konversijaЖоден сайт не досягне успіху без оптимізації. І якщо кілька років тому власників сайтів турбувала лише пошукова оптимізація для досягнення високих позицій в пошуку, сьогодні всі говорять про необхідність оптимізації конверсії, користувацького досвіду для підвищення ефективності бізнесу.

Пропонуємо вашій увазі 5 принципів оптимізації конверсії, на які вказує компанія WiderFunnel.

Оптимізація конверсії: 5 основних принципів

Аналіз, аналіз і ще раз аналіз

Якщо ви до цих пір самостійно вирішуєте, як подавати і продавати товар або послугу користувачам сайту, то ваша стратегія приречена на провал. Вивчення цільової аудиторії, аналіз сайту, взаємодії користувача з сайтом – ось джерела даних, які необхідно враховувати при створенні пропозиції. Користувачі самі кажуть, як їм краще продавати товар. Для цього можна використовувати:

Аналіз тематичних пошукових запитів, використовуючи Google Keyword Planner – безкоштовні інструменти пошукових систем.

карти кліків – аналіз кліків користувачів покаже, які елементи отримують більше кліків, яка частина сайту отримує більше уваги користувачів, чи потрапляють ключові конверсійні елементи (СТА-кнопки) в поле зору активних користувачів.

опитування користувачів

незалежні дослідження

A / B тестування

Слід бути готовим до того, що дані і результати тестування вкажуть на те, що ваша стратегія оптимізації конверсії в корені невірна. Ви оптимізуєте ті елементи, які не цікаві цільової аудиторії.

Головною  помилкою вебмайстрів, оптимізаторів і власників сайтів є віра в оптимізований текст і якісний призначений для користувача інтерфейс. Хочете правду? Користувачі втомилися від складних термінів, анімованих елементів, нагромадження інформації. Проста мова повсякденного спілкування і мінімалістичний дизайн працюють набагато ефективніше.

Цільова аудиторія сприймає світ не так, як це робите ви. А / В тестування покаже, що на сайті не працює належним чином.

Оптимізатор не має права не враховувати результати тестів і опитувань, якщо вони розходяться з вибраною стратегією. Проводити додаткові дослідження, щоб видозмінити результати під обрану стратегію, недозволено.

Збиток від зміни стратегії оптимізації буде істотно менший, ніж від критично низьких рівнів конверсій, що змушують вас мало не закрити свій бізнес.

2.Кадрове питання

Для успіху онлайн бізнесу недостатньо створити якісний сайт з відмінним призначеним для користувача інтерфейсом. Величезне значення для конверсії має рівень підготовки співробітників, їх готовність допомогти клієнту, знання і досвід, як працювати з запереченнями, як зрозуміти болі клієнта.

Онлайн чат – один з найбільш важливих каналів комунікації користувача і компанії. Часто компанії використовують  чат як систему відправлення запитів на корпоративну пошту, в той час як користувач очікує від онлайн чату живого спілкування з представником компанії.

Ще однією розповсюдженою помилкою є залучення низькокваліфікованих кадрів для роботи з користувачами.

Якщо покупець відчує некомпетентність співробітника компанії вже на початковому етапі спілкування, це знизить довіру і ймовірність подальшого успішного співробітництва.

  1. Планування ресурсів

Для оптимізації конверсії необхідні трафік і адекватний бюджет.

Чим більший трафік отримує ваш сайт, тим швидше ви зможете завершити тестування і отримати адекватні результати для аналізу. Проводити тести можна і на сайтах з низьким трафіком (до 1000 відвідувачів в місяць), але отримання статистично значущих результатів займе багато часу.

І в цей момент вебмастери і оптимізатори стикаються з проблемою розподілу бюджету. Щоб отримати трафік швидко, треба витратити гроші на платні канали. Щоб отримати швидкі результати тестування, треба сплатити незалежне дослідження, яке виявить потенційно перспективні напрямки розвитку. Недоліками такого підходу є:

Вартість

низька ефективність – для аналізу сайту і юзабіліті розробляються призначені для користувача прототипи – збірні образи представників цільової аудиторії, не реальні користувачі. Це дає велику похибку в результатах тестування в порівнянні з аналізом сайту реальними користувачами.

Taina.com.ua – оптимальне рішення для сайтів з невеликим бюджетом. Аналіз сайту реальними користувачами коштує недорого, а виділений на розвиток бюджет спрямовується на поліпшення сайту, а не зливається на оплату аудиторів.

Для проведення самостійних A / B тестів ви можете скористатися готовими інструментами. Однак для їх правильного використання потрібні знання і досвід. В руках недосвідченого спеціаліста ці інструменти перетворюються в непотрібні програми.

  1. Індивідуальний підхід

Навіщо розробляти власну стратегію розвитку, якщо блогосфера рясніє чек-листами кращих практик організації онлайн бізнесу. Однак те, що працює для Amazon, не спрацює для місцевого сайту, що пропонує домашні торти. Замість того, щоб шукати поради, рекомендації та Лайфхак щодо підвищення конверсії, слід самостійно перевірити сайт за такими параметрами (LIFT-модель, розроблена експертами WiderFunnel):

Конверсія LIFT модель

цінність пропозиції – двигун конверсії на вашому сайті

релевантність – відповідність сайту і пропозиції очікуванням і потребам користувача

ясність – наскільки цінність пропозиції ясна і зрозуміла користувачам, наскільки легко користувачі знаходять вигоди на вашому сайті. Це стосується не тільки ясності тексту, а й розташування елементів на сайті, зображень, СТА-кнопок.

терміновість – наскільки ваш сайт сприяє досягненню цілей користувача

відволікаючий фактори – як елементи сторінки сприяють досягненню мети користувача, які елементи зовсім не сприяють досягненню мети, скільки таких елементів на сторінці

тривожність – які елементи сайту підвищують тривожність

Якщо користувач відчуває тривогу, це знижує ймовірність конверсії. Сайт втрачає прибуток.

  1. Оптимізатор в штат

Як показує практика, розробку, оптимізацію сайтів віддають на аутсорс. Компанія тестує сайт, досліджує нішу, визначає найбільш оптимальну для заявленого бюджету стратегію. Коли мета досягнута: сайт з’явився в ТОПі пошуку, отримав пошуковий трафік і перші замовлення, оптимізатори здають проект.

Однак оптимізація – це не кінцева мета, а кhопітка робота, довжиною в життя сайту. Сайт потребує постійної оптимізації, тому що:

змінюються пошукові алгоритми і вимоги пошукових систем до якості і формату сайту

змінюються уподобання користувачів

змінюється онлайн ринок

Шляхи вирішення:

довгострокове співробітництво з seo-студією – це ефективний спосіб підтримки сайту в тонусі і високої відповідності вимогам пошукових систем і користувачів. Студії, як правило, працюють з декількома проектами, а це може позначитися на якості, терміни, відповідальності.

залучення штатного фахівця – легко контролювати хід оптимізації сайту, процес узгодження ідей та бюджетів значно прискорюється. Однак оптимізація сайтів – це командна робота, мозковий штурм, глибокий аналіз безлічі факторів, який не під силу одній людині. Якщо оптимізацією сайту займається одна людина, то це може істотно затягнути процес.

Самостійне просування сайту (онлайн уроки)  – ефективний спосіб оптимізації, багато часу витрачається на оптимізацію власного сайту, підготовку ТЗ, адже власник сайту все зробить якісно.