
Експеримент: шукаємо оптимальну «тошноту» тексту

Тексти для сайтів повинні бути корисними для користувачів і оптимізованими для пошукових систем. Оптимізація контенту на увазі відповідність декільком нормативам, які в обов’язковому порядку відстежують роботи. А саме:
релевантність запиту;
тошнота.
Нагадую, що я рекомендую дотримуватися діапазону від 4 до 8 по pr-cy.
Однак дуже часто в коментарях до статей або до навчальних вебінарів, які я проводжу, з’являється інформація, що топові позиції займають сайти поза цього діапазону. Я і сам періодично таке спостерігаємо. Так це можливо. Чому? Причини можуть бути різні:
Сайт з поганою «тошнотою» добре прокачаний по іншим факторам (ви ж знаєте, що їх більше 800 в Яндексі і більше 200 в Google).
Сайт випадково потрапив в топ і скоро вилетить в нього (таке можливо в Яндексі в результаті впливу алгоритму «багаторукий бандит»).
Щось ще, чого ми не знаємо. =)
Щоб зрозуміти, як саме тошнота впливає на позиції у видачі, я вирішив провести міні-дослідження і вивчили ТОП-10 Google по 2-м конкурентним темам.
Напрямки, які були обрані: пластикові вікна, вантажні перевезення.
Що в підсумку з тошнотою?
Зведена таблиця по тошноті сайтів з ТОП-10 видачі Google:
З 20 сайтів в 2-х різних тематиках 15 потрапляють в діапазон з рекомендованою тошнотою від 4 до 8, ще 3 перебувають поруч (3-3,7) і 2 сайти суперечать загальноприйнятим рекомендаціям (1-2). Тож перевірте ваші тексти тошнота може бути основним чинником ваших позицій.
Що все це означає і як з цим працювати?
По-перше, не робити ставку тільки на тошноту. Для цього займіться комплексним просуванням: оптимізацією сайту, закупкою якісних посилань, а також покращенням поведінкових факторів.
По-друге, загальноприйняті рамки по допустимій тошноті (від 4 до 8) я б зрушив на пункт вище (від 5 до 8). І дотримувався їх, тому велика частина проаналізованих сайтів все ж відповідає нормам.
По-третє, зверніть увагу на рахуно Переспаму, якщо він є. Якщо вся справа в розміщеному на сторінці активному каталозі, в якому перераховані однотипні назви, то це не так вже й страшно. Ймовірно, Google виділяє каталог як особливий тип контенту і допускає повторення в ньому ключових слів.
P.S. Удачі в просуванні сайтів. І нехай ваші тексти не тошнять від перебору ключів, а весь комплекс оптимізації буде виконаний правильно.