Prodvijenija-internet-magazinaВ теорії просування інтернет-магазину мало чим відрізняється від просування будь-якого іншого сайту – наприклад, візитки або інформаційного порталу. На практиці ж відмінності помітніші, і стосуються вони в тому числі підходу до виділення ключових сторінок – тих, які і будуть залучати трафік з пошукових систем. Адже якщо на комерційному сайті з продажу послуг особливе значення мають з вичерпними описами, то в інтернет-магазині ключову роль грають сторінки товарів і товарних категорій (груп). Розглянемо деякі особливості їх SEO-оптимізації та просування.

Куди приходить трафік?

У кожного інтернет-магазину і кожної сфери діяльності є свої унікальні особливості, але в загальному випадку нескладно виділити наступне правило:

Сторінки категорій / рубрик / товарних груп відповідають найбільш конкурентним, високочастотним запитам (наприклад, «керамічна плитка для підлоги» або «чохли для Samsung»). Значення їх переоцінити неможливо, але в деяких сферах вивести категорію в ТОП пошукової видачі вкрай складно – саме через високу конкуренцію.

Сторінки товарів відповідають НЧ-запитам – перш за все, стосуються моделі, модифікації, артикулу, розміру, конкретного найменування товару (наприклад, «керамограніт рома 33х33» або «чохол-книжка для Samsung Galaxy S5»). Потенціал залучення трафіку по більшості таких запитів невисокий, але і конкуренція нижча.

Зверніть увагу, що для сторінок категорій показник відмов значно нижчий: маючи простір для вибору (асортимент), користувач значно рідше йде відразу. Навпаки, потрапляючи на сторінку товару, деякі відвідувачі швидко переконуються в тому, що їм це не підходить, і не обтяжують себе подальшими пошуками на даному сайті.

Відмітна особливість цих двох прикладів полягає в тому, що обидва інтернет-магазину можна віднести до числа лідерів своїх ринкових ніш – просування категорій успішно долає конкурентний бар’єр.

SEO-оптимізація сторінок товарів і товарних категорій

Для того щоб залучення трафіку стало можливим в принципі, необхідно приділяти достатньо уваги приділятиметься таким факторам:

  • Заповнення мета тегів title і description з входженням ключових слів.
  • Ефективна розмітка ( «чистий» і валідний код, наявність унікального заголовка H1, використання підзаголовків, списків і т.д.).
  • На сторінках товарів – використання товарної мікророзмітки і мікророзмітки «хлібних» крихт.
  • Наявність унікальних описів з входженням ключових слів в різних словоформах.

Особливу увагу в даному списку варто звернути на описи товарів / категорій, адже вони вимагають значних трудовитрат. При цьому чим вища конкуренція по конкретній групі запитів, тим вищі вимоги висуваються до описів.

Деякі особливості описів товарів

Цілком природно, що при завантаженні бази товарів з сотень або, тим більше, тисяч позицій, досить складно швидко наповнити каталог унікальними описами. В цьому випадку можлива настройка автоматичної генерації описів товарів на основі його назви і характеристик. Функціонал для цього є в деяких плагінах імпорту популярних CMS.

100% – Унікальності досягти в цьому випадку навряд чи вдасться, але для просування по низько конкурентним НЧ-запитах і цього може бути достатньо (принаймні, як тимчасовий захід). Нижче – приклад зростання трафіку на товари в деяких товарних групах по керамічній плитці, що заповнюються саме таким чином:

Деякі особливості описів категорій

На відміну від сторінок послуг, де SEO-оптимізовані описи є важливою частиною роботи з клієнтом, на сторінці каталогу користувач, як правило, не розраховує на читання – йому важливіше відразу побачити асортимент з цінами. З цієї причини SEO-опис, як правило, розміщується під каталогом. Дуже поширений і інший варіант: 1-2 абзаци тексту, що містить найважливіші ключові фрази і значиму для користувача інформацію, знаходиться над товарами, а інший обсяг – під ними.

Висновки

Основа просування інтернет-магазину – це просування сторінок товарів і категорій (рубрик, розділів каталогу, товарних груп). Семантична база цих двох напрямків може перетинатися, але має свої особливості, так що для комплексного просування інтернет-магазину і максимального охоплення аудиторії важливо приділяти увагу різним типам сторінок.

Товарні категорії здатні забезпечити максимально якісний і релевантний трафік за укрупненими запитам, але досягти високих позицій в даному сегменті може бути проблематично через високу конкуренцію.

Оптимізація сторінок товарів націлена на залучення трафіку за запитами, що містить загальноприйняті артикули, коди позицій, назви моделей / модифікацій і т.д. Конкуренція по «товарним» НЧ-запитам може бути нижче, так що цей напрямок просування особливо важливо для нових інтернет-магазинів (особливо в висококонкурентних ринкових областях).

SEO-оптимізація сторінок інтернет-магазину включає в себе ряд факторів, серед яких особливу увагу варто приділити унікальним описам товарів/категорій.

Хочете просунути свій інтернет магазин самостійно записуйся на онлайн курс SEO & Internet Marketing.