Одне з основних завдань, яке традиційно ставиться перед оптимізаторами – це просування по групі важливих для компанії запитів. Як правило, мова йде про потрапляння в ТОП10, далі якого не заходять близько 75% користувачів. І саме на цьому етапі починається найцікавіше, адже знати ключові запити і їх частотність недостатньо. Не менш важливо розуміти, наскільки складно буде потрапити в цей самий ТОП, і кого доведеться потіснити для досягнення такої мети.

У нашому сьогоднішньому огляді ми розглянемо, чому важливо аналізувати видачу за запитами до початку просування, а не просто відстежувати зростаючі позиції сайту, і що дасть такий аналіз.

  1. Обсяг видачі за запитом

Найпростіший спосіб оцінити конкуренцію за запитом – це подивитися число сторінок, які показує по ньому пошукова система. Так, наприклад, обсяг видачі за словосполученням «вікна в Києві» – 1 660 000,  а «вікна в Україні» –  2 060 000 результатів (сторінок), що приблизно відповідає співвідношенню конкуренції цих двох запитів.

zaput-1

zaput-2

Цей найпростіший метод допоможе швидко оцінити конкурентність запиту – співвідношення його частотності і обсягу видачі. Користуватися таким інструментом нескладно, а результат дозволить скласти загальне уявлення про перспективи просування.

  1. Точні входження ключової фрази

Обсяг видачі – це в деякій мірі показово, але це далеко не все, що потрібно знати оптимізаторові до початку просування. Ще більш важливо, ЯК включена потрібна нам фраза на сторінках конкурентів. Так, наприклад, за словосполученням «красивий слон» обсяг видачі в Google практично такий же (690 000 результатів), як і для словосполучення «вікна в Нововолинську», а ось якість входжень – зовсім інше. У видачі трапляються непрямі і розбавлені входження, а також відверто нерелевантні сайти.

Уточнити конкуренцію на даному етапі нам допоможуть звичайні лапки в запиті, які означають, що слова з фрази повинні використовуватися разом. Від словоформ в свою чергу дозволить позбутися знак оклику. Уточнивши свій запит за допомогою цих знаків, ми з’ясуємо, що за словосполученням «! Вікна в! Нововолинську» Google покаже 51 000 результатів, а «! Красивий! Слон» – всього 532 000. І такі цифри вже точніше відображають конкурентність.

На підставі цих даних, а також частотності запиту і обсягу видачі багато оптимізаторів і сервіси розраховують індекси конкуренції по конкретній фразі. Порівнюючи ці індекси, можна відсіяти ті ключі, просуватися по яким нераціонально, і підібрати найбільш перспективні.

  1. Траст сайтів і сторінок у видачі

Входження ключової фрази в тексти і заголовки (нехай навіть в title головної сторінки) – це важливо. Можливо, це навіть дозволить потрапити в ТОП10 по найменш конкурентним низькочастотним запитам. Але потіснити аналогічні сторінки, які вже знаходяться в ТОП, за більш привабливими словосполученням одними тільки входженнями навряд чи вдасться. На цьому етапі важливо розуміти, які основні конкуренти у видачі, і який умовний траст мають їх сайти.

На це побічно вказують наступні показники:

  • вік домену;
  • число сторінок в індексі Яндекса і Google;
  • число посилань на сайт з інших ресурсів.

Звичайно, жоден з цих показників не є визначальним для присутності в ТОП. Але в сукупності вони дозволяють скласти якийсь загальний портрет лідера видачі. Цілком природно, що для досягнення високих позицій за конкурентними, найбільш привабливим комерційним запитам цього портрета доведеться відповідати.

  1. Семантичний аналіз конкурентів

Ще один важливий інструмент, який може навести на правильні висновки – це семантичний аналіз сторінок сайтів з ТОП10. В даному контексті розумно оцінити:

  • обсяг тексту;
  • щільність входження ключової фрази (в т.ч. в прямому входження і словоформах);
  • унікальність;
  • «Тошнота» тексту.

Істотні відхилення цих параметрів від лідерів ТОПу (особливо – в гіршу сторону) – це привід пошукати проблему в семантиці сторінки, а не в трасті сайту взагалі. Можливо, вже оптимізація тексту відповідно до найбільш успішними прикладами дозволить піднятися у видачі вище.

Для нових сайтів і сторінок такі дані ще більш корисні. Вони дозволяють оцінити необхідний обсяг контенту, без якого потрапляння в ТОП стає малоймовірним.

Провести точковий семантичний аналіз можна безкоштовно – за допомогою інструментів text.ru, advego.ru і інших сервісів. Для масового аналізу і порівняння будуть потрібні більш просунуті сервіси або софт для SEO.

  1. Сніппети і наявність контекстної реклами

Нарешті, при аналізі видачі за запитом важливо зрозуміти, що у видачі може відволікати увагу від досліджуваного. Перш за все, це контекстна реклама і розширені сніппети. Ось, наприклад, як виглядає пошукова видача за запитом «вікна в Києві».

Як неважко помітити, перші 1,5 екрану у видачі – це контекстна реклама (в т.ч. в боковій колонці), а також дані з карт Google. Таким чином, цінність попадання в ТОП10 помітно знижується, особливо якщо мова йде про позиції нижче ТОП3. До того, як користувач побачить сайт, він з високою ймовірністю буде перехоплений привабливими рекламними заголовками, а також видачею з карти.

zaput-3

У цих результатах є відразу кілька напрямків для роздумів:

  • У деяких випадках має сенс сконцентруватися на контекстній рекламі паралельно з пошуковим просуванням.
  • Важливо зрозуміти, чому з’являються розширені сніппети у конкурентів, і використовувати аналогічні інструменти на своєму сайті.
  • Для комерційної видачі велике значення має присутність на картах Google, рейтинг на картах, а також інші форми подання, які також треба враховувати поза самого сайту.

Висновки

Ретельний аналіз видачі пошукових систем по важливим запитам дозволяє:

попередньо оцінити рівень конкуренції: відкинути занадто конкурентні запити і підібрати найбільш перспективні;

спрогнозувати бюджет і терміни попадання в ТОП з урахуванням ряду факторів;

раціонально використовувати бюджет просування – не переплачувати за надлишковий контент і закупівлю посилань там, де в цьому немає необхідності;

шукати  додаткові інструменти залучення трафіку з видачі та використовувати потрапляння в ТОП на 100%.