analiz zaputivНа етапі, коли проводиться аналіз попиту, необхідно зрозуміти, як розподіляється трафік по запитах з різною частотою.

Визначити, наскільки різноманітні пошукові запити цільової аудиторії.

Надалі, ця інформація буде використовуватися при складанні семантичного ядра і розробці стратегії просування.

В якості інструментарію для аналізу запитів використовуються два великих сервіси: Wordstat.yandex.ru і Adstat.rambler.ru. Кожен з них має свої сильні і слабкі сторони. Саме тому є сенс скористатися відразу двома. Рекомендація від www.taina.com.ua: робіть аналіз пошукових запитів безпосередньо перед вибором доменного імені.

Справа в тому, що доменне ім’я також бере участь у пошуку. Абстрактне доменне ім’я просто нічого для користувачів означати не буде. Однак, Ви правильно робите і в тому випадку, якщо починаєте аналізувати пошукові запити, коли Ваш сайт вже починає працювати.

Матеріали, розміщені на Вашому сайті повинні строго відповідати обраній Вами стратегії просування. А значить — аналізувати те, що шукають користувачі мережі потрібно це робити до написання матеріалів для сайту.

Все просто і логічно. Головне дотримуватися правильний порядок, інакше потім потрібно буде багато чого переробляти. Отже продовжимо: Wordstat.yandex.ru Статистичні дані по запитам в Яндексі, призначені для управління контекстною рекламою. Статистика цього сервісу відрізняється високим ступенем точності, але потребує додаткової обробки. Причина цього в тому, що статистичні дані, крім самого запиту, включають в себе інші, довші запити, які входять в нього. Наочний приклад: заходимо на Wordstat.yandex.ru, вводимо запит «вікна», і бачимо кількість показів даного запиту за місяць (у нашому випадку 2092539).

Нижче йдуть інші запити включають в себе слово «вікна». Варто розуміти, що в даному випадку цифра 2092539 відноситься до всіх запитам зі словом «вікна», у тому числі до тих, які йдуть нижче (пластикові вікна, вікна ціни і т.д.). Тому використовувати цю статистику в сирому вигляді немає сенсу. Не так давно, щоб отримати реальні статистичні дані, потрібно було вдаватися до різних хитрощів.

Але тепер достатньо ввести запит в лапках, при цьому поставивши перед ним знак оклику. Вводимо «! Вікна» і отримуємо точну частоту запиту (в нашому випадку 17 566). Різниця істотна, але і ці дані не є кінцевими. Справа в тому, що в статистику Яндекса входять не тільки запити, сюди ж враховують всі переглянуті сторінки пошукової видачі, де розміщена контекстна реклама (система в першу чергу і розрахована на управління контекстною рекламою).

Якщо користувач переглянув три сторінки за запитом «вікна» і на кожній з них була контекстна реклама, то замість одного, зараховується відразу три запити. А скільки з користувачів заходять далі першої сторінки, і чи є на наступних сторінках контекстна реклама, залишається неясно. Adstat.rambler.ru Сервіс статистки запитів пошукової системи Рамблер.

На відміну від даних Яндекс, цей сервіс видає істинну кількість запитів по конкретному слову або словосполученню. При цьому показує дві колонки. Перша — це кількість зроблених запитів, друга — враховує переходи, вчинені за межі першої сторінки видачі. Наприклад, якщо ввести в Adstat.rambler.ru запит «вікна», у першій колонці ми одержимо (у нашому випадку) 2147, а в другій 5216. Цей сервіс зручний і розумний, але, на жаль, він давно втратив свою популярність, а значить, отримані з його допомогою дані не відображають дійсного стану справ на ринку.

Але все ж, достатньо точною залишається пропорція у випадках середньо-і високочастотних запитів. З низькими частотами все складніше: при малих числах ступінь похибки вимірювань зростає, до того ж, у статистику вносять невизначеність генеруючи запити «боти». Але, оскільки дані, які надає Adstat.rambler.ru в співвідношенні між запитами і переглядами сторінок досить точні, з’являється можливість дізнатися істинну кількість запитів в Яндексі. На прикладі це буде виглядати наступним чином: беремо значення за запитом «вікно», з статистики Рамблера (2147 і 5216) і ділимо перше (кількість запитів) на друге (кількість переглядів), отримане значення множимо на 17 566 (статистика Яндекса). У підсумку визначаємо, що слово «вікно» шукають в Яндексі 7230 раз на місяць. Блог о поисковом продвижении.

Структурування запитів Щоб структурувати запити за частотою, можна використовувати статистику як Рамблера, так і Яндекса — пропорція у них залишається однакова. Але краще спиратися на дані обох ПС. На даному етапі необхідно визначити «концентрованість» нашого трафіку.

Для цього аналізуємо найочевидніші цільові запити. Вивчаємо наскільки велике відставання більш складних запитів. Отримані результати можна оцінити за трибальною шкалою: Більше 90% трафіку припадає на 3-5 основних запитів. Це говорить про те, що базовий трафік відноситься до ВЧ-запитам. 50% трафіку лежить в перших п’яти запитах, решта його кількість рівномірно розподілено між декількох десятків СЧ-і НЧ-запитів.

 Трафік розподіляється серед СЧ-і НЧ-запитів, високо частотники відсутні. Багато починаючі оптимізатори не знають про такий алгоритм визначення статистики запитів, а значить, вже на перших етапах, керуючись неправильними значеннями, роблять стандартні помилки оптимізаторів.