Навіть діти знають, що бородатий і відлюдний математик Перельман вирішив одну з «задач тисячоліття», за що йому безуспішно намагаються всучити мільйон доларів. Але не всі знають, що Перельман своїм досягненням багато в чому зобов’язаний традиціям української математичної школи, яка вчить розглядати завдання в широкому контексті і використовувати методи суміжних областей.

По-справжньому важкі і ключові проблеми не вирішуються тільки засобами однієї науки. Кращі рішення, за які платять мільйон, знаходяться на стику наук. Для клієнта SEO-компанії «мільйон» – це потік цільового трафіку і зростання прибутку. Ніхто не замовляє оптимізацію сайту лише для того, щоб опинитися на перших місцях в Яндексі. Як і в математиці, кращі способи допомогти клієнту виграти приз на мільйон і побільше заробити самому знаходяться на стику різних напрямків інтернет-просування: SEO і PR, SEO і контекстної реклами, SEO та розкрутки в соціальних медіа (SMM) і так далі. У чистому SEO, без «домішок», проривів не чекайте, тільки одноманітна й виснажлива гра в кішки-мишки з Яндексом.

Хочете серйозних досягнень – спробуйте один з коктейлів. PR – це не тільки PageRank. Я хочу детальніше зупинитися на такому поєднанні інгредієнтів: пошукова оптимізація та PR. Навіть стомлені Інтернетом оптимізатори здатні згадати інше, більш старе, значення абревіатури PR – Public Relations, зв’язки з громадськістю. В PR зустрічаються терміни, дуже схожі на ті, що використовуються в SEO, наприклад, «просування статей».

Тільки в PR просування статей означає написання унікальних статей для публікації в ЗМІ (газетах, журналах, інтернет-медіа). І все-таки PR сильно відрізняється від SEO. Зокрема, тут майже не має значення концентрація ключових слів і публікація на сайтах з високими показниками ТІЦ і Google PR (Page Rank). Тут важливіше зміст, кут висвітлення теми, аудиторія ЗМІ та інші важко вимірювані матерії.

SEO – це транквілізатор для сайту, який допомагає швидко піднятися на вершину пагорба і стати більш помітним. PR схожий на мікрохвильовку, яка розморожує напівфабрикат і робить його придатним для подальшої обробки і споживання. Іншими словами, перетворює холодного і байдужого до компанії / продукту / послуги людини в потенційного споживача. SEO на це не здатний. Пошукова оптимізація тільки зазиває людей на сайт, але не може продати навіть пучок трави випадковому відвідувачу. Однак замовнику SEO потрібні не перші місця в Яндексі, а клієнти та продажі. Ось тут-то і приходить на допомогу чарівна сила коктейлю SEO + PR.

 Що нам дає PR? а) Розігрів. Завдяки PR на розкручений сайт приходить не просто цільова аудиторія, а аудиторія, розігріта на інших інтернет-майданчиках. Теплим і гарячим відвідувачам продавати товари та послуги набагато простіше, ніж абстрактний трафік. Сучасний споживач шукає відомості про продукцію і послуги в Мережі, і чим складніше прийняти рішення про вибір, тим більше значення набуває інформація з різноманітних незалежних джерел – ЗМІ, форумів та інших майданчиків. Особливо це стосується складних або дорогих продуктів (техніки, автомобілів, нерухомості, турів, кредитів, товарів для здоров’я і дітей).

Зараз у світі немає майданчика, який має такий же кредит довіри, як Інтернет. Це відбувається завдяки відкритості і плюралізму Інтернету: у користувача виникає відчуття, що тут простіше знайти об’єктивну інформацію, ніж на більш закритих традиційних майданчиках (друк, ТВ, радіо). Згадайте недавні події в Москві і їх висвітлення різними засобами масової інформації. До кого звертаються майбутні покупці, якщо не можуть попросити поради у друзів і знайомих?

Правильно: до «друзям» на форумах і соціальних мережах. Не обманюйте себе: у наш час ніхто не робить складну покупку, ґрунтуючись тільки на інформації офіційного сайту компанії. Навіть найбільш розкручений сайт з самими корисними статтями не здатний переконати майбутнього покупця поодинці. Цей покупець все одно по десятому разу перекопають весь Інтернет, всі форуми, перш, ніж прийме рішення про покупку. Перефразую народну мудрість:

«SEO без PR – гроші на вітер». Втім, не на вітер, звичайно, але ефективність буде меншою.

Б) Кліки. PR збільшує ефект від пошукового просування: потенційний клієнт, знайомий з компанією і її товарами завдяки незалежних джерел, більшою мірою схильний клікати на посилання в результатах пошуку. Компанія «Матік» провела не один десяток аудитів для різних компаній.

З’ясувалося, що розташування сайту в результатах пошуку не завжди прямо пропорційно кількості кліків по посиланню. Нерідко посилання на перших місцях отримують мало кліків, набагато менше, ніж могли б, судячи з популярності запиту. Виходить, що одного тільки першого місця в Яндексі чи Гулі вже недостатньо для сучасного «обережного» споживача. Популярність сайту і компанії підвищує клікабельність, навіть якщо посилання знаходиться не в перших рядках видачі.

б) Довіра. Присутність в Інтернеті статей і іншого контенту про компанію збільшує її видимість. Потенційний клієнт, використовуючи пошук, відразу помічає, про кого пишуть і говорять частіше. На цій підставі він робить висновки. Одна посилання – це писк на тлі постійно зростаючої какофонії в Інтернеті. Десяток посилань, згадування у позитивному руслі одної і тієї ж компанії на різних авторитетних сайтах – це злагоджений оркестр, серйозний аргумент на її користь.

В останні роки журналісти і редактори традиційних ЗМІ (преса, радіо і ТБ) все частіше використовують саме Інтернет для первинного збору інформації на задану тему. З пошукового рядка і тематичних сайтів починається написання чергової редакційної статті або зйомка сюжету. За обсягом присутності конкретної компанії в Мережі (цитованість) вони судять про її авторитетність та корисності для своїх професійних завдань.

 Одного SEO-просування недостатньо, щоб привернути увагу і заслужити довіру з боку журналістів. в) Доступність. Такі посилання не потрібно купувати, їх створюють якісними статтями і новинами. Інтернет дозволяє розмістити потрібну інформацію оперативно і на великій кількості майданчиків. Якщо журнал, газета чи ТБ обмежені часом виходу, кількістю випусків або тривалістю ефірного часу, то Інтернет практично не має обмежень.

Плоди PR в Інтернеті зберігають актуальність і доступність багато років. Старі номери газет і журналів, що пройшли випуски передач знайти набагато важче, ніж новину або статтю, розміщену в Мережі. Отже, аудиторія інтернет-PR навіть на маловідомих майданчиках потенційно дуже широка.

           Висновки. Товари та послуги – одні з найпопулярніших тем обговорення в Інтернеті. Крім цього, пошукові запити, пов’язані з різними видами продукції, відносяться до числа найбільш численних. За даними досліджень, жінки проявляють найбільшу активність, коли мова заходить про пошук інформації про товари та послуги в Інтернеті.

Компанія, яка ігнорує коктейль SEO + PR і не просуває свою марку і свій товар за допомогою різноманітної інформації на різних майданчиках (мережеві видання, форуми, блоги тощо), упускає істотну частину потенційної клієнтури, яку не можна заманити лише за допомогою SEO. Перераховані переваги інтернет-PR працюватимуть на:

· зростання популярності і популярності сайту, а також його відвідуваності;

· зростання популярності компанії і підвищення її авторитету;

· зростання популярності та довіри до продукції та послуг компанії;

· створення різноманітних форм інформації про компанії, а відповідно, різноманітних методів впливу на цільову аудиторію.

Представляю Вам Блог о Бизнесев Узбекистане.