birji statejПри просуванні сайтів в результатах пошукової видачі одним з головних факторів ранжирування є посилання. Останні діляться на кілька типів: текстові і без анкорні, прямі і редіректні, явні і обрамлені тегами, зовнішні і внутрішні.

Але всі вони використовуються для одного – розрахунку авторитетність документа, на який вони посилаються. При цьому, чим більше число позитивних факторів у параметрі посилання, тим більшу вагу вона передає.

Насправді пошукові системи використовують кілька сотень факторів з різною вагою для точного розрахунку. Найбільш популярним джерелом отримання посилань останнім часом стають біржі статей. Це сервіси, використовуючи базу яких, можна розмістити свою статтю з посиланнями з тексту документа.

Біржі статей стали популярні після того, як фахівці виявили, що з однією і тією ж сторінки посилання, проставлені з блоку і з тексту, працюють по-різному. У першому варіанті, донор може перебувати під фільтром, у другому, посилання визнається природною і під фільтр не потрапляє. У своїй роботі я використовую тільки два основних джерела посилань для просування: біржа статей Miralinks і біржа посилань Sape. Miralinks робить упор на підбір якісних донорів та розміщення статей на постійній основі.

У момент старту в біржі знаходилося безліч цікавих сайтів, які підходили для просування по різних тематиках і отримання якісної посилальної маси. Але з часом через жадібність власників майданчиків і зростання кількості партнерів, ситуація стала погіршуватися. Це цілком з’ясовні особливості, викликані хворобою росту.

Незважаючи на це, гідні майданчика до цих пір зустрічаються у біржі. Біржа посилань Sape – це лідер в області нарощування посилальної маси. Спочатку біржа спеціалізувалася на розміщення звичайних текстових посилань на внутрішніх і головних сторінках, але згодом з’явилася можливість отримання посилань з текстів документів.

Це дозволяло більш якісно будувати посилальну стратегію і обходити фільтри пошукових систем. Адже посилання з тексту з хорошими параметрами (тематичність, PR, глибина розміщення), мала вигляд природної посилання, поставленої звичайним користувачем.

Але SEO-фахівці зіткнулися з проблемою браку тематичних текстів і, як наслідок, з «голодом» потрібних анкорів посилань. Тому наступним етапом розвитку Sape з’явився запуск нового напряму в лютому 2010 року – біржі статей.

Розробники врахували негативний досвід колег і внесли ряд принципових змін:

– Оплата за добове розміщення. Практика показала, що стаття, розміщена через біржу статей, гарантовано «живе» на ресурсі 6 місяців, далі з нею можливі метаморфози.

– Безкаталожне розміщення статей. Не секрет, що каталоги статей сучасні пошуковики, зокрема Яндекс, навчилися фільтрувати таким чином, що індексується і ранжирується весь сайт за винятком каталогу. У Sape ця проблема вирішена. Власнику майданчики настійно рекомендується використовувати не менше чотирьох шаблонів сторінок і типів адрес для розміщення статей.

– Перевірка на унікальність. Перевірка унікальності розміщеної статті задача не тривіальна, успішно розв’язувана для одного матеріалу. Для всього ж каталогу статей вона була вирішена вперше.

– Анонсування публікації статті. В біржі ще на ранньому етапі закладено механізм прискорення індексації.

Виглядає він таким чином: стаття розміщується в спеціальний розділ, а її анонс розсилається по всьому сайту або за  додаткову оплату публікується на головній сторінці. Це дозволяє отримати швидкий відгук від пошукової системи і максимізувати початок роботи посилальних факторів.

Строгий відбір донорів. За майже місяць роботи біржі з основної бази Sape, що становить кілька сотень тисяч майданчиків, у біржу статей були прийняті лише кілька сотень з них.  Біржовий лідер планує розвивати преміум сегмент і буде більш вимогливо ставитися до майданчиків.

Описавши основні особливості бірж контекстного розміщення, пропоную розглянути кілька ознак успішного просування:

–   1. Сайт – донор повинен мати кілька тисяч сторінок у пошуковому індексі. Тоді додавання статей рекламного характеру не викличе пильного інтересу пошукової системи до майданчика, знижуючи шанси потрапляння під фільтр.

–  2. Сайт має RSS-потік. Наявність rss-потоку буде служити додатковим плюсом, тому що в ньому можлива публікація анонсів вашої статті.

–   3. Присутність сайту в Яндекс новинах. Якщо сайт знаходиться в каталозі джерел, з яких формуються Яндекс новини, то це дасть вашій статті додатковий бонус на оперативну індексацію, і можливість подальшого цитування.

–   4. Робочі заголовки. На відміну від контекстного розміщення, розміщення статей дозволяє не тільки створити якісне контентне оточення, а і перевірити донор на вагомість. Якщо в якості заголовків використовувати тематичний середньо запит, то тільки за рахунок внутрішніх посилань на цей документ, стаття повинна знаходитися в ТОП20 на цей запит через 2-3 тижні.

–   5. Лише унікальні статті. Намагайтеся спочатку підбирати донори, потім замовляти копірайтеру написання статей з урахуванням інтересів аудиторії ресурсу, на якому вона буде розміщена. Тоді ваша стаття дасть вам хороший ваговій внесок, і ви отримаєте живий трафік на сайт.