Panda-Penguin-HummingbirdУ 2013 році Google зазнав кілька важливих змін, які варто враховувати при просуванні сайту в 2017 році. Розглянемо їх детальніше.

Google Merchant Quality

У 3-4 кварталі 2013 року Google планував запуск нового алгоритму Merchant Quality, який буде направлений проти боротьби з недобросовісними інтернет-магазинами. Наприклад, якщо сайти будуть помічені у використанні обманних прийомів в рекламі або позиціонувати себе в якості інтернет-магазинів, не маючи відповідних інструментів, наприклад, кошики замовлення.

Оновлення Google Penguin і Google Panda

Google Penguin (Гугл Пінгвін) – алгоритм боротьби зі спамними посиланнями.

У ключі даного алгоритму для просування сайту використовуйте анкорне посилання (тобто посилання на сайт з ключових слів), так і безанкорне (наприклад, посилання з адреси сайту, слів «тут», «тут» і ін.). Має сенс поряд з безанкорним посиланням поставити потрібний ключовий запит, але не включайте його в саме посилання.

Така посилальна маса виглядає природніше, інакше є шанс потрапити під фільтр Пінгвіна.

Google Panda (Гугл Панда) був запущений в 2011 році і спрямований проти боротьби з неякісним контентом на сайтах. У 2013 році алгоритм був значно оновлений. Ніяке SEO, закупівля посилань і інші методи так добре не допомагають просунутися у видачі, як постійне наповнення сайту якісним контентом. Регулярно додавайте корисні статті на сайт (від 10 на місяць), давайте гарний  унікальний опис до товарів (не менше 1000-1500 знаків) – і ніяка панда вам не буде страшна.

Google Payday Loan Algorithm

Даний алгоритм створений був для боротьби з переспамленними запитами, типу «кредитування», «короткострокові позики” та ін., Тобто з тими, які за своєю природою можна вважати спамними. Видача за такими запитами була істотно почищена від неякісних сайтів.

Hummingbird

Завершує п’ятірку алгоритм «Колібрі», який був запущений у вересні 2013 року. По суті Колібрі став логічним продовженням системи Coffein, через яку Гугл працює з 2010 року. Свого часу Coffein дозволила швидше індексувати новий контент. Але система Coffein ранжувала молоді сайти, тобто у видачі можна було зустріти напівготові і неякісні сайти. Для вирішення цих проблем були випущені якраз алгоритми Пінгвін і Панда. Однак ці алгоритми погано працюють на довгих, низькочастотних запитах. Зараз Google запустила принципово новий алгоритм ранжирування, який не відміняє попередні алгоритми, але об’єднує їх в єдине ціле.

Що за алгоритм такий?

Якщо дуже спрощено, то алгоритм Колібрі використовує семантичний принцип аналізу слів. Тобто дивиться, що кожне слово означає за змістом в конкретному контексті.

Наприклад: слова «метал» і «залізо» – в різних контекстах можуть бути як синонімами (якщо мова йде про залізо), так і немає (не кожен метал є залізом). Новий алгоритм дозволяє враховувати цю різницю. До цього вибір йшов тільки з точних синонімічним варіантів до конкретного слова, без урахування контексту.

Розглянемо приклад

Якщо людина набере з телефону в пошуковику: «де я можу поїсти смачну піцу». Новий алгоритм визначить, що користувач знаходиться на вул. Леніна. В даному випадку слово «де» – це синонім слів кафе, закусочна, ресторан або інший заклад, де можна замовити піцу. Слово “смачну” означає, що про це місце або про піцу повинні бути хороші відгуки. Тобто тепер аналізується повністю контекст запиту. По суті, запит «де я можу поїсти смачну піцу» буде дорівнювати запиту «хороша піца на Леніна».

Нова ера семантичного SEO

Гугл намагається піти від витягування з користувача точного формулювання запиту до розуміння сенсу запиту і потреб користувача. Тобто тепер не людина повинна намагатися правильно сформулювати свій запит, а система повинна зрозуміти, що хоче від неї користувач.

Інженер Google Скотт Хоффман на презентації повідомив, що новий алгоритм став відповіддю на поведінку користувачів Голосового пошуку.

При звичайному пошуку ми вводимо неприродні за своєю суттю запити, до яких вже звикли, типу «замовити недорогу кухню львів».

При голосовому наборі люди себе так не поводять і практично не використовують такі запити, вони говорять так, як звикли, як звучить природно. Алгоритм спочатку розроблявся, щоб давати відповіді саме на такі природні запити.

Насправді, алгоритм приніс ще дуже багато всього нового і цікавого і можна довго про нього розповідати, але наше головне питання:

Що робити, щоб займати хороші позиції у видачі Google?

Як вже з’ясували раніше зараз йде перехід до семантичного SEO. Пройшли дні, коли для просування було досить напхати сайт певними ключовими словами. Пора оптимізувати статті, контент в цілому, робити його зручнішим, зрозумілішим для користувача. Що це означає?

Розширте своє семантичне ядро – додайте низькочастотні запити; включіть різні варіанти однієї і тієї ж фрази, які, можливо, будуть використовувати люди при пошуку ваших товарів або послуг. Подивіться фрази з підказок.

Чітко розумійте, хто ваш читач (відвідувач сайту). Пишіть тексти в першу чергу для нього. Використовуйте зрозумілу йому лексику, навіть якщо вона йде врозріз з потрібними вам ключовими словами.

Доведіть, матеріал корисний – зробіть можливість поділитися ним в соціальних мережах. Чим більше коментарів до нових статей і більше їх згадок буде в блогах, соціальних мережах, тим вище буде оцінюватися сайт.

Додайте рерайт статті в хороших каталогах статей (не обов’язково при цьому отримати посилання тільки з конкретних ключових слів).

Розділіть статті на абзаци, використовуйте підзаголовки, чітко структуруйте тексти – робіть їх візуально простими і зрозумілими читачеві. Використовуйте семантичну розмітку schema.org – це дозволить краще зрозуміти пошуковим системам, про що йдеться в тексті, тобто його семантику.