З недавніх пір Google об’єднав усі алгоритми ранжирування в один – основний. Тепер Penguin, Panda і інші працюють разом, варіюючи позиції сайтів. Для вебмайстрів зміни позицій сайту в Google тепер стає загадкою.

Так, дія Панди була направлена на боротьбу з неякісним контентом, а Пінгвін боровся з покупними посиланнями. Кожен з алгоритмів мав спрямовану, «локальну» дією. І кожен веб-майстер розумів, за що Google знизив / підвищив сайт у видачі.

Розбираємося з роботою і оновленнями основного алгоритму ранжирування Google.

Коли мова йде про оновлення основного алгоритму, мається на увазі перерахунок ваги багатьох факторів в загальній формулі ранжирування. За різними даними, в формулу ранжирування Google входить від 300 до 800 оціночних критеріїв.

Коли Google повідомляє про оновлення основного алгоритму, це означає, що вага і значимість факторів перерозподілилася. У формулу можуть вводитися нові фактори та виключатися існуючі, якщо доведено, що вони ніяк не погіршують / покращують користувальницький досвід.

Зміна однієї складової формули ранжирування тягне за собою перерозподіл ваг інших факторів. Тому представникам пошуку вкрай складно сказати, що саме змінилося в оновленому алгоритмі.

Вплив конкретних чинників ранжирування на призначений для користувача досвід оцінюється асессорами Google і користувачами сайтів (по поведінкових факторів як CTR сайту у видачі, рівню відмов, глибиною перегляду, часу на сайті і іншим).

Єдина рекомендація, яка постійно публікується і озвучується представниками Google:

… покращуйте якість контенту.

Ще одне пояснення зміни позицій сайтів від представників Google зводиться до того, що недооцінені раніше сайти підвищуються у видачі.

Тобто:

… це не ваш сайт поганий, це інші сайти кращі.

Експерти дають наступні рекомендації по відновленню позицій в Google-пошуку:

Враховуйте Интент – намір, з яким приходить користувач на ваш сайт. Наприклад, якщо користувач вводить запит «слухати Di.FM онлайн», а ваш сайт розповідає тільки як слухати це радіо онлайн, пропонуючи людині нехай навіть прямі, корисні посилання на прослуховування стріму онлайн, Google знизить вашу сторінку і виведе вгору ті, які безпосередньо задовольнять Интент користувача -предложат прослуховування радіо онлайн.

Якість контенту – це дуже складна метрика і невизначене поняття. Якість контенту зводиться не тільки до унікальності і обсягу. Це і інформаційна складова (новизна і повнота інформації за запитом), практична користь (чи знайде користувач відповідь на своє питання), форматування та оформлення тексту, додатковий контент, стиль виклада, логіка, простота граматики і лексики і багато інших чинників.

Підбірка про якість контенту.

Якість навігації та архітектура сайту – чим простіше структура, чим менший рівень вкладеності, тим швидше користувач зможе знайти потрібний контент, тим краще.

Відповідність інструкціям Google за оцінкою якості – оновлена ​​версія інструкцій доступна за посиланням. Відзначимо, що оцінюється виключно для користувача сторона сайту. Тобто асесори Google не оцінюють технічну оптимізацію, швидкість завантаження, правильність коду, теги, розмітку та інші технічні параметри сайту. В оцінку якості входять фактори довіри, надійності і зручності сайту для відвідувача, а також доступність важливої ​​інформації, відкритість ресурсу.

Так, фахівець якості пошуку Google Денні Салліван стверджує, що:

… якісний контент – ключ до успішного ранжирування в умовах оновлення основного алгоритму.

А вебмастерам, які жадають прямих рекомендацій щодо поліпшення якості контенту, рекомендує вичитувати інструкції асесора. Саме з цією метою вони викладені у відкритий доступ.

Серед вебмайстрів існує помилкова думка, що оцінки асессорів Google безпосередньо впливають на позиції сайтів. Це не так. Пояснень декілька:

Для того, щоб стати повноцінним фактором ранжирування, оцінку асесора повинні отримати всі сайти в індексі Google – фізично цей процес займе дуже багато часу і ресурсів, а сам введення такого фактора може виявитися невиправданим.

Сайти постійно оновлюються, змінюються, оптимізуються. Оцінка ж залишається статичною. Для коректного обліку сайти повинні переоцінюватися постійно.

Денні Салліван пояснює роботу асессоров якості сайтів так:

… Оцінки асессорів допомагають зрозуміти, як працює оновлений алгоритм. Як ресторанні критики. Вони оцінюють страви, але не йдуть на кухню керувати процесом або змінювати технологію приготування.

Оцінка асесора не є компонентом алгоритму ранжирування і не входить в загальну формулу.

Насправді, інструкції асесор Google – дуже корисне чтиво. Якщо вони не відкриють істин з приводу якості контенту та сайту, то вже точно вкажуть на чинники, що знижують якість і негативно впливають на довіру користувачів. Прочитавши інструкції, ви зможете об’єктивно оцінити сайт за критеріями Google і зрозуміти, чого йому не вистачає для більш високих позицій.

Ось 5 основних висновків з інструкцій асесорів Google:

  1. Основна метрика якості сайту – задоволення і відповідність цілям відвідувача. Приклад ми приводили вище. Яким би якісним контент на сторінці не був, вона пропустить у видачі вперед ті, які дійсно дадуть користувачеві можливість [слухати радіо]. Робимо висновок: не контентом єдиним.
  2. Якісні товарні сторінки – технічний опис товару від виробника, оригінальний опис товару від продавця (тобто від сайту), відгуки, дані про доставку, гарантії, повернення.
  3. Відгуки і оцінки – додаткові фактори довіри.
  4. Проста навігація і зрозуміла логіка дій – користувач повинен з першого погляду розуміти, як виконати дію на сторінці.
  5. Глибока опрацювання теми – користувач знаходить відповіді на супутні питання на одній сторінці. Текст і додатковий контент повністю охоплюють тему і розкривають додаткові аспекти. Важливо, щоб текст інформував користувача, що називається, «по справі», а не переказував затерту до дірок інформацію.