Підсумки 2017 року: варто знати що змінів Google щоб не залишитися на узбіччі
Друзі! Традиційно в кінці року пропонуємо поглянути, що змінилося в Google-пошуку офіційно і неофіційно.
Коротка передмова
У 2015 році Google вибрав мобільний вектор розвитку з запуском мобільного алгоритму ранжирування. Перевага в пошуку отримували ті сайти, чий контент краще оптимізований під мобільні екрани.
У 2016 році Google продовжує працювати в мобільному напрямку, розробляючи мобільний індекс. 2017 рік не стає винятком. Google активно тестує mobile first індекс, а також підвищує вагу факторів якості сайту.
Варто відзначити, що в 2017 році не було офіційних оновлень алгоритмів ранжирування, не вносилися суттєві зміни в структуру формули ранжирування, що не з’являлися нові чинники ранжирування.
Офіційні зміни Google-пошуку
Критерії якості сайту
Google опублікував список критеріїв якісного сайту. Це не технічні параметри, які можна виправити, слідуючи чіткому алгоритму, а чинники, що випливають з довгострокової старанної роботи над сайтом і контентом:
- користувач довіряє статям сайту, інформація не викликає сумніву
- матеріал підготовлений професіоналом з достатніми знаннями і досвідом в тематиці, глибоко розкриває питання, автор витратив досить сил і часу на створення матеріалу
- стаття оригінальна, не є поверхневим рерайтом іншого джерела, пропонує новий погляд на проблему, подібних матеріалів в мережі мало
- користувач погодиться залишити дані кредитної картки на сайті
- в тексті відсутні граматичні, стилістичні, фактичні помилки
- стаття створювалася для користувача, а не для підвищення рейтингу в пошуковій системі або просування по певних ключових запитах
- цінність сторінки висока в порівнянні з іншими сторінками, пропонованими у видачі за запитом
- контент підготовлений ретельно, чітко вивірений, стаття відредагована і відформатована
- публікація пропонує різні точки зору на проблему
- сайт є авторитетним джерелом інформації по тематиці, що освітлюється в матеріалі
- матеріали унікальні, подібних в мережі мало
- користувач може довіряти рекомендаціям сайту, пов’язаних зі здоров’ям
- назва сайту асоціюється з надійним джерелом інформації
- тема розкрита повно, у користувача не виникає питань
- стаття містить аналітичні дані
- користувач готовий порекомендувати сайт друзям / додати в закладки
- на сторінці нема тексту надлишкова реклама, відволікаюча користувача від основного завдання
- стаття підходить для публікації в книзі, журналі, енциклопедії
- стаття містить досить корисної інформації, її видалення з сайту негативно відіб’ється на інформаційній цінності сайту
Мобільний індекс
Google офіційно не оголосив, однак експерти пошуку підтверджують планомірне впровадження mobile-first індексу. Про це неодноразово згадували представники Google-пошуку на онлайн зустрічах вебмайстрів.
Традиційно, пошуковий робот враховував контент десктопної версії сайту для визначення його позицій в пошуковій видачі, що доставляло незручності мобільним користувачам: вивчати не оптимізовані сторінки порівняно невеликих мобільних екранів складно.
Тепер пошуковий робот враховує в першу чергу контент, що відображається в мобільній версії сайту, для ранжирування. Зрозуміти, що сайт перейшов на мобільну індексацію, можна по лог-файлам: відвідувань мобільного робота стане значно більше, ніж десктопного.
Ці зміни торкнуться лише тих сайтів, мобільна і десктопна версії яких істотно відрізняються. Сайти з адаптивним дизайном не відчують ніяких змін.
Що важливо врахувати вебмайстрам:
- сигнали ранжирування будуть вилучатись з мобільної версії сайту
- сайти, що не адаптовані під мобільні екрани і під мобільний UX можуть суттєво просісти у видачі
- Google ніяк не коментує питання посилань: як будуть враховуватися посилання далі, чи буде відбуватися перерахунок посилальної маси і як
Неофіційні оновлення Google
Google неодноразово оновлював алгоритм ранжирування в 2017 році. Перше оновлення зафіксували в лютому: торкнулося низькоякісних сайтів, які просувалися чорними методами. Баррі Шварц припустив, що Google посилив політику щодо спамних посилань і переглянув критерії їх спамності.
Наступне оновлення фіксується в березні. На думку експертів оновлення алгоритму знову направлено на якість довідкового профілю сайту. Одним з критеріїв посилення стали ключі в анкорах посилань.
Критеріями спамності посилань для Google служать:
- активне використання ключів в анкорах посилань на просуваємий сайт
- публікація великої кількості статей, які містять посилання, на великій кількості великих сайтів
- статті поверхневого змісту і опрацювання, створені найманими копірайтерами з низькою інформаційною цінністю для користувачів
- статті схожого / однакового змісту, опубліковані на різних сайтах
В кінці червня 2017 року закордонні веб-майстри знову реєструють коливання позицій сайтів. Судячи з просілих і злетілих сайтів у видачі, Google переглядав критерії якості контенту і посилань.
На питання вебмайстрів про апдейти алгоритмів представники пошуку відповідають, що процес оновлення природний. У день алгоритм ранжирування може оновлюватися до 200 разів.
Кілька цікавих фактів
Кількість сторінок сайту
Експерти Google підтвердили, що кількість сторінок сайту не є фактором ранжирування. Враховувати такий фактор недоцільно. Більш того, велика кількість сторінок, створених для охоплення семантичного ядра і залучення користувачів з органічного пошуку, без додаткової цінності і користі для читача, може бути розцінено як спам.
Остання редакція інструкцій асесор Google вказує, що будь-яка сторінка сайту, що не несе користі і цінності для відвідувача автоматично вважається сторінкою найнижчої якості.
Сторінки низької якості
Google не рекомендує видаляти сторінки низької якості, так як на їх створення вже витрачені сили і час. Плюс, такі сторінки також можуть залучати трафік з пошуку. Гері Ілш настійно рекомендує покращувати якість сторінок:
видалення неякісних сторінок не гарантує поліпшення ранжирування
закриття сторінок від індексації також ніяк не впливає на ранжування