optumizacija saityВ Україні проведено соціологічне дослідження. На питання: “Чи користуєтеся ви Інтернетом?”

100 відсотків українців відповіли: “Так, звичайно!”. Опитування проводилося в Інтернеті (жарт з Інтернету) Так, наша країна стрімко входить у нову інформаційну середу під назвою “Інтернет”.

Аудиторія мережі зросла лише за 3 місяці (з квітня по липень 2004 року) на 2 мільйони осіб – з 14 до 16 мільйонів, перевищивши поріг в 10% відсотків від усього населення країни.

Це означає, що технологія визнана масовою і починає розвиватися хвилеподібно (як, наприклад, відбулося з ринком стільникового зв’язку). До кінця року ми дійдемо до “круглої цифри” в мільйон, а до кінця наступного року приріст, за прогнозами фахівців, складе до 1,2 мільйона. Втім, не здивуюся, якщо зростання буде більш стрімким.

Практично кожна фірма в Україні вже визнає необхідність створення власного сайту, і багато хто або вже обзавелися, або перебувають у процесі створення веб-сайту. Часом, на жаль, не цілком усвідомлюючи, навіщо ж він насправді потрібен. А головне – яку саме маркетингову задачу повинен виконувати цей сайт. Але навіть якщо і всі первинні питання вирішені, конкретне завдання виробнику сайту поставлена, далеко не завжди є розуміння: що ж далі з цим дивом сучасних технологій робити? Тим більше, якщо поставлене завдання сайт не вирішує або вирішує неефективно? Вся справа в тому, що мало просто створити веб-сайт (нехай навіть у найбільш крутій студії), придумати йому впізнаване доменне ім’я та поставити його на найшвидший і вседоступності хостинг.

Тепер потрібно його просувати, постійно спостерігаючи за його аудиторією, і при необхідності вносити коригування у зміст і шляхи просування. Адже створити сайт і не просувати його, все одно, що побудувати крутий торговий центр де-небудь у лісі і сподіватися, що одним фактом свого існування він завоює шалену популярність і приголомшливий маркетинговий успіх …

З чого ж складається ефективне просування веб-сайту в мережі? Можна всю роботу по просуванню розділити на два великих напрямки: умовно-безкоштовні (коли за саме розміщення платити не доводиться) та платні (різні види реклами і пр.) До умовно-безкоштовним способам просування веб-сайтів можна віднести такі: пошукова оптимізація реєстрація в каталогах і рейтингах обмін посиланнями і участь в банерних мережах.

Про них – детальніше: Пошукова оптимізація – це, напевно, найскладніший і “таємничий” спосіб просування. Але він же і найефективніший. Цей спосіб має на увазі доопрацювання сайту таким чином, що пошукові системи вважають його одним з найбільш підходящих користувачеві при запиті ним певних слів, характерних для цього сайту (релевантним по потрібних вам пошуковим запитом).

Велика частина аудиторії пошукових систем не переглядає результати пошуку далі другий-третьої сторінки. А аудиторія пошукових систем досить велика. Наприклад, аудиторія найбільшої пошукової системи українського Інтернету – Яндекса складає більше 2,5 мільйонів чоловік в день! Щоб уявити, як це функціонує, коротенько розповім про алгоритми роботи пошукових систем.

Основний принцип роботи пошукових систем такий: отримавши через заявку, заповнену на сайті пошукової системи, або самостійно знайшовши новий Інтернет-адресу, до цього не проіндексований пошуковою системою, вона ставить його в чергу нових сайтів на індексування через деякий час, коли до сайту доходить черга (як правило, протягом тижня-двох), робот пошукової системи (“павук”) приходить і індексує (розбиває на слова відповідно до визначених принципів і вносить в свою базу даних) першу сторінку вашого сайту, і ставить в чергу всі сторінки, посилання на які він знайшов на головній. І так далі.

Надалі, при запиті користувачем якого-небудь слова або словосполучення в пошуковій системі, вона вибирає зі своєї бази даних всі сайти, що містять слова, які відповідають запиту. Видаючи результати вибірки сайтів, пошукова система розподіляє всі відібрані сайти відповідно до визначених принципів. Принципів цих безліч, і, хоча пошукові системи не розкривають принципи, використовувані конкретною системою, основні все ж відомі. Наприклад, такі як вага слова (відносно загальної кількості слів на сайті і т.п.), відстань між словами в словосполученні і інше. Що являють собою роботи з пошукової оптимізації: Вибір слів, за якими сайт повинен знаходитися в пошуковиках на першій сторінці.

Перевірка популярності цих слів і, при необхідності, заміна на більш популярні синоніми. Доопрацювання сайту – таким чином, щоб усі необхідні слова, були присутні в необхідній кількості й на спеціальних місцях. Перевірка програмного коду сайту і, можливо, переробка під вимоги пошукових систем. Реєстрація в пошукових системах. Постійний аналіз результатів та внесення коригувань у міру необхідності.

П’ятірка пошуковиків, за місце в яких варто поборотися, така: Yandex Rambler Google Search.Mail.ru Aport Реєстрація в каталогах і рейтингах – другий за популярністю, але набагато менш ефективний спосіб просування. Являє собою додавання інформації про своєму ресурсі в каталоги і різні рейтинги (відрізняються від каталогів тим, що ранжирують інформацію не за алфавітом і пр., а за реальною щоденної відвідуваності).

Даний ресурс практично неефективний для відвідуваних сайтів, але? чим вище відвідуваність, тим вище рейтинг, тим більше людей бачить ваш сайт, що знову ж таки збільшує відвідуваність.

Виходить ефект снігової лавини, ланцюгової реакції. Перші місця у великих  рейтингах, типу rambler top 100, можуть збільшити реальну відвідуваність на тисячі і десятки тисяч відвідувачів щодня. Обмін посиланнями та реєстрація у банерних системах. Являє собою обмін текстовими посиланнями або банерами з іншими сайтами, як правило, схожими по тематиці, але не є прямими конкурентами.

 Являє собою або обмін текстовими посиланнями з вибраними вами сайтами шляхом проведення переговорів з їх власниками, або участь в банерних системах, коли сайти, що беруть участь в якійсь конкретній системі, обмінюються банерами між собою з яких-небудь принципів, які можна налаштувати в банерній системі .Наприклад, різні види маркетингу з географії, або за тематикою сайтів учасників і т.п.

Останні два способи набагато менш ефективні в порівнянні з першим, але приносять опосередковану користь, тому що підвищується індекс цитування даних сайтів, а це високо цінується пошуковими системами. Адже, дійсно, чим більше посилань на даний сайт на інших сайтах, тим він більш авторитетний у своїй тематиці і взагалі в цілому. Реклама та її види. Найбільш ефективними методами реклами в Інтернет є: контекстна реклама на пошукових системах і реклама на порталах і спеціалізованих ресурсах.

Контекстна реклама є показ рекламних оголошень в результатах видачі пошукової системи, за певним маркетингу (заздалегідь визначеним словосполученням, географії відвідувача пошукової системи). При цьому ви платите не за показ вашого оголошення, а тільки за безпосередній клік (перехід на сайт). Тобто, ви завжди можете дуже чітко планувати вашу рекламну кампанію. Дуже корисний і ефективний спосіб, у тому випадку, якщо у вас не виходить вивести ваш сайт на перші сторінки пошукових систем, ви досить невеликим бюджетом (вартість одного переходу коштує в районі 10 центів).

Приклад можна подивитися на малюнку. Найбільші російські системи контекстної реклами: Яндекс. Директ Тільки на сайті Яндекса Мінімальна ціна кліка: $ 0,1 Середня ціна за клік: $ 0,3 Бігун На багатьох сайтах Мінімальна ціна кліка: $ 0,05 Середня ціна за клік: $ 0,25 Іншим способом реклами в мережі Інтернет є розміщення реклами (банерів або текстових посилань) на порталах з відповідною вашому сайту аудиторією, а також спеціалізованих порталах.

Дуже ефективно і важливо для Інтернет-магазинів рекламуватися на порталах міст, в яких вони працюють. Це дає їм максимальну аудиторію максимально простим способом. Так що, при просуванні сайту в мережі слід використовувати якомога більше умовно-безкоштовних способів, а при необхідності “добирати” рекламою, чітко плануючи бюджет. У такому випадку ви зможете ефективно використовувати свій рекламний бюджет, отримавши максимально велику кількість цільових відвідувачів.