posulanja-2Незважаючи на всі зміни в сфері SEO, що відбулися за останні роки. Посилальне просування було і залишається одним з найбільш ефективних способів підвищення позицій сайтів в пошукових системах. Втім, організувати  просування сайту можна по-різному, і на сьогоднішній день існує два основних концептуальних шляхи використання цього інструменту: використання тимчасових (орендованих) і вічних посилань. Оцінки ризиків та ефективності кожного з них ось уже багато років служать предметом жвавих дискусій в середовищі оптимізаторів. Хоча думки оптимізаторів з приводу ефективності методик розходяться, неважко виділити ключові плюси і мінуси тимчасових і вічних посилань, а також розглянути показові приклади їх використання. Про це і піде мова в моєму сьогоднішньому огляді.

Тимчасові посилання: переваги і недоліки

Тимчасові посилання розміщуються на сайті-донорі на умовах оренди з оплатою за день або місяць. Цілком природно, що вручну управляти великим обсягом посилань на своєму сайті в таких обставинах неможливо, тому для реалізації даного механізму зазвичай використовуються спеціальні блоки, де здійснюється автоматизована підстановка декількох посилань з анкорами і невеликим текстом. Управління подібними областями на сайті-донора виконує спеціальний скрипт, наданий біржею посилань.

На сьогоднішній день існує декілька найбільш відомих сервісів, що пропонують послуги оренди тимчасових посилань. У їх числі — sape.ru, rookee.ru, trustlink.ru і ряд інших.

Плюси

Працює в рамках невеликого бюджету. Навіть в рамках невеликої суми вкладень можна отримати помітний ефект, якщо використовувати бюджет грамотно. Інше питання — наскільки довго він збережеться, якщо перестати витрачатися на оренду посилань надалі.

Простота. Практично всі біржі тимчасових посилань дозволяють повністю автоматизувати процес і звести до мінімуму ручну працю. Все, що необхідно, — це задати ключі і анкор для просування, а також встановити стандарти відбору донорів.

Мінуси

Досягнувши певних результатів в просуванні, важко перестати платити за тимчасові посилання без ризику обрушити позиції. Це призводить до того, що сайт «підсаджується» на так звану «кількість посилань голку». Відмовитися від цієї залежності проблематично, а витрати на просування в довгостроковому періоді виявляються більшими ніж просування проводилося вічними посиланнями. З високою ймовірністю після відмови від просування знизиться посилальна маса, відвідуваність і звісно ваші позиції:

Низька якість розміщення. З огляду на те, що тимчасові посилання зазвичай розміщуються в окремих блоках в сайдбарі або футері, а майданчики для цього не відбираються вручну, якість розміщення залишає бажати кращого. Анкори нерелевантні контенту сторінки не пов’язані з ним, а самі сайти перевантажені орендованими зовнішніми посиланнями. Цілком природно, що і переходів користувачів по ним не відбувається.

orendni

Миготіння посилань. Власники сайтів-донорів постійно змінюють настройки розміщення, знімають блоки для орендованих посилань і ставлять їх знову. Це призводить до так званого «миготіння посилань», що є помітним негативним сигналом для алгоритмів пошукових систем.

Ризик санкцій. Тісно пов’язаний з попередніми недоліками їх закономірний результат — високий ризик накладення санкцій на сайт, що просувається за допомогою тимчасових посилань. Особливо велика ця небезпека в тому випадку, якщо для розкрутки проекту використовуються тільки орендовані посилання, а природна посилальна маса мінімальна або відсутня. Найбільш відомий фільтр, який варто згадати в зв’язку з цим, — фільтр Панда. Як ілюстрацію того, що ці ризики цілком реальні, можна привести результати перевірки на фільтр Панда щодо 4 проектів, які одночасно (і досить успішно з точки зору зростання позицій) просувалися тимчасовими посиланнями із загальним бюджетом близько 10 000 грн / місяць:

При покупці так званих «вічних» посилань замовник платить фіксовану суму одноразово — при розміщенні. Посилання при цьому ставиться на конкретній сторінці на невизначений період — до припинення існування сайту. Теоретично вебмастер може зняти її і раніше, але тільки в тому випадку, якщо вирішує припинити співпрацю з біржею взагалі. Біржа, в свою чергу, в автоматичному режимі здійснює контроль наявності та індексації посилання на протязі всього періоду її існування.

Продаж вічних посилань можна здійснювати і без посередників — при безпосередньому контакті донора і реципієнта. Втім, такий підхід створює для останнього певні ризики: одержувачу посилань доводиться самостійно контролювати сумлінність партнерів, що проблематично при значних обсягах закупівлі.

Trafik-0

Плюси

Висока якість розміщення. У більшості випадків під вічними посиланнями маються на увазі анкори, вписані безпосередньо в контент сторінки і релевантні їй. Крім того, в цьому випадку зазвичай обмежується і число інших зовнішніх посилань на тій же сторінці. Все це робить розміщення максимально якісним і природним (звичайно, за умови певного контролю з боку біржі і замовника).

Відбір донорів і написання релевантних статей. Для підвищення якості розміщення оптимізатор може в ручному режимі відбирати найбільш якісні майданчики для розміщення посилань, а також самостійно надавати релеватні тексти з входженням потрібних анкорів. Це робить куплені посилання які практично не відрізнятись від природних, а значить — зводить до мінімуму ризик санкцій.

Управління витратами. При використанні вічних посилань немає необхідності нести постійні витрати. В просування можна вкладати доступну в даний конкретний момент суму і припиняти фінансування без ризику обвалення позицій.

vichni

trafik

Мінуси

Високі витрати. У більшості випадків для того, щоб відчути реальний ефект від просування вічними посиланнями, потрібен суттєвий бюджет — значно більший, ніж для короткострокового просування тимчасовими посиланнями.

Вічні посилання можуть виявитися тимчасовими. Цілком природно, що по-справжньому вічного нічого немає, а посилання не можуть бути вічними тим більше. У якийсь момент сайти-донори можуть припинити існування, потрапити під фільтри пошукових систем, зняти всі продажні посилання і т.д. У середньому щорічний природний спад посилань оцінюється в 5-7%, і до цього слід бути готовим. Компенсувати втрати від подібних процесів може система страхування посилань, яка діє практично в кожній біржі.

Висновки

Як тимчасові, так і вічні посилання мають свої переваги і недоліки.

Тимчасові посилання підходять для досягнення швидкого ефекту і відповідають концепції просування короткострокових проектів (в т.ч. в межах досить скромного бюджету).

Вічні посилання — більш витратний, але і більш безпечний формат посилального просування, результат якого складно відрізнити від природної посилальної маси.

У тому випадку, якщо тимчасові посилання все ж використовуються, важливо комбінувати їх з природними і вічними посиланнями, а також стежити за якістю розміщення. В іншому випадку ризик накладення фільтрів ( Google Penguin) — більш ніж реальний.