, особливо, якщо замовник ресурсу не володіє повною інформацією і можливістю контролювати процес створення сайту, а розробники, у свою чергу, дуже далекі від специфіки бізнесу замовника.

 Нерозуміння та незнання основних маркетингових, організаційних та економічних правил в Інтернеті також позначаються на працездатності та ефективності сайту.

Тому, безумовно, сайт не дає прибуток і створений самоучкою потребує ретельного аналізу, який дозволить отримати конкретні рекомендації та програми з усунення всіх несправностей і «косяків» розробників. Вкладені в проект інвестиції часто не приносять очікуваних плодів власникам сайту, і причиною цього може послужити сама непомітна на перший погляд несправність.

Наприклад, неграмотно перелінковані сторінки ресурсу або занадто наворочений дизайн, на непрофесійний погляд «новомодний», але негативно позначається на позиціях сайту в природній видачі пошукових систем.

Для виявлення цих моментів і необхідно проводити незалежну оцінку, в першу чергу з маркетинговою боку, щоб вибудувати потрібну стратегію розвитку бізнес-проекту в мережі, потім з боку пошукових систем, щоб розробити грамотну схему просування, а на закінчення оцінити юзабіліті сайту з боку зручності користування сайтом і його «читабельності» в пошукових системах.

Які критерії піддаються експертній оцінці? За підсумками проведеного аналізу складається докладний звіт з необхідними додатками, який включає безліч аспектів успішності або «неуспішності» веб-сайту. На результати аналізу впливають такі фактори, включені до складу самого сайту: число досліджених html-сторінок, число проіндексованих сторінок пошуковими роботами, всі файли, гіперпосилання та зображення.

Також враховується розширення монітора, на якому відображається аналізований сайт, кількість квітів для перегляду, версія браузера, середня швидкість з’єднання і завантаження сторінок, наявність у складі сайту спливаючих вікон і карти сайту, індекс цитування і кількість лічильників для підрахунку кількості відвідувачів.

Результати аудиту відображають наступні статистичні дані:

— Середній показник за кількістю відвідувачів у день

— Загальна кількість переглянутих сторінок сайту

— Співвідношення числа відвідувачів головної сторінки до загальної кількості відвідувачів

— Використовувані найчастіше браузери

— Використовувані відвідувачами операційні системи

— Екранні рішення моніторів користувачів

— Кількість кольорів дисплея моніторів відвідувачів

— Джерело, за посиланням якого відвідувач прийшов на сайт

— Дані за часом відвідування

— Середня кількість часу перебування на сайті

— Ресурс, на який пішов користувач

— Найпопулярніші сторінки веб-сайту

— Глибина перегляду сайту відвідувачами

— Таргетінгові дані (географічне положення відвідувачів)

— Рейтинг сайту за ключовими словами в основних пошукових системах

— Ключові слова, які приводять на сайт відвідувачів

— Найпопулярніші ключові слова, які відповідають тематиці основних напрямків

— Відповідність ключових слів на сайті ключовими словами, які використовуються користувачами для пошуку

— Дані аналізу ПО, брав участь у розробці сайту

— Дані аналізу графіки

— Дані аналізу системи навігації веб-сайту

— Дані аналізу мета-тегів — Дані аналізу назв і описів сторінок сайту

— Дані аналізу сайтів компаній-конкурентів

— Аналіз перспектив розвитку ресурсу

— Аналіз орієнтовного бюджету на розвиток сайту

— Пошуковий і маркетинговий аудит.

Аудит юзабіліті сайту

Пошуковий аудит сайту включає в себе наступні аспекти:

 — Аналіз семантики — дослідження ключових запитів в пошуковики, підбір відповідних запитів на базі статистики систем Яндекс, Рамблер і Google.

— Аналіз пошукового попиту — визначення рівня популярності пошукових запитів для сайту, складання тематичних груп, перевірка контенту сайту на відповідність ключовими словами виробленого семантичного ядра.

— Аналіз видимості сайту в пошукових системах — визначення позицій сайту по всіх ключових запитах, аналіз веб-сторінок, по яких сайт в пошукових системах не видно.

— Реєстрація ресурсу в рейтингах і каталогах.

— Дослідження конкурентного середовища і сайтів компаній-конкурентів.

— Аналіз відвідуваності сайту за встановленими лічильниками та інших джерел трафіку.

— Працює з пошуковиками.

— Аналіз контенту на сайті, при необхідності складання заголовків і описів основних типів веб-сторінок, коригування.

— Дослідження вхідних посилань на веб-сайт.

— Складанні текстів посилань, списки посилань на базі розробленого семантичного ядра для збільшення цитованості ресурсу.

— Консультування фахівцями.

Звіт.

— Повторний аналіз через місяць після застосування рекомендацій та програмних пропозицій експертів.

Маркетинговий аудит веб-сайтів:

Даний вид досліджень, що проводяться щодо веб-ресурсів, забезпечує замовників об’ємної інформацією про цільову аудиторію сайту і дозволяє вибудувати грамотну рекламну стратегію розвитку проекту в мережі.

Аудит включає:

— Виявлення основних завдань і цілей ресурсу, визначення цільової аудиторії, а також відповідність функціонуючого сайту обраної концепції.

— Дослідження аудиторії сайту і визначення її джерел інформації, можливих важелів впливу на потенційних клієнтів і сегментація відвідувачів.

— Аналіз конкурентного середовища та сайтів інших компаній даної тематики, виявлення сильних і слабких сторін їх діяльності в Інтернеті, вибудовування найбільш придатної тактики ведення бізнесу в даному сегменті.

— Незалежна оцінка структури сайту, її «читабельності» користувачам, виявлення можливих помилок в навігації, а також усунення недоліків у відповідності з обраною клієнтом стратегії.

— Розробка рекламної стратегії, вибір найбільш ефективних маркетингових рішень для сайту.

— Консультування.

Звіт. Аудит юзабіліті сайту

Юзабіліті сайту багато в чому визначає успішність будь-якого проекту. Чи піде користувач з сайту, або залишиться гуляти по його сторінках, чи будуть пошукові системи нормально відноситися до ресурсу — на ці та багато інших аспектів успіху ресурсу буде впливати саме юзабіліті.

Саме тому аналіз юзабіліті сайту цікавить власників в першу чергу. Що включає даний вид аудиту:

 — Коректність відображення сайту в різних браузерах.

— Ступінь зручності та ефективності навігації ресурсу, грамотність розроблених меню, каталогів та додаткових функцій (пошук, наприклад).

— Аналіз контенту на головних і внутрішніх сторінках сайту.

— Дослідження додаткових можливостей для клієнтської частини — форма заявки, контактна інформація і так далі.

— Наявність обновлюваної інформації, рівень ефективності головної частини веб-сайту.

— Аудит сервісів ресурсу. Оцінка реклами на сайті.

— Технічний аудит

— аналіз внутрішньої частини та усунення виявлених несправностей і помилок.

— Консультування фахівцями.

Звіт.

— Повторне дослідження після закінчення місяця. Зазначимо, що ті чи інші форми аудиту можуть відрізнятися в різних аудиторських компаніях.

Однією схеми досліджень на даний момент не існує, особливо, якщо враховувати, що всі ці види аналізу застосовуються в одній області стосовно конкретного ресурсу і можуть перетинатися. Головна мета будь-якого аналізу — виявити і усунути помилки, і, головне, сприяти успішному розвитку проекту.

Бажаєте замовити професійний аудит звяжіться з нами і ми допоможемо!

[contact-form-7 404 "Не найдено"]