На які основні питання необхідно вміти отримати відповіді із систем аналітики, щоб відчувати, що ви керуєте своїм інтернет-магазином?

Звідки надходить трафік?

  1. Якої якості цей трафік і як він конвертується на замовлення? Яка ціна конверсії
  2. Яка середня конверсія вашого інтернет-магазину та як вона змінюється після внесення змін на сайті?

Що знати вкрай бажано?

  1. Який середній чек в інтернет-магазині та як він змінюється в динаміці?
  2. З якою періодичністю клієнти роблять повторні покупки?
  3. Які продукти найкраще продаються та приносять максимальний прибуток?

На першу групу питань отримати відповіді дуже просто в  Google. Analytics. На другу групу трохи складніше – потрібно встановити розширену редакцію для електронної торгівлі, а ще краще створити інтеграцію інтернет-магазину із CRM-системою.

За роки роботи я зробив для себе один цікавий висновок: іноді незнання краще за знання. Ви навіть не уявляєте, скільки людей «вчаться в стіл». Читають книжки з підприємництва одну за одною і не можуть зробити перший крок, бо дедалі виразніше розуміють, як багато вони не вміють. Тому вчитися потрібно порційно, методично «перемелюючи» знання на досвід та навички. Крок за кроком. Не думаючи, що, коли дізнаєтесь про все, ви дозрієте до старту.

Одна з найпоширеніших помилок інтернет-магазинів-початківців: вони замовляють сайт з унікальним дизайном, витрачають час і енергію на унікальні, як їм здається, доопрацювання, витрачають на це майже весь свій бюджет і… не запускаються. Вони відвалюються на етапі заливання асортименту в інтернет-магазин. Тому що завдання підготовки контенту для сайту складніше, ніж здається на перший погляд.

Моє завдання – допомогти вам зробити перший крок та відчути кермо. Тому торкатися другої групи питань я  не буду. Найкраще, якщо після прочитання даної статті ви за пару тижнів запустите свій працюючий інтернет-магазин, навчитеся тримати руку на пульсі завдяки основним даним і пройдете спеціалізований тренінг по заробітку на дропшипінгу.

У сухому залишку після прочитання частини про аналітику ви повинні запам’ятати всього дві речі: аналіз даних потрібен, ви здатні з цим впоратися, тому що вже навчилися основ. Щоб спростити вам життя, говоритиму лише про Google. Analytics. Вона простіше та інтуїтивно зрозуміліше. Пам’ятайте: у вас немає мети стати гуру аналітики і знати все. У першому етапі достатньо вміти отримати відповіді головні питання. Google. Analytics для цього цілком вистачить.

Підключити те й інше дуже просто. Для цього потрібно зайти на ресурс Analytics.Google.com, зареєструватися та додати на свій сайт.

Шлях клієнта дещо складніший за парадигму «прийшов – купив». Як правило, люди перед покупкою намагаються зробити висновки, який товар їм найкраще підходить і у кого його краще купити. Клієнти шукають відгуки і про товар, і про інтернет-магазин, читають огляди, радяться зі знайомими. Тому перед покупкою клієнт відвідує ваш сайт кілька разів. Крім випадків, коли ціна покупки невелика і клієнт готовий піти на ризик.

Часто буває, що спочатку клієнт заходив на ваш сайт з одного пристрою, а покупку робить з іншого. Або робить замовлення телефоном. Це ускладнює аналітику. З першим моментом боротися поки що практично неможливо. Для другого є Call-Tracking.

Проте базове уявлення, який канал трафіку конвертується краще, а який гірший і куди ефективніше направити бюджет, Google. Analytics дають добре.

Тут на сцену виходять наші герої:

1) джерело трафіку та UTM-мітка;

2) показник відмов, глибина перегляду, час на сайті;

3) досягнення мети;

4) модель атрибуції;

5) CPA (cost-per-action).

Після того як ви підключили лічильники і переконалися, що все працює, дайте цим кілька днів позбиратися. Коли ви зайдете до своєї Google. Analytics вперше, побачите щось схоже на цю картинку.