pokazatel-otkazovРівень відмов впливає на ранжування в пошуку і прибутковість сайту. Пошукові і аналітичні системи реєструють відмову, якщо користувач відвідав лише одну сторінку сайту, не виконав на ній ніяких дій, а час його перебування на сайті було занадто коротким (до 15 секунд).

Google:

Показник відмов – це метрика, що відображає кількість відвідувачів, що переглянули лише одну сторінку (зафіксовано лише одне звернення до сервера), до загальної кількості відвідувань. Google не враховує час, проведений користувачем на цій сторінці. Відмова фіксується тільки для тих сторінок, які одночасно стали сторінками входу і виходу в одній сесії.

Показник відмов не теж саме, що показник виходів.

Показник виходів – це показник частки сторінок, з яких відвідувачі залишають сайт, і які стають останніми в поточній сесії. Користувач переглянув ще кілька сторінок сайту до того, як піти.

Як знизити показник відмов?

Високий рівень відмов вказує на один з факторів:

  • низька релевантність сторінки
  • низька якість сторінки
  • сторінка не відповідає очікуванням користувача

Перш ніж робити які-небудь заходи по оптимізації сторінок з високим показником відмов, необхідно провести аналіз причин, чому так відбувається.

  1. Перевірити мобільну версію сторінки

Частка мобільного трафіку неухильно зростає. Цьому сприяє ряд факторів: доступність якісного мобільного інтернету, можливості смартфонів нового покоління, якісна адаптація сайтів під мобільні пристрої і кількість таких сайтів. Тому важливо не тільки створити мобільну версію сайту, а й оптимізувати взаємодію користувача зі сторінкою.

Найбільш дратівливими факторами стають:

  • горизонтальна прокрутка
  • спливаючі вікна з дрібними елементами управління, потрапити за якими практично неможливо
  • масштаб контенту, що вимагає постійного збільшення
  • занадто дрібні елементи навігації по сайту, що ускладнюють доступ до потрібних розділів
  • велика кількість медійного контенту,  мобільний трафік і уповільнює завантаження сторінки
  1. 2. Аналіз показника відмов в залежності від джерела трафіку

Google рекомендує аналізувати, чи не залежить показник відмов від будь-якого джерела трафіку. Наприклад, якщо високий рівень відмов реєструється лише на деяких сторінках, то варто перевірити:

  • з якого каналу приходить трафік на ці сторінки
  • чи відповідає вміст сторінки тексту призову, який публікується в джерелі (рекламі, соціальної мережі, на партнерському сайті)

Поширюючи контент в соціальних мережах, розміщуючи рекламні оголошення в пошуку і в Медійній мережі, важливо дотримуватися релевантність призову контенту сторінки і сайту в цілому. Це головна причина відмов.

Важливими також стають чинники довіри: професійність дизайну, доступність інформації, достовірність даних, якість форматування контенту, наявність і кількість рекламних банерів, спливаючі вікна та інші. Недавнє оновлення алгоритму ранжирування Google знижує сторінки у видачі за кількість рекламного контента і якість основного контенту.

  1. Аналіз ключів, за якими сторінка ранжирується в пошуку

Пошукові системи стверджують, що алгоритми навчені точно визначати тематику сторінки і її релевантність запиту користувача. Але як буває, сторінка може ранжуватися за запитом, який «розірвано» зустрічається в контенті. А так, сторінка виявляється нерелевантною таким запитом.

Важливо зрозуміти інтернет користувача, який вводить той чи інший запит, і створювати сторінки, релевантні саме наміру користувача.

Наприклад, користувач вводить запит «протезування». Що імовірніше він хоче знайти:

  1. інформацію про те, що це за метод протезування, переваги і недоліки, як відбувається процес

або

      2. вартість, клініки, лікаря?

Безперечно, за таким запитом користувач шукає інформацію. Якщо ж в запиті з’являються додаткові маркери «протезування клініка / Київ / ціна», це вказує на те, що користувач шукає постачальника послуги.

Якщо на комерційну сторінку, на якій розписані ціни на послуги та умови надання, пошукові системи направляють користувачів за інформаційними запитами, важливо додати досить контенту, чітко задовольняє інформаційну потребу користувача.

Висновки:

Показник відмов рідко залежить від одного конкретного фактора, важливо провести комплексний аналіз і зрозуміти, що змушує користувача покинути сайт. Я оцінюю фактори довіри, зручність сайту для користувача і генерує порівняльний звіт.

При аналізі рівня відмов важливо враховувати пристрій доступу на сайт (смартфон / десктоп). Тому аналіз зручності сторінок, факторів довіри важливо проводити в двох площинах – мобайл, десктоп. Те, що зручно з комп’ютера, не завжди зручно зі смартфона.