titleЯким би не був контент, і як би добре він не був оптимізований під пошукові запити, знайомство з веб-сторінкою починається з заголовка. І стосується це як користувача пошукової системи, який побачив сніппет Вашого сайту в результатах видачі, так і пошукового робота. Мотивуючий, але лаконічний, що містить ключові слова, але читабельний заголовок – найважливіша частина внутрішньої оптимізації сторінок, без якої практично неможливо досягти бажаних результатів. Саме з цієї причини темою мого сьогоднішнього огляду стане тег <title>, його особливості, значення та практичне застосування.

Тег <title> в HTML-коді

Реалізований у вигляді тега <title>, повинен знаходитися в коді сторінки в єдиному екземплярі і розміщуватися в межах контейнера <head> … </ head>. Оформляється він стандартним чином, з використанням закриває тега, але без будь-яких атрибутів:

<Title> Заголовок сторінки </ title>

Основні функції title

На відміну від багатьох інших тегів, які виконують будь-яку конкретну задачу, функції title різноманітні. До них варто віднести:

  • Title – це заголовок відкритого сайту у вкладці або вікні браузера. При згорнутому браузері в панелі завдань Windows користувач бачить, який сайт відкритий в даний момент, а в тому випадку, якщо в браузері відкриті відразу кілька вкладок, може швидко ідентифікувати кожну з них.
  • При збереженні веб-сторінки на локальний диск в якості назви файлу буде автоматично обрано саме title сторінки.
  • Тег використовується для формування заголовка сніппета сторінки в пошукових системах. Значною мірою він і вкаже користувачам пошукача на тематику сторінки, а також визначить їх вибір. Таким чином, тег тайтл безпосередньо впливає на CTR (клікабельність) сніппета і, в кінцевому рахунку, відвідуваність сайту.
  • Title – один з найважливіших атрибутів сторінки для алгоритмів пошукових систем. На його основі визначається релеватность сторінки тих чи інших запитах користувачів, аналізується контент сторінки і сайту в цілому.
  • При додаванні сайту в «Вибране» або аналогічні папки в різних браузерах для підпису закладки буде за замовчуванням використано значення title.

Вимоги до тайтла

З технічного боку HTML не висуває до вмісту тайтла ніяких обмежень, крім тих, що наведені вище. Проте, з позиції пошукових систем тег повинен відповідати ряду умов, дотримання яких дозволить зробити вміст title читабельним, індексовані і корисним для користувача.

Правильний Title за мірками Google

Не більше 70 символів. Як і у випадку з Яндексом, довші заголовки індексуются, але не будуть коректно виводитися в результатах видачі за запитом.

Не більше 12 слів. На відміну від Яндекса, «зайві» слова можуть бути виведені в сніппет (якщо не порушується правило 70 символів), але не враховуються при пошуку по заголовку. У той же час весь тайтл, без обмеження за кількістю слів, паралельно додається в контент сторінки, і може бути знайдений уже в цій якості.

Зверніть увагу! При скороченні title як Google, так і Яндекс не розриває слова. Таким чином, якщо Ваш заголовок містить 72 символу, але останнє слово в ньому містить 20 літер, то реально у видачі Google може з’явитися тільки 52 символи.

Рекомендації щодо заповнення title

Дотримання технічних обмежень пошукових систем, які ми навели вище, гарантує лише одне: заголовок буде повністю індексуватися і коректно виводитися в сніпеті сторінки. Втім, це зовсім не означає, що title допоможе знаходити сторінку по певних пошукових запитах і буде ефективний для просування сайту. Для того щоб це відбулося, важливо враховувати ряд рекомендацій:

Критично важливо використовувати в заголовку найзначніші і релевантні ключові слова, які можуть застосовувати користувачі пошукових систем. В значній мірі це і визначить ранжування сторінки за даними запитам.

Необхідно звести до мінімуму використання необов’язкових слів, без яких можна обійтися. Чим більше слів знаходиться в title, тим меншу вагу має кожне з них. Таким чином, на тлі «зайвих» смислових форм алгоритм пошукача може і не оцінити по достоїнству значимість головних ключових слів в заголовку.

Застосування стоп-слів і стоп-символів в тайтлі досі викликає жваву полеміку серед оптимізаторів. Звичайно, жертвувати читабельністю заголовка не рекомендується, але і використовувати прийменники, сполучники, зайві знаки і символи без реальної необхідності також не варто.

Головні ключові слова бажано розміщувати ближче до початку заголовка. Там же варто згадувати бренд, якщо він досить відомий і може вплинути на вибір користувача. В іншому випадку згадка торгової марки краще вивести в кінці title.

Як уже не раз згадувалося, title має безпосередній вплив на клікабельность сніппета. Таким чином, він повинен складатися не тільки з урахуванням потреб пошукової системи, але і з метою впливу на користувача. Стимулювати його перейти на сайт можуть елементи емоційного впливу, згадка вигоди і особливих переваг, а також інші способи мотивації.

Тайтл повинен бути унікальним в межах сайту.

Висновки

Задачі title різноманітні: він використовується пошуковими системами, користувачами, браузерами і соціальними мережами. Таким чином, важливо поєднувати читабельність, релевантність і привабливість заголовка.

Складання title сторінок – один з найважливіших елементів внутрішньої SEO-оптимізації сайту, який впливає як на ранжування в пошукових системах, так і на CTR у видачі.

Для того щоб заголовок повністю виводився в сніпеті і індексувався пошуковими системами, його довжина не повинна перевищувати 70 символів, а число слів – 12.

В тайтл важливо включати найбільш важливі ключові слова, які використовуються при запитах користувачів, і навпаки – уникати застосування необов’язкових смислових форм.

Якщо ви хочете дізнатися  більше фішок як правильно писати тайтл, який тайтл попадає в топ та багато більше фішок можна дізнатися із курсу SEO + інтернет маркетинг.