analysis-konkyrentivПрактично будь-який ринок передбачає наявність конкуренції. Виявляється, в існуванні конкурентів крім мінусів є цілий ряд плюсів. Аналіз бізнесу ваших конкурентів допомагає виявити їх сильні і слабкі сторони, а значить, змінити щось на краще в своїй роботі.

Конкурентний аналіз: на що дивитися?

Позиціонування компанії – як виглядає образ конкуруючої компанії в свідомості клієнтів і потенційних клієнтів.

Наприклад, всі знають, що ТОВ «Конкурент» – це відмінна якість продукції, але великі складнощі з доставкою та збіркою. Значить, є сенс зробити вашу доставку і збірку бездоганною. Почитайте відгуки про конкурентів – дізнайтеся, що говорять про них в Мережі.

Ціни – для багатьох потенційних клієнтів все ще саме ціна залишається визначальним фактором. Наскільки конкурентні ваші ціни на тлі інших?

Асортимент – корисно вивчити і асортимент конкурентів. Може бути, у них є щось важливе, про що ви забули або навпаки, багато зайвого?

Клієнтський сервіс:

Корисно час від часу звертатися до конкурентів в якості клієнта і оцінювати:

як швидко в офісі конкурентів беруть трубку;

як швидко опрацьовуються заявки з сайту (краще, щоб у вашій компанії це відбувалося протягом 1-5 хвилин);

актуальні ціни на сайті;

як спілкуються менеджери в конкуруючих компаніях. Спробуйте оцінити ввічливість і компетентність персоналу.

умови і терміни доставки;

режим роботи – що буде, якщо подзвонити за 5 хвилин до початку або через 5 хвилин після закінчення робочого дня?

CRM-система – чи є у конкурентів дані про клієнтів і їх замовленнях.

Попросіть своїх знайомих звернутися в якості клієнта до менеджерів своєї компанії і оцінити свою компанію з цих же позицій.

Може, варто зробити розклад роботи вашої компанії кращим від конкурентів? Починати раніше або закінчувати пізніше. Або спробувати додати робочу суботу або цілодобову службу підтримки? Може і замовлень побільшає.

Канали просування – використовують конкуренти контекстну рекламу, рекламу в соціальних мережах, сео? За якими запитами просуваються? Про що ви забули?

Аналіз email-маркетингу. Обов’язково підпишіться на розсилку конкурентів. Зверніть увагу не тільки на зміст листів, а й на час і дату розсилки.

Сайт конкурентів: шукаємо можливості для розвитку

Сайти конкуруючих компаній варті окремого детального аналізу.

Зверніть увагу на точки дотику користувача і компанії за допомогою сайту.

Чи є у конкурентів:

можливість замовити зворотний дзвінок;

можливість підписатися на розсилку;

інтеграція з соціальними мережами?

чи вказані ціни на товари;

чи добре розписані умови доставки та її ціни;

зрозуміло  як оформити замовлення.

Як довго взаємодіє користувач з сайтом?

Чи є на сайті:

корисні статті, в тому числі на суміжні теми;

цікаве відео;

особистий кабінет користувача, можливість відстежувати статус замовлення;

інші потрібні матеріали, наприклад, інструкції до техніки;

чи є он-лайн калькулятор;

особливо слід проаналізувати форму замовлення – які поля обов’язкові для заповнення, наскільки вона громіздка і незручна.

Чи викликає довіри сайт конкурентів:

чи є фото співробітників;

відгуки про компанію;

конкретні гарантії;

зручно на сайті, і чи вся потрібна інформація є для замовлення.

Після того, як ви знайдете слабкі і сильні місця в роботі ваших колег по цеху, порівняйте отримані результати з роботою власної компанії. Впевнені, що отримані висновки допоможуть вашій компанії почати працювати ефективніше.

Перетворюйте мінуси конкурентів в свої плюси. Успіхів в аналізі!