googleДрузі! Традиційно в кінці року пропонуємо поглянути, що змінилося в Google-пошуку офіційно і неофіційно.

Коротка передмова

 У 2015 році Google вибрав мобільний вектор розвитку з запуском мобільного алгоритму ранжирування. Перевага в пошуку отримували ті сайти, чий контент краще оптимізований під мобільні екрани.

У 2016 році Google продовжує працювати в мобільному напрямку, розробляючи мобільний індекс. 2017 рік не стає винятком. Google активно тестує mobile first індекс, а також підвищує вагу факторів якості сайту.

Варто відзначити, що в 2017 році не було офіційних оновлень алгоритмів ранжирування, не вносилися суттєві зміни в структуру формули ранжирування, що не з’являлися нові чинники ранжирування.

Офіційні зміни Google-пошуку

Критерії якості сайту

Google опублікував список критеріїв якісного сайту. Це не технічні параметри, які можна виправити, слідуючи чіткому алгоритму, а чинники, що випливають з довгострокової старанної роботи над сайтом і контентом:

  • користувач довіряє статям сайту, інформація не викликає сумніву
  • матеріал підготовлений професіоналом з достатніми знаннями і досвідом в тематиці, глибоко розкриває питання, автор витратив досить сил і часу на створення матеріалу
  • стаття оригінальна, не є поверхневим рерайтом іншого джерела, пропонує новий погляд на проблему, подібних матеріалів в мережі мало
  • користувач погодиться залишити дані кредитної картки на сайті
  • в тексті відсутні граматичні, стилістичні, фактичні помилки
  • стаття створювалася для користувача, а не для підвищення рейтингу в пошуковій системі або просування по певних ключових запитах
  • цінність сторінки висока в порівнянні з іншими сторінками, пропонованими у видачі за запитом
  • контент підготовлений ретельно, чітко вивірений, стаття відредагована і відформатована
  • публікація пропонує різні точки зору на проблему
  • сайт є авторитетним джерелом інформації по тематиці, що освітлюється в матеріалі
  • матеріали унікальні, подібних в мережі мало
  • користувач може довіряти рекомендаціям сайту, пов’язаних зі здоров’ям
  • назва сайту асоціюється з надійним джерелом інформації
  • тема розкрита повно, у користувача не виникає питань
  • стаття містить аналітичні дані
  • користувач готовий порекомендувати сайт друзям / додати в закладки
  • на сторінці нема тексту надлишкова реклама, відволікаюча користувача від основного завдання
  • стаття підходить для публікації в книзі, журналі, енциклопедії
  • стаття містить досить корисної інформації, її видалення з сайту негативно відіб’ється на інформаційній цінності сайту

Мобільний індекс

Google офіційно не оголосив, однак експерти пошуку підтверджують планомірне впровадження mobile-first індексу. Про це неодноразово згадували представники Google-пошуку на онлайн зустрічах вебмайстрів.

Традиційно, пошуковий робот враховував контент десктопної версії сайту для визначення його позицій в пошуковій видачі, що доставляло незручності мобільним користувачам: вивчати не оптимізовані сторінки порівняно невеликих мобільних екранів складно.

Тепер пошуковий робот враховує в першу чергу контент, що відображається в мобільній версії сайту, для ранжирування. Зрозуміти, що сайт перейшов на мобільну індексацію, можна по лог-файлам: відвідувань мобільного робота стане значно більше, ніж десктопного.

Ці зміни торкнуться лише тих сайтів, мобільна і десктопна версії яких істотно відрізняються. Сайти з адаптивним дизайном не відчують ніяких змін.

Що важливо врахувати вебмайстрам:

  • сигнали ранжирування будуть вилучатись з мобільної версії сайту
  • сайти, що не адаптовані під мобільні екрани і під мобільний UX можуть суттєво просісти у видачі
  • Google ніяк не коментує питання посилань: як будуть враховуватися посилання далі, чи буде відбуватися перерахунок посилальної маси і як

Неофіційні оновлення Google

Google неодноразово оновлював алгоритм ранжирування в 2017 році. Перше оновлення зафіксували в лютому: торкнулося низькоякісних сайтів, які просувалися чорними методами. Баррі Шварц припустив, що Google посилив політику щодо спамних посилань і переглянув критерії їх спамності.

Наступне оновлення фіксується в березні. На думку експертів оновлення алгоритму знову направлено на якість довідкового профілю сайту. Одним з критеріїв посилення стали ключі в анкорах посилань.

Критеріями спамності посилань для Google служать:

  • активне використання ключів в анкорах посилань на просуваємий сайт
  • публікація великої кількості статей, які містять посилання, на великій кількості великих сайтів
  • статті поверхневого змісту і опрацювання, створені найманими копірайтерами з низькою інформаційною цінністю для користувачів
  • статті схожого / однакового змісту, опубліковані на різних сайтах

В кінці червня 2017 року закордонні веб-майстри знову реєструють коливання позицій сайтів. Судячи з просілих і злетілих сайтів у видачі, Google переглядав критерії якості контенту і посилань.

На питання вебмайстрів про апдейти алгоритмів представники пошуку відповідають, що процес оновлення природний. У день алгоритм ранжирування може оновлюватися до 200 разів.

Кілька цікавих фактів

Кількість сторінок сайту

Експерти Google підтвердили, що кількість сторінок сайту не є фактором ранжирування. Враховувати такий фактор недоцільно. Більш того, велика кількість сторінок, створених для охоплення семантичного ядра і залучення користувачів з органічного пошуку, без додаткової цінності і користі для читача, може бути розцінено як спам.

Остання редакція інструкцій асесор Google вказує, що будь-яка сторінка сайту, що не несе користі і цінності для відвідувача автоматично вважається сторінкою найнижчої якості.

Сторінки низької якості

Google не рекомендує видаляти сторінки низької якості, так як на їх створення вже витрачені сили і час. Плюс, такі сторінки також можуть залучати трафік з пошуку. Гері Ілш настійно рекомендує покращувати якість сторінок:

видалення неякісних сторінок не гарантує поліпшення ранжирування

закриття сторінок від індексації також ніяк не впливає на ранжування

Високих вам конверсій, і щоб із вами ТОП!