yzabilitiТема юзабіліті останнім часом стає все більш модною і актуальною. Це можна пояснити тим, що інтерес до теми юзабіліті підігрівається відразу двома «таборами».

З одного боку, інтернет-маркетологи все більше починають піклуватися про те, що клієнт подумає, потрапляючи на сайт, і що потрібно зробити, щоб він захотів на нього повернутися.

З іншого боку, оптимізатори, підстьобує пошуковими системами замислюються над поведінковими чинниками, і починають піклується не тільки про те, як привести користувача на сайт, але і змусити його побути там якийсь час. Таким чином, юзабіліті стає вже не тільки корисним перевагою, але і необхідним інструментом просування.

Що таке посадкова сторінка?

Сегондя ми поговоримо про такий аспект, як посадкова сторінка (landing page), або як її іноді називають «сторінка приземлення». Отже, що ж таке посадкова сторінка? Це сторінка вашого сайту, на яку користувач потрапляє, блукаючи в інтернеті. Тобто це сторінка, з якої користувач починає перегляд вашого сайту. Виходячи з цього і слід оптимізувати та структурувати подачу інформації. Особливість в тому, що для різних користувачів, посадочні сторінки можуть бути різними. Більш того, для одного і того ж користувача в різних ситуаціях ці сторінки можуть бути різними. Які ж сторінки можуть бути посадочними?

Які сторінки можуть бути посадочними?

Головна сторінка (home page) – ця сторінка може бути посадкової, якщо користувач шукає загальну інформацію, наприклад про вашу кампанії або виді діяльності. З пошуку на головну потрапляють або за назвою кампанії / бренду, або набором в адресному рядку (якщо у вас простий домен), або ж за загальними ключовими словами (наприклад, інтернет-магазин сантехніки або агентство нерухомості в Києві). Рідше з інших сайтів, тому як правило користувачі ставлять посилання на конкретні розділи / сторінки.

Контентна (інформаційна) сторінка – це сторінка, на якій міститься якась цікава та корисна інформація, наприклад стаття або новина, опис чогось. Сюди користувачі потрапляють найчастіше з конкретних або уточненими ключовими словами (наприклад, умови доставки по Києву, як працює платіжна система, відмінність чавунної і керамічної ванни), по посиланнях з інших сайтів або із закладок.

Сторінка розділу – найчастіше на цю сторінку потрапляють з пошуку (або контекстній рекламі) по товарних категоріях (наприклад, купити ванни, однокімнатні квартири в Києві), або по посиланнях з інших сайтів (відгуки, рекомендації друзів). Або ж із закладок, якщо перегляд був відкладений.

Картка товару – на цю сторінку потрапляють найчастіше з пошукових систем за назвою товару або номером моделі (наприклад, Змішувач Welle »Erma”), а так само з закладок, якщо покупка була відкладена.

Сторінка контактів – не найбільш вдала посадкова сторінка. Сюди може потрапити користувач тільки з закладки (наприклад, якщо клієнт хотів до вас зайти і відклав на потім), або з дуже чіткого пошукового запиту про фашей кампанії: (наприклад, адресу компанії «три слони», або де знаходиться ТОВ «Нафілет») . Але взагалі, не рекомендується використовувати цю сторінку в якості посадкового.

Форма замовлення – найбільш невдала посадкова сторінка. Справа в тому, що користувач перед замовленням обов’язково повинен побачити товар, подивитися на ціну і т.п. Тому, потрапляючи на сайт пропонувати йому заповнювати якусь форму або щось подібне – неправильно. Єдиним винятком може бути, якщо у вас простий товар, який можна купити відразу, без попереднього перегляду (наприклад, поповнення рахунку мобільного). У всіх же інших випадках відразу направляти користувача на сторінку форм – категорично не можна.

Виходячи з усього вищесказаного, кожну з сторінок слід структурувати таким чином, щоб вона була логічним продовженням подорожі користувача по інтернету і відповідав її очікуванням.

У подальших статтях ми будемо детально розглядати кожну з сторінок і елементи, які повинні бути на ній, щоб максимально відповідати вимогам користувача.