pokypci magazunivПесимізація – це штучне зниження позицій сайту в пошуковій видачі з причини виявлення «нелегальних» методів оптимізації або будь-яких інших порушень.  Песимізація може бути застосована автоматично або в ручному режимі модераторами пошуковика. Основна мета таких санкцій – очистити пошукову видачу від «накручених» сайтів і зробити її більш корисною для користувача. Вперше цей термін був озвучений фахівцями пошукової системи Rambler в 2003 році.

Як відбувається песимізація?

 У загальних рисах процес песимізації виглядає так – спеціальний алгоритм пошуковика переглядає сторінки індексу з метою пошуку будь-яких порушень, при виявленні «занадто оптимізованої» сторінки (як з точки зору внутрішніх, так і зовнішніх факторів) він привласнює їй понижуючий коефіцієнт, який негативно впливає на ранжирування, і сторінка падає у видачі по всіх або більшості ключових запитів.

Песимізація ручним способом відбувається дещо іншим чином: зазвичай на підставі скарг користувачів. В технічну підтримку пошукової системи приходить повідомлення, що сайт порушує правила, встановлені пошуковиком, сайт піддається перевірки модераторами, які й виносять вердикт. У разі виявлення невідповідностей правилам – сайт песимізується.

Причини та наслідки:

 Однією з найбільш частих причин песимізації сайту є жадібність власника сайту. До цих пір багато розміщують так звані лінкопомийки – каталоги обміну безкоштовними посиланнями, які не призначені для користувачів і використовуються для «накрутки» рейтингу. Наявність на сайті лінкопомийки з великою часткою ймовірності може призвести до серйозного зниження сайту в пошуковій видачі, так як це є забороненим прийомом оптимізації. Лінкопомийки старіють, але до сих пір їх ще можна зустріти на різних невеликих сайтах.

 Серйозну загрозу для рейтингу сайту представляє крадений контент. Політика пошуковиків до цього явища стає дедалі жорсткішими: з одного боку удосконалюються способи визначення унікальності контенту, а з іншого – санкції накладаються все суворіше і суворіше. У «Яндексі» успішно працює фільтр «Ти останній», який призводить до того, що сторінки з вкраденим текстом пропадають з індексу або перебувають тільки за запитами з довгими фрагментами і при цьому розташовуються нижче сторінок з оригінальним текстом.

 Неякісна входить посилальна маса теж дуже часто стає приводом для песимізації. Санкції накладаються в разі посилань з неякісних ресурсів, при різкій зміні динаміки силочної маси і в багатьох інших ситуаціях. Іншими словами можна чекати песимізації при порушенні природності посилальної маси і використанні неякісних джерел. «Погані» посилання виникають зазвичай при некваліфікованої закупівлю «наосліп» на біржі.

 Очевидно вкрай негативний вплив на рейтинг сайту «чорних» методів оптимізації, що ведуть до жорстких санкцій пошукових систем. Також сайт може бути викинутий з індексу за розміщення матеріалів, які суперечать чинному законодавству.

Методи розпізнавання

 Як визначити чи песимізований сайт? Зазвичай про це може свідчити аналіз динаміки – якщо сайт займав тривалий час досить високі позиції, а потім раптом різко впав за межі першої сотні, або ТИЦ дорівнює нулю, то це вірні ознаки песимізації. Але зниження позицій через санкції пошукової системи може бути незначним – всього 10-20 місць. Точно така ж зміна позицій цілком може статися через апдейт пошукових алгоритмів. Тому є сенс у такому разі провести порівняльний аналіз динаміки рейтингу сайту та змін алгоритмів пошуковика, тобто накласти дві криві цих даних один на одного. Якщо зубці графіка не будуть збігатися, то песимізація найбільш вірогідна.

Способи вирішення проблеми

 Отже, якщо сайт був підданий песимізації, то купувати при цьому посилання і намагатися врятувати його подібними методами не варто, треба перш за все шукати причину. Чарівного рішення-рецепта тут немає. При неочевидності причини слід провести ретельний аналіз сайту. Такий аудит можна доручити грамотним фахівцям або зробити самому, досконально перевіривши всі закутки сайту і усунувши можливі помилки. Фактично в цьому випадку потрібно зробити ревізію всієї оптимізації, тобто піддати аналізу посилальну масу, яка використовується для просування, і всі внутрішні чинники.

 Якщо ви не впевнені в унікальності контенту, то варто його перевірити за допомогою одного зі спеціалізованих сервісів, наприклад, Copyscape.com, або вводячи довгі фрагменти тексту в пошук для виявлення збігів.

 Такий глибокий аудит сайту бажаний, якщо ресурс переходить «у спадок» від іншого оптимізатора, який міг недобросовісно проводити просування. Неякісний рерайт теж може стати причиною песимізації. Методи визначення унікальності постійно вдосконалюються, і якщо рік тому текст вважався пошуковиками повністю унікальним, то новими алгоритмами факт рерайта може бути цілком розкритий.

 Якщо після усунення знайденої можливої причини песимізації сайт знову займе своє місце в Топ, то проблему можна вважати вирішеною. Робот системи перевірить ще раз дані, виявить відсутність «зайвої» оптимізації і змінить коефіцієнт пессимізації, що дозволить сайту повернутися на колишню позицію у видачі.

 У більш складних ситуаціях, коли сайт зовсім пропадає з індексу або відкочується в самий низ видачі, потрібно звертатися в службу технічної підтримки пошуковика. Розглянемо це на прикладі «Яндексу».

Потрібно направити лист із найбільш розгорнутим описом проблеми на адресу addurl@yandex.ru або support@yandex.ru.  Швидше за все через короткий час ви отримаєте автоматичну відповідь від Платона Щукіна (псевдонім співробітників техпідтримки) про те, що були порушені правила пошукової системи. У цьому випадку варто докладно з ними ознайомитися, спробувати знайти і виправити помилки. Потім треба написати ще одного листа про усунених недоліки з текстом «каяття». Після цього треба запастися терпінням, поки сайт пройде повторну перевірку, і лише тоді буде видно результат. Якщо «Яндекс» схвалить ваші дії, то сайт повернеться на своє законне місце в ТОП. В іншому випадку таку процедуру доведеться проводити повторно.

Висновки:

 Краще всього не допускати песимізації сайту. Для цього потрібно розміщувати тільки унікальні тексти на сторінках сайту і дотримуватися інших правил «білого» просування (наприклад, у жодному разі не намагатися накручувати поведінкові чинники ранжирування). Обманювати пошукові системи в 2012 році – справа вкрай невдячна: набагато краще робити цікаві, наповнені оригінальними текстами та іншими матеріалами, якісні сайти для людей – ваших потенційних клієнтів. Алгоритми пошукових систем уже достатньо інтелектуальні, щоб гідно оцінити ваші зусилля з розвитку сайту. Потрапити під санкції «ні за що» практично неможливо – якщо позиції штучно занижені, значить необхідно проводити SEO аудит і усувати проблему.