GraphПерш за все, визначимося з поняттям ранжування.

Ранжування сайту – це розміщення сайтів пошуковими системами в порядку відповідності конкретним запитом. Чим більше сайт сподобався користувачеві у відповідь на його запит (на думку ПС ), тим вище буде позиція сайту у видачі.

Таким чином, щоб потрапити в ТОП Яндекса або Google, необхідно, щоб сайт давав найкращу відповідь на запит користувача.

Кожен сайт оцінюється пошуковими системами  більше ніж по 800 факторах.

Про усі факти сьогодні говорити не будемо. Зупинимося на найважливіших.

Через мої руки проходить величезна кількість сайтів. Сайти, котрі перебувають в ТОПі, трапляються вкрай рідко. В основному доводиться аналізувати, що заважає сайту пройти в заповітний ТОП (у мене є навіть  окрема послуга для цього – аудит сайту).

На основі цих даних я із командою підготував для вас ТОП-10 чинників, що заважають просуванню сайту (ще раз підкреслю, що в основі лежить наш власний досвід).

Номер один серед причин, що перешкоджають хорошому ранжируванню сайту в пошукових системах, займає контент. Немає хорошого контенту – вважай, немає у вас ТОПУ.

  1. Контент

Нам ставлять запитання про те, скільки тексту потрібно, щоб підкорити ТОП? Так ось універсальної відповіді тут немає – потрібно стільки, щоб краще за інших  відповідати на запит користувача. Можна орієнтуватися на 2000 знаків, але розуміти, що це «середня температура по лікарні».

Якщо ви мрієте, щоб за запитом «купити батут» ваш сайт був на першому місці в результатах видачі, то і робити треба так, щоб ваш сайт давав кращу відповідь.

На що звертати увагу:

Релевантність сторінки запиту. На сторінці повинні бути слова і фрази, за якими хочете потрапити в ТОП. Сторінка повинна стати чіткою і максимально повною відповіддю на запит користувача. Це здається очевидним, але я регулярно бачу, коли в ТОП мріють потрапити за ключовими словами, яких і на сайті немає.

Свіжий приклад: сайт з продажу нерухомості хоче потрапити в ТОП за запитом «елітна нерухомість», сторінок з інформацією про елітну нерухомість на сайті немає.

Унікальність технічна і смислова. Важливо, щоб текст був не тільки унікальним технічно, але і унікальним за змістом.

Приклад: на сайті розміщений загальний текст про корисність ягоди годжі, текст 100% унікальний, але подібних текстів за змістом тисячі в Інтернеті. Так чому Google повинен показати ваш сайт вище інших?

Порада №1:  пошуковики все більшу перевагу віддають свіжому контенту, тому регулярно додавайте, доповнюйте і покращуйте свої тексти. Та й індексацію це дозволить поліпшити – робот зрозуміє, що сайт постійно оновлюють і буде частіше приходити.

  1. Посилання

Багато вихідних посилань. Якщо вихідних посилань буде багато, то це може негативно вплинути на ранжування сайту.

Посилальна маса на сайт повинна бути різнорідною і з’являтися рівномірно.

  1. Оптимізація сайту

Мало зробити сайт зрозумілим і зручним для користувача. Велику роль відіграє і зручність для пошукових систем. Чим зрозуміліше буде сайт для роботів пошукових систем, тим краще він ранжируватиметься.

Найчастіше ми стикаємося з 3 проблемами, що заважають просуванню:

Повна відсутність будь-якої оптимізації. Зазвичай це характерно для молодих сайтів, коли власник просто не знає, що потрібно працювати із внутрішнім кодом, який бачить тільки пошуковик.

Поверхнева оптимізація. Буває, що основна оптимізація проведена (прописані Title, Description, розставлені H1 і т.п.), але не зроблена ґрунтовно. І якщо сайти конкурентів при інших рівних краще оптимізовані – в ТОП потраплять вони. Тому, оптимізуйте сайт по максимуму (семантична розмітка, xml-карта для роботів, alt і title для картинок, настройка robots.txt, видалення битих посилань і дублів сторінок і т.д., не лінуйтеся і не економте на цьому).

Переоптімізація. Не знаючи тонкощів оптимізації можна і перестаратися – і це ще одна причина, чому сайти не можуть потрапити в ТОП.

Порада №2: перевірте, що у вас вже проведена базова оптимізація сайту (чек-лист я вам відправляв). Якщо просуванням сайту займається веб-студія або веб-майстер, попросіть вислати повний перелік конкретних робіт по оптимізації і попросіть їх конкурентів (можна і мене) дати свою оцінку їх роботі; вже конкуренти постараються свого не упустити =)

  1. Санкції пошукових систем

Якщо сайт ніяк не потрапляє в ТОП-20, а вже все перероблено, все що тільки можна для його просування, або раптом позиції сайту впали, найімовірніше, сайт потрапив під санкції пошукових систем.

Найпростіший спосіб дізнатися про наявність будь-яких фільтрів – це звернення до служби підтримки пошукових систем. Зазвичай, вони чесно скажуть про наявність санкцій, але причину навряд чи назвуть.

У панелі для вебмайстрів Google теж можна подивитися на санкції з боку пошукової системи, застосовані до сайту асессорами вручну. «Пошуковий трафік → Заходи, прийняті вручну»

  1. Поведінкові

Буває і так – сайт зроблений добре і  технічно правильно, дивишся і думаєш:  «що  ж не так?» Тоді йдемо аналізувати метрику, і виявляється, що сайт-то абсолютно незручний користувачеві або не несе в собі ніякої цінності. І Яндекс, і Google оцінюють і враховують це при ранжируванні. Тут без «незамиленого» погляду не обійтися, навіть ми свій сайт періодично віддаємо на аудит фахівцям юзабіліті.

Порада №3: Дізнайтеся час, проведений користувачами на вашому сайті. Нормою можна вважати значення від 1 хвилини, хоча для кожного сайту ця цифра своя. Перевірте, що відсоток відмов не перевищує 20-30%.

Щоб потрапити в ТОП, поведінкові фактори вашого сайту повинні бути кращі, ніж у конкурентів. Не нехтуйте системами аналітики і не думайте, що аудит сайту – це зайва трата грошей. Це ще один крок до збільшення вашого прибутку.

  1. Довіра

Ваш сайт повинен викликати довіру, як у користувачів, так і у пошукових систем.

Репутація сайту. Важливо, як давно сайт знаходиться в Мережі, яка у нього репутація, розвивається цей ресурс і т.д.

Інтерес для користувачів. Все більшу роль відіграють соц.мережі, хорошим показником вважається, коли на сайті є кнопки «Поділитися» і цією інформацією користувачі діляться. Взагалі синергія соц. мереж і сайту ефективна в просуванні SMO (оптимізація сайту під соціальні мережі) – це вже давно якийсь стандарт, який повинен бути у всіх.

Якість бізнесу. Пошуковики, також як і користувачі оцінюють, наскільки вашому сайту можна довіряти як бізнесу, особливо, якщо мова йде про комерційні сайти. Чи є всі необхідні документи, вказані реквізити тощо.

Порада 6: якщо у вас не велика компанія на кшталт Озон або Ельдорадо, ваша першорядне завдання – довести користувачам, що вам можна довіряти. Хороший розділ про компанію, сторінка відгуків, юридична адреса та реквізити, сертифікати та ліцензії – все це повинно бути апріорі на вашому сайті.

  1. Обман

Випадки навмисного обману пошукових машин зустрічаються нами все рідше, але вони все оригінальніші. Найчастіше це ненавмисний обман користувачів і пошукових систем.

Лідери в цій категорії:

Віруси. Власник зараженого сайту навряд чи підозрює, що на його сайті вірус. А ось пошуковики заражені сайти розпізнають досить добре, і користувачам їх не показують.

Сайти-аффіліати. Рідко буває, коли намагаються підкорити ТОП, створивши купу схожих сайтів. Найчастіше аффіліати створюються через незнання – у постачальника є сайт і у його представника в регіоні теж є сайт, при цьому картинки і опису часто беруться з сайту-постачальника, ось і виходить в одному регіоні два сайти, які пропонують один і той же товар і бажаючі потрапити в ТОП по одних і тих  же запитах. Пошуковики афілійовані сайти розпізнають досить швидко, в ТОП пропускають тільки один.

Порада №4: регулярно оновлюйте систему управління сайтом, це дозволить захистити сайт від вірусів, про всяк випадок перевірте сайт на вірус. Не допускайте появи аффіліатів (якщо створюєте новий сайт, не забувайте з старого поставити 301-редирект).

  1. Дизайн

Хороший дизайн – запорука успішного сайту. Якщо ваш сайт зроблений на коліні, або дизайн для нього розробляли років 6 тому, це цілком може бути причиною поганого ранжирування. По-перше, страждають поведінкові, по-друге, довіра до сайту, по-третє, пошукові системи бачать, що сайт графічно застарів, і в ТОП пропустять більш якісні та сучасні сайти.

Порада №5: кожні 4-6 років оновлюйте дизайн сайту, постійно покращуйте його продажні якості.

  1. Технічні проблеми

Ненадійний хостинг, багато битих посилань, некоректно налаштований robots.txt і інші технічні помилки можуть серйозно заважати ранжирування сайту. Тому, якщо в чомусь сумніваєтеся – покажіть сайт фахівцям.

Порада №6: технічний SEO-аудит – це те, що варто зробити ще до того, як почнете вкладати у просування.

  1. Незначні дрібниці

Іноді в ТОП заважає потрапити якась дрібниця, про яку і не відразу подумаєш. Буквально недавно сайт вдалося вивести в ТОП після невеликих маніпуляцій над сніппетом. Опис сайту у видачі став більш привабливим, переходити стали частіше, позиції підросли.

Порада №7: тут, мабуть, універсальної поради немає. Звертайте увагу на будь-яку деталь, покращуйте все, що тільки можна поліпшити, і буде вам ТОП.

Отже, щоб ваш сайт добре ранжирувався в пошукових системах, необхідні комплексні заходи по його просуванню:

якісна оптимізація;

наявність унікального і оптимізованого контенту;

посилальна маса;

хороші поведінкові чинники.

Створюйте сайти, в першу чергу, для людей, пошукові системи неодмінно це відзначать.