7 рекомендацій по SEO на 2019 рік

Пошук кардинально змінюється, алгоритми стають складнішими і розумнішими, вчаться визначати реакції і ступінь задоволеності користувачів, щоб покращувати пошукову відповідь. В даному матеріалі зібрані 7 основних рекомендацій, які допоможуть зайняти високі позиції в пошуку в 2019 році. Всі рекомендації засновані на змінах Google алгоритмах, які ми спостерігали в 2018 році.

7 фактів про пошук Google в 2018 році

  1. Оновлення алгоритму викочуються несподівано, без чіткого графіка, стають нетематичними

Пошукові системи оновлювали алгоритми з самого заснування, але раніше всі поновлення підпорядковувалися правилам:

було офіційне оголошення, попередження або підтвердження оновлення з боку пошукової системи

оновлення мало вузьку спрямованість — посилання, контент, реклама, релевантність, якість сайту або тематику: медицина, фінанси, новинні сайти

Оновлення алгоритму Google в 2018 року не є закономірними. Зрозуміти, на що направлено те чи інше оновлення, стає неможливим. За словами представників пошуку, алгоритм оновлюється практично щодня, а зміни настільки малі, що велика частина сайтів їх просто не помічає.

Не існує більше ніякого списку факторів ранжирування. Навіть самі співробітники пошуку не змогли відповісти, скільки факторів в загальному враховує формула для ранжирування сайтів. Тому оптимізація сайту під певні чинники ранжирування втрачає сенс.

  1. Google править видачу

Ніхто крім Google не в силах вплинути на те, що і якою ми побачимо пошукову видачу. Всі сайти — лише піддослідні в низці тестів і експериментів Google.

Місія Google — показати користувачеві найкращу відповідь. І все частіше ми бачимо, що Google намагається дати відповідь користувачеві вже безпосередньо у видачі. Наприклад, блок з відповідями. Ми створюємо контент, Google використовує його для відповідей користувачів, але ми нічого не отримуємо взамін. Якщо користувачеві досить інформації в блоці, він не перейде на сайт. Єдина видима користь від блоків відповідей — це робота на репутацію і впізнаваність бренду.

Всі нововведення Google видачі ведуть до зниження CTR органічної видачі.

  1. Мобільний індекс практично нічого не змінив (поки)

Уже кілька років мобільний індекс Google на слуху у вебмайстрів і оптимізаторів. Google постійно повідомляє про перехід на мобільний індекс, про переведення сайтів, про те, наскільки це важливо. Але по суті для сайтів нічого не змінюється.

Мобільний індекс змінив підхід до збору даних з сайтів, проте не має на увазі ніяких змін в ранжуванні. Mobile first враховує для ранжирування контент мобільної версії, а не десктопної. Тому очікувався істотне зрушення у видачі. Однак цього не сталося.

Вебмайстер очікував, що погано оптимізовані під мобільні пристрої сайти стануть ранжуватися гірше. Цього не сталося. Мабуть, індекс враховує виключно контент складову.

  1. Вебмастера неохоче змінюють стратегії просування

Спостереження за веб-майстрами показує, що хоча пошук динамічно змінюється, підхід до просування сайтів залишається тим самим: ключові слова, оптимізований поганий контент, технічна оптимізація, аудит факторів, які мали значення кілька років тому. Не міняються підходи до роботи з сайтами.

Представники Google вказують, що для успішного пошукового просування сайтів вебмастерам важливо вивчити інструкції з оцінки якості сайтів. Вони не розповідають, що робить алгоритм і як враховує фактори, однак демонструють, що в розумінні Google вказує на високу / низьку якість сайту.

  1. Зростання DuckDuckGo

DuckDuckGo все ще залишається дрібним гравцем пошуку, проте даний пошуковик зростає стрімкими темпами. У листопаді 2018 року пошукова система обробляла понад 33 мільйонів прямих запитів щодня в порівнянні з 19 мільйонами в 2017 році.

Для Google поява потужного суперника піде на користь, так само як і для веб-майстрів, що заплуталися в Google факторах і алгоритмах.

  1. Пошуковий намір користувача знаходить величезне значення

Google має тоннами призначених для користувача даних, достатніх для того, щоб зробити статистично значущі висновки про задоволеність користувачів. Раніше можна було оптимізувати тексти сторінки під ключове слово «купити слона», і сторінка відображалася в ТОПі, неважливо, що купити слона на ній не можна було.

Зараз, щоб сторінка вийшла в ТОП, вона повинна не тільки пропонувати оптимізований текст, а й давати користувачеві реальну можливість вирішити задачу тут і зараз, без додаткових переходів.

Тому важливо при аналізі ключових запитів, контенту і поведінкових метрик, оцінити, який інтерес переслідують користувачі, вводячи запит, наскільки контент відповідає запиту і наміру, а також дозволяє і сайт вирішити поставлену задачу. Таким простим аналізом можна визначити, чому погіршуються поведінкові і просідають позиції.

  1. Google не ідеальний

Google залучає кращих фахівців для розробки кращих алгоритмів, які можуть:

чітко визначити, про що контент сайту

зрозуміти, в чому полягає намір користувача

оцінювати, які результати задовольняють користувача, а які ні

Але тим не менш, пошук далеко не ідеальний:

  • користувачі часто бачать невідповідні результати
  • всупереч гучним заявам багато чорні і сірі методи просування працюють (за що сайти можуть отримати ручні санкції, але алгоритм пропускає таке)
  • в ТОПі часто з’являються сайти, що порушують всі пункти інструкцій по оцінці якості

Це свідчить про те, що Google ще є куди прагнути і розвиватися.

Висновки:

У 2019 очікується більш сильний вплив GOogle на пошукову видачу, збільшення кількості блоків, що дають відповідь користувачеві прямо на сторінці видачі. Тому важливо оптимізувати сайт під ці блоки, так як не всі користувачі задовольняються обривками інформації, а саме блоки залучають більшу частину користувачів. Кліки будуть.

Оновлення Google стануть ще менш явними і зрозумілими. Позиції сайтів можуть коливатися сильно.

Пріоритетним вектором напрямку в ранжируванні стане релевантність, в пошуку — мобільність. Чим більше сайт буде адаптований до вирішення користувальницьких задач з мобільного, тим вище будуть його позиції в пошуку.

Чималу роль Google відводить безпеки даних, зокрема, авторству контенту, сайту. Сайти, на яких вказані автори, контактні дані власників, способи зв’язку, інформація про компанію, сайті, засновника, вважаються більш безпечними, ніж ті, які не вказують дану інформацію.