contentРозробники двох найбільш популярних пошукових систем Яндекс і Гугл – не дають нудьгувати сеошникам, постійно модернізуючи свої алгоритми ранжирування сайтів, роблячи їх все витонченішими, наближаючи результати до експертних. На перші місця у видачі все частіше потрапляють ті сайти, які дійсно найбільш корисні для відвідувача. А це означає, що потрібно просуватися по-чесному – використовувати якісний текстовий контент, заливати цікаві фотографії і відмовитися від покупних посилань, які створені не для зручності користувача, щоб він легше виявив цікаву інформацію, а виключно для ранжирування. У цій статті я розгляну, що означає за сучасними критеріями якісний текстової контент для успішного просування сайту.

Просування сайту за допомогою якісного контенту

По суті, текстовий контент для багатьох сайтів – це те, за що вони повинні оцінюватися в першу чергу. І в ідеалі, інтернет-ресурс, який має найбільш якісний текст за конкретним запитом, повинен стояти на першому місці у видачі по ньому. Ідеалу, природно, досягти неможливо, але, по крайній мірі, алгоритми пошукових систем (ПС) Гугла і Яндекса далеко просунулися в бік цього ідеалу і вже досить точно оцінюють якість тексту, проводячи справжній лінгвістичний аналіз. На даний момент в основу оцінки корисності тексту належить кілька критеріїв:

  • Відповідність змісту і теми запиту користувача.
  • Читабельність.
  • Смислова унікальність.

Розглянемо докладніше кожен критерій.

Відповідність запиту

Тут майже все просто. Релевантність запиту алгоритм пошукових систем визначає шляхом порівняння значущих слів в тексті зі значущими словами в запиті. При цьому необхідно проскочити між Сциллою і Харибдою. З одного боку ключових слів (тобто тих, які є в запиті) повинні бути достатня кількість, щоб ПС визнали текст відповідним запитом. Але, з іншого боку, не можна перейти певну межу, після якого ПС вирішить, що контент переспамлений, тобто написаний не для людей, а для роботів. Зазвичай ширину цього фарватеру визначають в 2-4%. Правда, зараз все більше сео-фахівців схиляються до думки, що критерій «тошноти тексту» (відношення кількості якогось слова в тексті до загальної кількості слів) сильно переоцінений. Тому все частіше копірайтерам дається технічне завдання на написання статті, в якому жорстко не задається кількість ключів, їх прямих і непрямих входжень. Надається список ключів, які повинні бути в тексті в будь-якому входженні і розведенні іншими словами (причому не вказується кількість вживання кожного з них). У цьому випадку багато залежить від мистецтва копірайтера. Він по цим ключам повинен написати максимально природну, читабельну, що називається, для людей статтю. Також необхідно, щоб в ній були інші слова, близькі по тематиці. Вітаються синоніми, які також аналізуються ПС. До речі, активне використання синонімів дозволить уникнути високої «тошноти» за ключовими словами, зробить текст більш читабельним і в той же час максимально релевантним пошуковим запитом.

Читабельність тексту

Раніше основний акцент робився на зовнішніх факторах читабельності:

  • Зручний для читання шрифт і розумна їх різноманітність, оптимальні інтервали між рядками і абзацами.
  • Наявність підзаголовків і списків.
  • Гармонійне колірне рішення (від тексту не повинно рябіти в очах).

Але завдяки розвитку обчислювальних потужностей і вдосконалення алгоритмів пошукові системи вже можуть проводити деякий лінгвістичний аналіз. А це дає їм можливість з великою точністю оцінити не тільки зовнішню, а й внутрішню – смислове – читабельність тексту. Під нею мається на увазі:

  • Відсутність орфографічних помилок. Так, грамотність важлива!
  • Зв’язний за змістом текст. Неузгодженість слів у реченні, відсутність сенсу у фразах, реченнях, абзацах і т. д. – все це пошукові системи вже бачать і відповідним чином оцінюють.

Плюс до цього фактори, про які ми говорили вище:

  • читабельна «тошнота»;
  • наявність синонімів.

Слід сказати, що читабельність тексту пошукові системи оцінюють не тільки за допомогою свого математичного апарату. Є ще два шляхи:

За допомогою асессорів, тобто людей, які вручну оцінюють читабельність для корекції алгоритму ПС.

Аналіз поведінкових факторів. Якщо відвідувачі заходять на сторінку, а потім швидко покидають її, це може бути пов’язано, в тому числі, з поганою читабельністю тексту.

Взагалі поведінкові фактори зараз набирають все більшого значення для просування сайтів. Так що читабельність – це вже і комерційний, а не тільки лінгвістичний фактор.

Смислова унікальність тексту

Про цей фактор початку говорити, коли в 2011 році Гугл почав використовувати новий алгоритм ранжирування сайтів «Панда».

В першу чергу чутливі до нового фактору розкрутки сайтів інформаційні інтернет-ресурси різної спрямованості, починаючи від кулінарних і закінчуючи присвячених IT-індустрії.

Акцентую увагу на те, що смислова унікальність ніяк не пов’язана з технічною, тобто тією, яка показує співвідношення унікальній комбінації слів в тексті до загальної їх кількості. Іншими словами, стаття може мати 100% технічну унікальність, але бути «зарублена» Яндексом або Гуглом за смислову не унікальність.

Як досягти смислової унікальності?

Наповнювати текст унікальною інформацією – це найбільш вірний, але і найбільш складний шлях і під силу лише фахівцям, які добре розбираються в темі, про яку йде мова в тексті.

Використовувати загальноприйняті скорочення і абревіатури, наприклад, якщо ми пишемо про смисловий унікальності тексту, то цілком виправданим є скорочення СУТ.

Використання транслітерації в разі використання іноземних термінів.

Використання різних аналогій з чимось з іншої області, вони допомагають природним чином використовувати терміни з неї.

Як показує сучасна практика просування сайтів, використовуючи тільки якісний контент, можна опинитися в ТОПі пошукових систем, просуваючись по НЧ і СЧ запитам.