Google-AnalyticsПоказник відмов — найважливіший поведінковий фактор для аналізу. Google Analytics визначає показник відмов як відсоток сесій, що завершилися переглядом тільки однієї сторінки. В даному огляді я розповім, що означає рівень відмов для сайту і як знизити відмови до мінімуму.

Що значить показник відмов для сайту

Завдання пошукових систем запропонувати користувачеві найбільш релевантні, корисні і актуальні сайти у відповідь на його запит. Алгоритми пошуку ще не навчилися самостійно оцінювати цінність ресурсу для відвідувача, тому враховують поведінкові фактори при ранжуванні сайтів. Пошукові системи інтерпретують відмови як сигнал про невідповідність сторінки (сайту) пошуковому запиту і, отже, знижують його позиції у видачі.

Google вважає відмовою кожну сесію, під час якої користувач не перейшов на іншу сторінку сайту. Така тактика не зовсім адекватна. Сьогодні ми спостерігаємо бум якісних однострінкових сайтів, а інформаційні сайти пропонують користувачам вичерпну інформацію, не змушуючи їх ходити по сторінках.

Яндекс враховує даний параметр більш точно, вважаючи відмовою лише ті сесії, які бути завершені протягом 15 секунд після переходу на сайт без подальших переходів на сторінки сайту.

Незалежно від того, як пошукові системи вважають відмови, вебмастер повинен прагнути до максимально низького показника відмов на сайті.

Як визначити середній показник відмов?

otkazu

За результатами дослідження KissMetrics середній показник відмов для різних типів сайтів:

інтернет-магазини — 20-40%, прості Лендінги — 70-90%, портали — 10-30%, онлайн-сервіси — 10-30%, інформаційні сайти — 40-60%, інші сайти — 30-50%

Як бачимо, розкид значень для кожного типу сайтів великий. Хоч би якими були загальноприйняті норми, завжди потрібно прагнути до зниження даного показника.

Показник відмов: Яндекс Метрика

Найбільш простий спосіб дізнатися показник відмов пропонує Яндекс Метрика в зведенні. Тут ми спостерігаємо показник відмов у порівнянні з двома іншими життєво важливими поведінковими чинниками, що лежать в основі ранжирування сайтів — глибиною перегляду і часом на сайті.

При переході на вкладку Відмов ми бачимо ступінь відмов в динаміці за обраний період.

Показник відмов за період Яндекс Метрика

Як знизити показник відмов

Показник відмов — найважливіший фактор, що вимагає постійного моніторингу. Кількість відмов показує, скільки користувачів визнали сторінку сайту нецікавою, незручною, яка не містить бажаної інформації. З причини великої вибірки сайтів, пропонованої пошуковими системами на запит, користувачі навіть не намагаються відшукати необхідну інформацію. Вони просто повертаються в видачу.

Чому користувачі відмовляються від подальшої взаємодії з сайтом:

Ошукані очікування або не релевантні запити — вводячи запит в рядок пошуку, користувач хоче отримати конкретну відповідь. Якщо сторінка не містить відповіді, представлена інформація неактуальна, то користувач з більшою ймовірністю покине сторінку.

Неякісна навігація знижує юзабіліті сайту і змушує користувача покинути сайт.

Переоптімізацію сторінок сайту під пошукові запити — користувачі давно відсівають такі сторінки як неякісні, переконавшись, що сторінки з високою щільністю ключових слів мало інформативна.

Неякісний дизайн і фактори, які спотворюють візуальне сприйняття сайту — якість графіки, верстка сайту, велика кількість анімованих елементів — все це ускладнює сприйняття сайту, створює внутрішній дискомфорт і викликає бажання покинути сайт.

Повільне завантаження сайту — користувачі не налаштовані чекати. Якщо сайт повільно завантажується, то користувачі відмовляються від перегляду, від переходу на інші станиці. Показник відмов зростає.

Відсутність мобільної версії сайту — Google робить ставку на мобільний інтернет. Частка використання мобільних пристроїв для веб-серфінгу значно зросла за останній рік.

Кількість мобільних сесій зросло на 20% в 2015 році, зберігаючи тенденцію зростання протягом 2016 року, а тривалість сесії збільшилася на 18%.

За статистикою 44% перерваних мобільних сесії не поновлюються, а середня тривалість мобільного сесії в 2 рази менша десктопною і становить близько 72 секунд.

Тому важливо не тільки запропонувати користувачам мобільну версію, але і зробити її максимально простою та зручною.

Багато реклами, спливаючих вікон, психологічних подразників (анімовані банери, звуковий супровід, агресивні СТА-елементи) негативно позначається на сприйнятті сайту користувачем.

Неякісне форматування текстової інформації — для інформаційних сайтів важливо зробити сторінки легкими для сприйняття: легко читаються шрифти, розбивка на абзаци, тематичні зображення, що доповнюють інформацію в тексті — ось основні характеристики, що впливають на візуальне сприйняття сторінки. Якщо користувач бачить монолітний текст, написаний дрібним шрифтом, без зображень відштовхує користувача.

Банери і зовнішні посилання, що ведуть користувача на інші сайти — зменшивши кількість вихідних посилань, ви знизите ризики санкцій пошукових систем за торгівлю посиланнями, поліпшите призначений для користувача досвід, а також знизите ймовірність відходу користувача на інший сайт.

Релевантність

Як підвищити релевантність сторінок пошуковим запитам? Відповідь максимально проста — кожна сторінка повинна давати чітку відповідь на пошуковий запит користувача, під який вона створюється. Якщо користувач хоче «купити диван», а потрапляє на сторінку з історією «одиниці мягкої мебелі» без кнопки «купити» або «перейти в каталог», то високий показник відмов такій сторінці гарантований. Давайте користувачеві те, що він просить. Не вводьте користувача в оману.

Контент

Проаналізуйте контент сторінок. Візуальний аналіз покаже, наскільки легко сприймається сторінка на перший погляд, не викликає вона бажання покинути сайт. Оптимізація текстів не повинна бути помітною користувачам. Пошукові системи враховують щільність ключових слів нарівні з іншими факторами сайту. Перенасичуючи тексти ключами, ви просуваєте сайт в ТОП, і в той же час втрачаєте користувачів, тому що нікому не хочеться читати безглуздий набір слів.

Актуальність даних також має значення. Користувачі в більшості випадків шукають свіжий контент. Переконавшись, що дата публікації не відповідає їхнім очікуванням, вони залишають сайт.

Що робити?

Актуалізується контент, оновлюйте і доповнюйте.

Якщо запит популярний, створюйте нові матеріали, збирайте експертні думки, наводьте приклади. Для товарних сайтів актуальні порівняльні огляди старих і нових моделей, підбір аналогів для знятих з виробництва товарів.

Юзабіліті

Юзабіліті визначає бажання користувача взаємодіяти з сайтом. Не існує стандартних правил підвищення юзабіліті. В кожному окремому випадку рекомендації будуть суто індивідуальними.

Завдання сайту — максимально спростити шлях користувача до досягнення своєї мети.

Перевірити відповідність сайту очікуванням користувача, його інформаційну та комерційну релевантність, а також отримати експертні і призначені для користувача рекомендації щодо покращення сайту можна за допомогою аудиту сайту і аналізу юзабіліті.

Висновки

Показник відмов — складний для аналізу поведінковий фактор. Високий рівень відмов знижує позиції сайту у видачі.

Рівень відмов — динамічна величина. Постійно відстежуючи даний показник в Яндекс Метриці або Google Analytics, ви оптимізуєте роботу над сайтом і зрозумієте.

Показник відмов лише вказує на проблему — користувачам не подобається те, що вони знаходять на сторінках. Щоб виявити причини, необхідний комплексний аналіз сайту в усіх напрямках.

Знизити показник відмов можна, постійно покращуючи призначений для користувача досвід в наступних напрямках:

  • актуальність контенту
  • візуальне сприйняття
  • простота використання.

Якісної вам оптимізації, і нехай прибуде з вами ТОП!