Google алгоритмів і санкцій

Редакція блогу SEMRush задала питання, які хвилюють оптимізаторів і веб-майстрів, Марі Хайнс, експерту в області фільтрів і алгоритмів Google.

Хоча посилання все ще залишаються основним фактором ранжирування, Google вже вміє відрізняти природні посилання від проставлених з метою  SEO.

З 2008 року Марі допомагає сайтам реабілітуватися після потрапляння під фільтри і санкції пошуку.

  1. Яка найголовніша рекомендація всім веб-майстрам для високого ранжирування в Google?

Не намагайтеся знайти заповітну комбінацію, яка виведе сайт в ТОП. Якщо ви займаєтеся SEO кілька років, тоді ви пам’ятаєте, що раніше сторінку можна було вивести в ТОП за допомогою посереднього контенту, пари посилань і декількох технічних змін сторінки. Зараз Google відмінно розрізняє природні згадки сайту (посилання) від покупних.

Все ще багато оптимізаторів намагаються знайти ту саму формулу ранжирування, яка гарантовано виведе сайт на високі позиції пошуку. Активно застосовуються посилальні стратегії, PBN, редіректи.

Гарантованим способом вийти в ТОП пошуку залишається кращий контент, краща відповідь на запит користувача серед сайтів, яких ви бачите своїми конкурентами.

Якщо сторінки вашого сайту не пропонують абсолютно нічого нового, тоді не варто очікувати високих позицій.

  1. Яким санкціям Google сайти піддаються найчастіше?

Кількість зафільтрованних сайтів зменшилася з 2012 року, коли заявки приходили фактично кожен день. Більшість сайтів, з якими звертаються за допомогою, потрапляють під спам-фільтр. Прибрати такий фільтр вкрай складно.

За останній рік всього кілька сайтів отримали санкції за неприродні посилання. Це сталося після того, як Google став алгоритмічно ігнорувати неприродні посилання. Постраждалі від посилальних фільтрів сайти виявилися задіяні в складних схемах купівлі та продажу посилань.

Досить часто діагностується дія алгоритму. Це проявляється просіданням позицій по основних ключових словах. У разі алгоритмічного коригування позицій виправити ситуацію вкрай складно, так як спрацьовує не один фактор і працювати з сайтом доводиться в декількох напрямках.

  1. Який достовірний спосіб допоможе веб-майстру зрозуміти, що сайт потрапив під санкції?

Найпростіший спосіб дізнатися, чи є на сайті фільтри – через Search Console (стара версія). Якщо ж ви підозрюєте, що позиції сайту відкориговані алгоритмом, тоді зрозуміти це допоможе сегментація трафіку. Для цього перейдіть в Google Analytics в розділ Джерела трафіку – Весь трафік – Джерело / канал. У списку виберіть Google organic. Потім відстежите, в які періоди починалися просадки, і порівняйте з датами виходу оновлень алгоритмів Google.

Аналізуючи просадки, важливо враховувати сезонні коливання трафіку, активність конкурентів і інші фактори.

  1. Який процес реабілітації сайту і відновлення позицій? Чи можливо повернути все, як було до фільтра?

За словами Google, будь-які санкції можна прибрати повністю. Проте, усунення санкцій не завжди призводить до відновлення позицій і трафіку. Так, наприклад, якщо сайт потрапив під санкції за посилання, то видаливши або відхиливши посилання, ви навряд чи відновите позиції сайту.

Щоб поліпшити позиції сайту, я завжди рекомендую дотримуватися наступного плану:

Повний технічний аудит сайту,

Оцінити сайт за інструкціями Google для асеcсорів

Проаналізувати об’єктивно конкурентів, щоб зрозуміти, чи пропонує сайт очевидно кращий контент з даного питання

У деяких випадках алгоритмічні коригування не підлягають відновленню. Є припущення, що в лютому 2017 року Google посилив вагу такого фактора як EAT (Expertise, Authoritativeness, and Trust).

Так, якщо сайт надає інформацію в сфері фінансів, але у вас немає реального досвіду в фінансовій сфері, то найімовірніше він поступиться позиціям сайту, за яким стоїть реальна компанія, що надає послуги. І виправити це не вдасться.

У таких випадках не обов’язково порушувати правила, але користувачі вважають за краще отримувати достовірну, актуальну і точну інформацію, витікаючу від практиків.

  1. Які 3 основні рекомендації для власників сайтів в питанні алгоритмів і санкцій Google?

Порадада № 1. Під санкції потрапляють сайти, які викриті в злісних порушеннях правил Google. Якщо ж ви купили пару посилань, розмістили трохи запозиченого контенту, то турбуватися вам немає про що.

Порадада №2. Приділяйте більше уваги конкурентам, зокрема цінності, яку надає конкурентний контент користувачам в пошуку. Мета Google – показати користувачеві кращий результат за запитом. Часто складно оцінити контент і його цінність суб’єктивно. Важливі будь-які дрібниці: форматування, тип публікацій, наявність ілюстрацій і відео на сторінці, відгуків, коментарів – тобто всього того, що найбільш наочно покаже користувачеві відповідь. Саме на ці дрібниці власники сайтів часто не звертають уваги, вважаючи, що суть саме в технічних аспектах. Гарний дизайн – не аргумент для Google. Цінність і якість наданої інформації – ось, що виводить сайти в ТОП пошуку.

Порадада №3. Припиніть шукати виграшні SEO-техніки. Ні дорвеї, ні посилальні схеми не дадуть вам постійно високих позицій в пошуку. Google вказує, що враховує абсолютно всі сторінки в індексі, оцінюючи загальну якість сайту. Тому куди важливіше спрямувати всі зусилля на створення корисних сторінок. Створюйте нові публікації тільки тоді, коли ви впевнені, що це дійсно корисно для читача.