factoru-randgyvanjaДовідкові чинники ранжирування — особливості та характеристики зовнішніх посилань, що ведуть на сайт, при аналізі яких пошуковик визначає позиції сторінки сайту у видачі по конкретному запиту. Багато веб-майстрів вважають, що при використанні методів просування посиланнями, головне значення має число посилань і їх вага. Це не так, процес ранжирування в пошуковій системі ґрунтується також і на інших якісних характеристиках посилань.

  1. Кількість зовнішніх посилань

Це найбільш очевидний фактор, що враховується пошуковими системами. Суть процесу ранжирування виходячи з кількості зовнішніх посилань досить проста. Чим більша кількість сайтів містить на своїх сторінках посилання на просувний ресурс, тим більший авторитет йому присвоюється пошуковою системою. Це обумовлено тим, що на непотрібний і малоінформативний для користувачів сайт ніхто не буде посилатися.

З іншого боку, ресурс, що володіє величезним запасом корисної інформації для користувача, матиме багато посилань зі сторонніх ресурсів. Така чиста і безкорислива ідея використовувалася пошуковими системами спочатку. Реальний стан справ значно відрізняється від початкового плану.

  1. Швидкість і рівномірність збільшення числа зовнішніх посилань

Велике значення при нарощуванні зовнішніх посилань грає швидкість їх появи і рівномірність цього процесу. У тому випадку, якщо сайт рівномірно збільшує число зовнішніх посилань, то, як правило, у пошукових серверів не виникає будь-яких підозр. Якщо ж за короткий час кількість посилань ведучих на сайт стрімко зростає, то пошуковик фіксує те, що відбувається і розцінює як вибух. Негайно на просувний ресурс накладаються санкції, в результаті яких, його сторінки вилітають з індексу, а повернутися в нього назад ставати дуже важко.

  1. Авторитет сайтів, що

Даний фактор значно врівноважує фактор кількості посилань, що ведуть на просувний сайт. Пошукові системи стали враховувати авторитетність сайтів, що цитують просувний ресурс, визначаючи вагу кожного посилання. Посилання з неякісних сайтів можуть мати не тільки нульову вагу, але і приймати негативні значення, тим самим знижуючи рейтинг ресурсу, що негайно тягне втрату позицій в пошуковій видачі. Посилання, проставлені на якісних, авторитетних сайтів, підвищують авторитетність  ресурсу.

  1. Тематична схожість ресурсів

Посилання, проставлені на сайт з тематично близьких ресурсів, «цінуються» пошуковими системами більше. Таке посилання буде мати великий авторитет. Посилання, проставлені з нетематичних ресурсів, викликають підозру пошукових систем. Це основна ознака того, що посилання проставлені з метою впливу на результати пошукової видачі, а так, сайт може піддатися пессимізації.

  1. Трастовість сайту

Сьогодні пошукові системи оцінюють ресурси за численними параметрами, сукупна оцінка яких отримала назву TrustRank. Кожен пошуковик використовує власний алгоритм для обчислення даного показника, однак мета у всіх ПС одна — визначити ступінь, з якої користувач може довіряти тому чи іншому сайту. Ранжуючи сайти, пошукові системи порівнюють показник TrustRank нового ресурсу з його конкурентами по топу. Алгоритм обчислення даного показника не розголошується, а для його визначення використовується велика кількість факторів, що мають різний вплив на даний показник. Саме тому не існує напевно відомих методів, які дозволяли б впливати на цей показник. Головною рекомендацією для вебмайстрів є системна робота над якістю сайту.

Сучасний погляд на посилальні чинники ранжирування

Оптимізатори швидко «викрили» ідею пошукових систем про значимість посилань для ранжирування і стали використовувати її на «благо» рейтингу і позицій сайтів в системі. Це поклало початок процесу закупівлі посилань і появи нового бізнесу купівлі-продажу на посилальних біржах. Сайти, які пропонували всім бажаючим величезна кількість майданчиків для розміщення необхідних посилань, стали вельми популярними.

Спочатку пошукові системи на покупку посилань не обертали особливої уваги, поки популярність даного явища не досягла критичного рівня, а масова закупівля посилань на сайти не привела до істотного погіршення якості пошукової видачі: на перших позиціях стали з’являтися сайти сумнівного змісту, основною метою створення яких був чистий прибуток без будь-якої користі і цінності для відвідувачів.

Для підтримки балансу пошукової екосистеми алгоритми пошукових систем ввели ефективні обмеження — фільтри (Google Penguin, Google  Panda ), що знижують сайти у видачі за закупівлю посилань.

Комплексний облік факторів

Кожен з перерахованих вище факторів посилання ранжирування враховується пошуковими системами в сукупності, їх не можна розглядати незалежно один від одного. Основним завданням кожного веб-майстра є створення потужного природного посильного профілю.