
А вам допомагають конкуренти? Аналіз конкурентів.

Практично будь-який ринок передбачає наявність конкуренції. Виявляється, в існуванні конкурентів крім мінусів є цілий ряд плюсів. Аналіз бізнесу ваших конкурентів допомагає виявити їх сильні і слабкі сторони, а значить, змінити щось на краще в своїй роботі.
Конкурентний аналіз: на що дивитися?
Позиціонування компанії — як виглядає образ конкуруючої компанії в свідомості клієнтів і потенційних клієнтів.
Наприклад, всі знають, що ТОВ «Конкурент» — це відмінна якість продукції, але великі складнощі з доставкою та збіркою. Значить, є сенс зробити вашу доставку і збірку бездоганною. Почитайте відгуки про конкурентів — дізнайтеся, що говорять про них в Мережі.
Ціни — для багатьох потенційних клієнтів все ще саме ціна залишається визначальним фактором. Наскільки конкурентні ваші ціни на тлі інших?
Асортимент — корисно вивчити і асортимент конкурентів. Може бути, у них є щось важливе, про що ви забули або навпаки, багато зайвого?
Клієнтський сервіс:
Корисно час від часу звертатися до конкурентів в якості клієнта і оцінювати:
як швидко в офісі конкурентів беруть трубку;
як швидко опрацьовуються заявки з сайту (краще, щоб у вашій компанії це відбувалося протягом 1-5 хвилин);
актуальні ціни на сайті;
як спілкуються менеджери в конкуруючих компаніях. Спробуйте оцінити ввічливість і компетентність персоналу.
умови і терміни доставки;
режим роботи — що буде, якщо подзвонити за 5 хвилин до початку або через 5 хвилин після закінчення робочого дня?
CRM-система — чи є у конкурентів дані про клієнтів і їх замовленнях.
Попросіть своїх знайомих звернутися в якості клієнта до менеджерів своєї компанії і оцінити свою компанію з цих же позицій.
Може, варто зробити розклад роботи вашої компанії кращим від конкурентів? Починати раніше або закінчувати пізніше. Або спробувати додати робочу суботу або цілодобову службу підтримки? Може і замовлень побільшає.
Канали просування — використовують конкуренти контекстну рекламу, рекламу в соціальних мережах, сео? За якими запитами просуваються? Про що ви забули?
Аналіз email-маркетингу. Обов’язково підпишіться на розсилку конкурентів. Зверніть увагу не тільки на зміст листів, а й на час і дату розсилки.
Сайт конкурентів: шукаємо можливості для розвитку
Сайти конкуруючих компаній варті окремого детального аналізу.
Зверніть увагу на точки дотику користувача і компанії за допомогою сайту.
Чи є у конкурентів:
можливість замовити зворотний дзвінок;
можливість підписатися на розсилку;
інтеграція з соціальними мережами?
чи вказані ціни на товари;
чи добре розписані умови доставки та її ціни;
зрозуміло як оформити замовлення.
Як довго взаємодіє користувач з сайтом?
Чи є на сайті:
корисні статті, в тому числі на суміжні теми;
цікаве відео;
особистий кабінет користувача, можливість відстежувати статус замовлення;
інші потрібні матеріали, наприклад, інструкції до техніки;
чи є он-лайн калькулятор;
особливо слід проаналізувати форму замовлення — які поля обов’язкові для заповнення, наскільки вона громіздка і незручна.
Чи викликає довіри сайт конкурентів:
чи є фото співробітників;
відгуки про компанію;
конкретні гарантії;
зручно на сайті, і чи вся потрібна інформація є для замовлення.
Після того, як ви знайдете слабкі і сильні місця в роботі ваших колег по цеху, порівняйте отримані результати з роботою власної компанії. Впевнені, що отримані висновки допоможуть вашій компанії почати працювати ефективніше.
Перетворюйте мінуси конкурентів в свої плюси. Успіхів в аналізі!