optumizacija-kontentuУ 21 столітті інформація втрачає актуальність миттєво. Новий контент важливий для сайту. Він привертає і утримує користувачів, сприяє просуванню у видачі та лояльності пошукових систем до сайту. Регулярне оновлення контенту на сайті дає сигнал пошуковим роботам, що сайт підтримується і розвивається. У той час як користь нових статей зрозуміла, виникає питання, а що робити зі старим контентом? Я розповім яке значення має старий контент для сайту і як його оптимізувати, щоб витягти максимум користі.

Що таке застарілий контент і яка його роль для сайту

Старий контент – це текстові, графічні, відео та аудіо матеріали, які втратили актуальність, інформаційну цінність для користувача, і більше не задовольняють потреби користувача.

Це сторінки з акційними пропозиціями, сезонними знижками, передсвятковими розпродажами, оголошення про відкриті вакансії, сторінки товарів, знятих з виробництва, повідомлення про заходи, що відбулися, огляди методів і технологій.

Велика кількість застарілого контенту уповільнює індексацію, так як пошукові роботи витрачають багато часу, перевіряючи сторінки, які не несуть більш ніякої цінності ні для користувачів, ні для ранжирування.

Однак старий контент можна реанімувати і отримати максимум користі при мінімальних вкладеннях сил і часу. Адже оптимізувати старе набагато легше, ніж придумати щось нове.

Навіщо оновлювати старий контент:

  • Турбота про користувача – відсутні товари, застаріла інформація негативно впливає на довіру користувачів
  • Оптимізація трафіку – визначте відвідуваність сторінок з неактуальним контентом. Рівно стільки користувачів втрачають актуальні сторінки вашого сайту кожен день
  • Відрив від конкурентів – щоб користувач залишився на сайті і повернувся до вас знову, забувши про конкурентів, йому потрібен свіжий і корисний контент. Якщо ви не можете відрізнятися від конкурентів у асортименті і цінову політику, то дайте користувачеві більше цікавої, корисної інформації. Це покаже вашу компетентність в темі.

Як працювати із застарілим контентом

Старий контент важливий для ранжирування. Користувачі ділилися посиланнями на сторінки в соціальних мережах, дані матеріали цитували інші сайти. Видаливши сторінку, ви втратите напрацьовані посилання. Старий контент не можна видаляти, його потрібно оптимізувати.

Ось про що слід пам’ятати, коли працюєте зі старим контентом:

Не створюйте нових URL – багато оптимізаторів створюють нові сторінки замість старих, намагаючись збільшити кількість сторінок в індексі. Але правильніше буде зберегти стару сторінку і оновити її матеріали. Так ви зможете зберегти її авторитет, а не намагатися заробити новий.

Оновлення списків ключових слів – оптимізуючи старий контент, не полінуйтеся вивчити, як змінилися ключові запити по тематиці, можливо з’явилися нові призначені для користувача запити, вживання яких залучить більше трафіку з пошуку. Користувачі кожен день змінюють запити, щоб отримати максимум релевантної інформації, змініть текст під нові запити.

Оптимізуйте заклики до дії – оскільки першочерговим завданням зміни старого контенту стає залучення уваги користувачів до вже добряче забутого контенту, то продумайте, яку цільову дію ви очікуєте від користувачів після прочитання інформації на сторінці. Подумайте, як перетворити пасивного читача в активного користувача вашого сайту. У вас є нова пропозиція, ви поліпшили продукт або умови співпраці, у вас з’явилася нова розсилка, нова послуга на сайті? Запропонуйте відвідувачеві спробувати це прямо зараз.

Поліпшите якість сторінки – оцініть, як розташовується текст на сторінці, чи зручний він для прочитання (шрифт, розмір, міжрядковий інтервал), наскільки якісні зображення його доповнюють, відтворюється відео.

Оптимізація контенту – не тільки оновлення інформації, але і зміна структури, доповнення тексту якісною графікою.

Займіться розкручуванням сторінки знову. Після внесення змін на сторінку, заявіть про неї в соціальних мережах, включіть її в черговий випуск розсилки, поділіться сторінкою в Твіттері, google +1. Повідомте про оновлення сторінок в новинах на сайті.

Застарілий контент, який можна видалити

Старий контент корисний, в цьому ми вже переконалися, однак існують сторінки, які повинні своєчасно вилучатися з сайту. До таких належать:

  • Сторінки продуктів або послуг, які ви не надаєте. Такі сторінки можуть істотно зіпсувати репутацію сайту. Уявіть, що відвідувачеві потрібен саме цей товар. Так як цим продуктом ви більше не займаєтеся, то і ціна, швидше за все, залишилася колишньою. Користувач надихається і чекає, коли товар з’явиться в наявності. Він навіть може скористатися функцією нагадування про появу товару у наявності. Але повідомлення все не приходить, надії отримати бажаний продукт за старою ціною все менше, а обурення все більше. Так можна назавжди втратити клієнта. Якщо сторінку неможливо оптимізувати, вона підлягає видаленню.
  • Інформація про колишніх співробітників.
  • Оголошення про відкриті вакансії, які вже зайняті – не давайте помилкових надій претендентам на посаду.
  • Подібні або дубльовані статті, огляди, новини – користувачі і пошукові системи вкрай негативно ставляться до дубльованого контенту.

Що робити зі старим контентом?

Ось деякі поради, що робити з такими сторінками:

встановити 301 редірект – перенаправте людей зі сторінок з товарами і послугами, які ви не надаєте на сторінки з подібними пропозиціями

опублікувати повідомлення – якщо ви не хочете створювати додаткове навантаження на сервер і налаштовувати редіректи, то на сторінках з неактуальним контентом можна розмістити повідомлення про те, що дана позиція відсутня на складі / знята з виробництва та посиланнями на сторінки, де користувач може знайти потрібну йому інформацію

Актуалізація застарілого контенту

Щоб не втрачати сторінки, не видаляти контент, його можна актуалізувати. Наведемо деякі приклади, як можна вийти з ситуації, конвертуючи при цьому ще більше користувачів.

Сторінки товару, знятого з виробництва. Опис товару можна змінити, вказавши його переваги, підтвердженням яких стануть відгуки ваших клієнтів на сторінці. Також варто вказати, який товар в асортименті вашого сайту максимально відповідає обраному користувачем товару, розмістивши на нього посилання. Так ви використовуєте нові ключові слова, удержите увагу користувача і збільшите час перебування на сайті, кількість переходів.

Акції, які безповоротно минули. На таких сторінках найкраще розміщувати повідомлення. Якщо ви маєте в своєму розпорядженні необхідні дані, то повідомлення може бути таким:

Наші клієнти заощадили 115 000 грн. під час цієї акції. На жаль, вона закінчилася. Але у нас є інші вигідні пропозиції.

Далі може слідувати список акцій з коротким описом кожної з них і посиланням на сторінку. Це поліпшить користувацький досвід, приверне увагу і спокусить користувача до чергової акції. До того ж, поліпшується внутрішня перелінковка сторінок.

Застарілі пости, огляди, статті – такі матеріали рідко коли втрачають свою актуальність. Але користувач любить «свіжачок». Тому якщо запис датується 2013 роком, але до сих пір з’являється в ТОП 10 пошукових систем, велика ймовірність, що користувачі «клюнуть» на більш свіжі матеріали. В такому випадку оптимальним рішенням стане доповнення огляду новими даними.

Огляд застарілого ПЗ можна перетворити в пост-порівняння з більш сучасною версією, виділити плюси і мінуси кожного з них, привести думки реальних користувачів. Це набагато цікавіше, ніж читати сухі факти, що можна зробити за допомогою даної програми. Огляд методів просування, актуальних в 2010 році, можна перетворити в пост-попередження про те, які методи стали дуже ризикованими, а які, навпаки, набули особливого значення.

Висновки

Краще оптимізувати, ніж видаляти. Пошукові системи негативно ставляться до видалення сторінок, але дуже люблять свіжий, цікавий контент.

Обновлені матеріали привернуть увагу користувачів і пошукових роботів. Старий, що втратив актуальність контент, навпаки, викликає негативну реакцію, створюючи враження, що сайт не оновлюємо і покинутий.

Любий контент можна оптимізувати з користю для конверсії і лояльності користувачів сайту.