shac-na-saitiЧас на сайті – поведінковий фактор, за яким пошукові системи визначають, підходить користувачеві обраний сайт чи ні. Час, проведений на сайті, залежить від двох параметрів: коректності роботи сайту та якості контенту. Обидва параметра погіршують призначений для користувача досвід. Критично короткий візит, при якому користувач пішов з цільової сторінки, не зробивши жодних інших дій на сайті, є сигналом про те, що сайт потрібно покращувати для користувача, сайту потрібна поведінкова оптимізація.

Навіщо покращувати поведінкові фактори в загальному і час користувача на сайті зокрема?

Причин працювати над поведінковими чинниками дві. І обидві вони очевидні. Поведінкові фактори враховуються пошуковими системами при ранжуванні. Сайти з високим рівнем відмов, невеликою тривалістю сесії користувачів, низькою кількістю соціальних сигналів знижуються у видачі. Пошуковики прагнуть показувати користувачам найбільш популярні і відповідають потребам і очікуванням користувача сайти.

Невеликий час на сайті говорить про низьку залученості користувача. Простими словами, сайт виявився для нього нецікавим і неактуальним. І навіть якщо такий сайт вийде в ТОП, толку для бізнесу буде мало. Користувачі наполегливо йтимуть. У цьому огляді розповім про 5 перевірених способах збільшити час на сайті.

ТОП 5 перевірених способів збільшити час на сайті

Час на сайті – вельми умовний фактор, який складно піддається об’єктивній оцінці. Користувачі заходять на сторінки з різними цілями: одні тільки знайомляться з пропозицією, товаром, послугою, інші – уточнюють інформацію, треті – повернулися подивитися контакти. Час на сайті повністю залежить від мети і потреби користувача. Метрики пошукових систем не поділяють показники часу нових користувачів на сайті і часу повернулися користувачів на сайті.

Цей поведінковий фактор вимагає аналізу (виведення середніх показників часу користувачів на сайті при задовільних рівнях конверсії саме на вашому сайті) і постійного спостереження.

  1. Додавання відео

Відео корисне для сайту. Додавання відео-ролика збільшує видимість сайту в пошуковій видачі, привертає увагу користувачів і збільшує число соціальних сигналів. Адже графіка і відео-контент є незаперечними лідерами за кількістю шерів і лайків в соціальних мережах.

Крім того, відео вирішує багато помилок і неточності текстового контенту, пропонуючи моментальну візуалізацію товару / послуги / компанії.

  1. Поліпшуйте видимість контенту

Час на сайті залежить не тільки від цікавості і корисності контенту на цільовій сторінці, а й від загальної зацікавленості користувача вивчити ваш сайт далі. Як правило, посилання на тематичні статті, цікаві матеріали по темі і популярні товари / пости сайту розміщуються після публікації. А що, якщо ваш користувач вже знайшов відповідь на своє питання і не догляне станицю до кінця, щоб виявити додаткові матеріали, товари, послуги, які також цікаві і корисні?

Тому перенесіть частину публікацій, які заслуговують на увагу користувачів, в перший екран. Слідкуйте за тим, щоб оформлення додаткових публікацій не перетягувати увагу користувача на себе, відволікаючи від основного контенту.

  1. Організуйте правильно сторінку

Якщо сторінка складна для візуального сприйняття, то з більшою ймовірністю користувач не стане витрачати час на вивчення погано організованого матеріалу. Монолітний текст, дрібний шрифт і малий міжрядковий інтервал ускладнюють сприйняття. Велика кількість блоків, графічних, анімаційних елементів також негативно позначаються на сприйнятті сторінки користувачем.

  1. Приберіть подразники

Основними подразниками для користувачів, які максимально скорочують час на сайті, є:

  • спливаючі з нізвідки вікна, нав’язливі повідомлення, «благання» не залишати сайт, пропозиції підписки, замовлення дзвінка, несподівано з’являються під час вивчення інформації на сторінці
  • велика кількість сторонньої реклами, банери
  • анімовані картинки

Популярний тренд – миготлива телефонна трубка, яка «закликає» вас зробити дзвінок, і подорожує за користувачем по сайту:

автоматично завантажується відео і аудіо контент – відео ролики (рідні або рекламні), аудіо повідомлення, які запускаються відразу при завантаженні сайту в вікні баузер.

Менше 10% користувачів ігнорують дратівливий контент на сайті і продовжують вивчати потрібну інформацію.

  1. Додайте Call to Action

Можливо, що контент на сайті цікавий і корисний, дизайн оптимальний, а архітектура сторінок сприяє максимальному сприйняттю потрібної інформації, але! Сторінки не відповідають на запитання, що робити далі, не мотивує користувача перейти в інші розділи сайту, зробити цільову дію, прочитати інший матеріал.

Додайте заклик до дії – спокусити користувача перейти на інші сторінки, подивитися відео, дізнатися більше про пропозицію. Це можуть бути CTA-кнопки, посилання на матеріали, віджети соціальних мереж. Головне – зацікавити користувача.

Чим не можна утримувати користувача на сайті

Завдання вебмастера – зробити кожне відвідування максимально ефективним. Користувач повинен проводити час на сайті з максимальною користю для себе і для вас. Який толк затримати на сайті нецільового відвідувача? Тільки щоб не зіпсувати статистику? А який сенс у високих показниках статистики, якщо користувачі не купують, чи не просувають ваш контент і сайт в соціальних мережах, не зацікавлені у подальшій співпраці?

Не публікуйте нетематичні відеоролики

Певна категорія цільової аудиторії звичайно ж перегляне і навіть поділиться таким роликом в соціальних мережах, але такий крок може дуже негативно позначитися на репутації компанії. Велика частина серйозно налаштованих клієнтів засумніваються в компетентності компанії, коли на сайті опубліковані нетематичні відео.

Відео низької якості також компрометує компетентність і авторитетність компанії. Користувач повинен зрозуміти, що ви вклали чимало сил і часу в створення відео-контенту, а не просто знайшли цікаві сюжети на Youtube.

Контент, не виправдовує очікувань

Якщо ви обіцяєте показати 5 ефективних методів просування сайту, то зробіть це. Чіпляючий заголовок безсумнівно захопить користувача, і він витратить час і сили на пошук і визначення ефективності запропонованих методів, і розчарується, якщо не знайде очікуваного. При цьому час на сайті витрачено чимало, а ефективність візиту прагне до нуля. Більш того, користувач засумнівається у вашому професіоналізмі.

Висновки

Час на сайті – важливий показник для аналізу,  характеризує залученість користувачів. Цей поведінковий фактор залежить від двох характеристик сайту: коректності технічної роботи ресурсу і контенту.

Час, проведений на сайті, не можна аналізувати ізольовано від інших поведінкових факторів.

Середня тривалість користувальницької сесії враховується пошуковими системами при ранжуванні сайтів, проте сліпе збільшення даного показника ніяк не відіб’ється на ефективності сайту. З тим, щоб отримати максимальну користь з часу, проведеного користувачем на сайті, необхідно покращувати ресурс в усіх напрямках.