perevirka-posulanБагато хто думає, яке SEO вибрати – чорне або біле. Але найкраще, коли SEO невидиме.

Зворотні посилання є ключовою ланкою успішного SEO-просування. Головне, будьте пильними, інакше неякісні беклінки можуть серйозно отруїти вам життя – приведуть до песимізації сайту і накладенню фільтрів.

Скажу прямо: нарощування маси необхідно для успіху сайту при просуванні. Крім того, що це важливий фактор ранжування в пошукових системах, зворотні посилання залучають на сайт відвідувачів, які іншим способом могли просто туди не потрапити. Отже, беклінки можуть одночасно бути джерелом як прямого, так і непрямого трафіку на сайт.

Але так само, як буває занадто багато віскі, яким би він не був хорошим, так і посилань буває занадто багато, навіть якщо їх користь спочатку здавалася беззастережною. Існує тонка грань між хорошим посилальним профілем і попаданням під санкції пошукових систем.

Ось чому перевірка посилань може в прямому сенсі врятувати ваш сайт і допоможе залишитися на шляху до успішного нарощування посилальної маси. Читайте далі, щоб дізнатися, як саме це зробити.

Коли SEO-фахівці говорять про посилальний профіль, вони мають на увазі одночасно як кількість зовнішніх посилань, так і їх якість (головні характеристики).

В добавок до загальної кількості беклінків на якість довідкового профілю також впливають такі фактори:

види зворотних посилань;

анкор цих посилань;

спосіб, яким були отримані беклінки.

Пошукові системи враховують перераховані вище фактори, щоб підтримувати «чистоту» SEO настільки, наскільки це можливо.

Бачачи величезну кількість вхідних посилань на сайти, Google став перешкоджати агресивній і неприродній тактиці нарощування посилальної маси недобросовісних SEO-фахівців, наприклад, закупівлю великої кількості посилань в один  час.

Тепер розберемо кожен з перерахованих вище пунктів, щоб ви зрозуміли їх значення і важливість.

  1. Види зворотних посилань

Ключове слово тут «якість». Це означає, що беклінки повинні вести на ваш сайт з якісних авторитетних ресурсів. Також велике значення надається релевантності зворотного посилання: вона повинна підходити за змістом до контенту сайту, на якому розміщена.

Хороший контрольний профіль є таким тоді, коли на сайт ведуть посилання з авторитетних ресурсів і не ведуть з спамних майданчиків.

Здається, що кожен SEO-фахівець сьогодні знає про це. Але як не дивно, деякі продовжують розміщувати беклінки, приводячи такий аргумент: «Якщо є можливість отримати посилання, яка різниця, яка його якість, – це ж посилання!»

Якщо розміщувати посилання в спамних каталогах або сайтах низької якості і до того ж нерелевантних ресурсу, ваш сайт досить скоро опиниться під санкціями пошукових систем. Набагато краще, коли на ресурс веде нехай і небагато посилань, зате хорошої якості.

  1. Анкори посилань

ankorДля новачків пояснюю: анкор – це клікабельний текст посилання. Зазвичай текст включає ключове слово, назва бренду (компанії) або просто URL. Але насправді це може бути все що завгодно.

Анкор посилання корисний, тому що він дає зрозуміти пошуковій системі, про що сторінка, на яку він веде. Наприклад, натискаючи на посилання з анкором «Кока-кола», ви очікуєте, що перейдете на сайт однойменної компанії. Аналогічно, натискаючи на клікабельний текст «Пристосування для риболовлі», ви хочете перейти на сайт, де зможете подивитися відповідний асортимент.

Як сказав Брайан Дін, засновник сервісу «Backlinko», який провів аналіз мільйона пошукових результатів Google: «Правильне використання анкорного тексту безпосередньо пов’язано з високим ранжируванням сайту». Але анкор теж слід використовувати з розумом.

Велика кількість посилань з однаковими анкорами на ваш сайт будуть виглядати неприродно для пошукових систем, за що вони цілком ймовірно застосують до вас санкції.

Винятком є використання брендового анкора (коли текст посилання є назвою вашої компанії). Для пошукової системи такі посилання виглядають природно.

Щоб посилання виглядали натурально і приносили більше користі, використовуйте так звані «розбавлені» анкори. У них поряд з ключовим словом розміщуються й не є такими. Наприклад, «допоможу швидко продати машину», де «продати машину» є ключовим словом, а слова «допоможу швидко» розбавляють анкор.

Підіб’ємо підсумок цього пункту: необхідно прагнути до різноманітності анкорів в вашому посилальному профілі. Кілька точних, з входженням ключових слів анкорів – це добре, але треба також використовувати розбавлені, брендові і URL-анкор. Чим більше різноманітності буде в ваших анкорах посилань, тим природніше це виглядає для пошукових систем.

  1. Як купувалися зворотні посилання?

Є таке поняття, як SEO-посилання, з якими Яндекс і Google активно борються. Це такі беклінки, мета яких – впливати на ранжирування сайтів в пошуковій системі і більше нічого. Т. е. Ніякої користі і допомоги користувачам вони не пропонують, а переслідує тільки свої корисливі цілі.

Посилання та Google

google-linksТрохи історії:

24 квітня 2012 набув чинності алгоритм Google Penguin, націлений на поліпшення результатів пошуку і «перекривання повітря» сайтам, які практикують спамні техніки розміщення беклінків.

В наслідок алгоритму і його оновлень найбільше постраждали сайти, у яких:

була велика кількість посилань з підозрілих ресурсів;

використовувалися анкори з великим відсотком прямого входження;

одноманітна посилальна маса.

Аналізуючи наслідки Пінгвіна, можна коротко сформулювати, що «не любить» Google щодо розміщення зворотних посилань:

Куплені посилання.

Не секрет, що Google «не шанує» покупні посилання, про що він дохідливо пояснює в Довідці. Зокрема, там говориться, що погіршити позиції сайту може покупка і продаж беклінків, мета яких – вплинути на показники Google PR.

Пошуковик періодично в ручному режимі піддає санкцій біржі посилань, вичислюючи учасників і заганяючи їх під фільтр.

 «Посилальний вибух», коли посилання проставляються в великих масштабах в короткий термін, особливо в автоматичному режимі. Наприклад, коли з’являються одні й ті ж коментарі в блогах, на форумах, під відео на Youtube з одними і тими ж посиланнями, – і все протягом одного тижня.

Обмін посиланнями між сайтами, які пропонують абсолютно різні послуги. Наприклад, коли з сайту магазину музичних інструментів посилаються на сайт меблів.

Велика кількість нерелевантних посилань в підвалі сайту.

Тільки комерційні запити в анкорах посилань.

Резюме: як зробити контрольний профіль свого сайту хорошим?

Тримати посилання «в чистоті» вам допоможе аналіз:

Перевіряйте і аналізуйте параметри донорів до розміщення посилання. Так на ваш ресурс будуть посилатися тільки якісні джерела – ніяких спамних майданчиків.

Вибирайте донорів з високими показниками PR, тИЦ, рейтингом по оцінку Alexa, авторитетністю за версією MOZ і т. Д. Від них залежить те, як пошукові системи поставляться до зворотних посилань на ваш сайт з даного ресурсу.

При виборі донора також слід враховувати вік сайту, кількість проіндексованих сторінок, співвідношення вхідних / вихідних посилань, його посилальна маса, т. Е. Кількість посилань на донора і їх якість.

Текст беклінків повинен повідомляти заздалегідь, що людина побачить, коли натисне на нього. Все частіше користувачі ігнорують посилання типу «купити кухню ціна», тому що вони виглядають неприродно і не гарантують нічого хорошого при переході (на перший погляд).

Перевіряйте наявність посилань nofollow і noindex. Це виглядає природно для пошукових систем.

На закінчення хочеться згадати епіграф цієї статті «Багато хто думає, яке SEO вибрати – чорне або біле. Але найкраще, коли SEO невидиме ». Дійсно, пошукові системи все старанніше борються з очевидним SEO і прагнуть до природності в усьому, зокрема, в розміщенні зворотних посилань. Коли на ваш сайт посилаються, тому що ви пропонуєте якісний продукт або послугу – це завжди краще, ніж коли ви заплатили за те, щоб ваше посилання було на сторонньому ресурсі.

Аналізуйте свої посилання, щоб вчасно зреагувати на небажаний ефект. І прагніть на вершину ТОПу тільки тими способами, що не підірвуть вашу репутацію для пошукових систем.