optimization-googleПри просуванні сайту враховується велика кількість чинників. І чим далі розвиваються технології, тим складніше підкорити вершини пошуку. Зараз одна з головних тенденцій – орієнтація на мобільні. Адже люди все більше користуються Інтернетом зі своїх смартфонів і планшетів. Але просто «забаганки» мало. Як тільки з’явився попит на цьому ринку, Google став активно встановлювати свої правила гри «Попадання в ТОП». І якщо ви хочете успіху, то їм доведеться слідувати.

Що саме від вас потрібно?

Адаптація існуючого сайту під мобільні пристрої.

Створення сайту, орієнтованого на перегляд з мобільних пристроїв.

Усунення помилок, які можуть призвести до втрати позицій.

Про перші два пункти ми розповідали раніше в нашому блозі, а сьогодні докладніше зупинимося на помилках, з якими Google не готовий миритися, якщо ви хочете просувати сайт в пошуковій видачі.

Отже, ТОП-7 найбільш помилок, що заважають сайту потрапити на високі позиції видачі в мобільному пошуку Google.

Відсутність доступу до CSS, JS та відеофайлів на вашому сайті.

Правильна індексація і відображення сторінки сайту в результатах пошуку безпосередньо залежать від того, чи є у робота Googlebot доступ до JavaScript, CSS та відеофайлів. Якщо з доступом все добре, то робот буде бачити ваш сайт як будь-яка людина, який на нього потрапляє, і буде просувати його в пошуку. Але буває і так, що у робота не маєте доступу до CSS, JS та відеофайлів, тому що до них закритий доступ в robots.txt. У цьому випадку Google не зможе коректно оцінити зміст сайту, і це призведе до зниження позицій в пошуку.

Контент, який неможливо відтворити.

Якщо у вас на сайті багато відеоматеріалів, то варто подбати про те, щоб вони відображалися на мобільних пристроях ваших користувачів. Складність з відображенням відео може виникати по ряду причин, наприклад: необхідність установки спеціального програвача, який не підтримується телефонами і планшетами, особливі Flash і т.д. Та й в цілому, неможливість відтворити відео не потішить ні клієнтів на вашому сайті, ні Google.

В цьому випадку я рекомендую:

Використовувати для відображеня анімації на своєму сайті HTML5. Цей вид анімації сприймається усіма браузерами, і у відвідувача не виникне проблеми з відображенням.

Вставляти відео в форматах, які підтримуються на більшості пристроїв.

Зробити опис до відео. Це допоможе тим, хто заходить на ваш сайт з браузерів, які не підтримують ваш формат відео або використовують допоміжні технології перегляду.

Встановлення пере направлення.

Якщо для мобільних пристроїв ви розробили спеціальну мобільну версію сайту, то потрібно коректно налаштувати переадресацію з десктопних сторінок на аналогічні сторінки мобільного сайту. Якщо людина з адреси внутрішніх сторінок потраплятиме на головну з мобільного пошуку, то це вважається помилкою.

В цьому випадку я рекомендую:

Перевірити наявність таких помилок на кожній сторінці. Це можна зробити Інструментами для веб-майстрів. Якщо у вас підтверджені права на сайт, то ви будете отримувати повідомлення про помилки.

Зробити правильну переадресацію для сторінок мобільного сайту. І пам’ятайте, що якщо у якійсь із сторінок немає мобільної версії, то перенаправлення на неї налаштовувати не треба. Це буде вважатися помилкою. Краще дайте користувачам переглянути звичайну сторінку, розраховану на десктопні пристрої.

Спробувати скористатися адаптивної версткою, щоб не морочитися з переадресацією. Вона дозволить відображати одне й те саме зміст сторінок на різних типах пристроїв.

404 помилка на мобільних пристроях.

Якщо для відображення сайту на планшетах і смартфонах ви використовуйте динамічну відповідь сервера, то обов’язково тестуйте правильність відкриття сторінок. Часто буває так, що налаштування зроблені невірно, і користувачам мобільних пристроїв видається сторінка 404 помилки. Також це може статися, якщо система некоректно визначить тип пристрою і спробує показати невідповідну йому сторінку.

  1. У цьому випадку я рекомендуємо:

Перевірити наявність подібної помилки через Google.Webmasters, якщо ви підтвердили свої права на сайт.

Переконатися, що визначення користувальницького агента (якщо для вашого сайту зроблена динамічна відповідь сервера) налаштоване коректно.

Намагатися використовувати адаптивну верстку. З її допомогою зручно відображати контент на будь-яких пристроях.

  1. Міжсторінкові оголошення.

Намагайтеся не використовувати в мобільних версіях сайту міжсторінкові оголошення, що рекламують різні додатки, що запрошують підписатися на розсилку і т.д. Не забувайте: екран телефонів і смартфонів менше, ніж у десктопів, тому оголошення може закривати більшу частину тексту або весь текст повністю, а згорнути його буває складно, що створює незручності для відвідувача.

В цьому випадку я рекомендую:

Використовувати банер для різного роду реклами в мобільних версіях сайту.

  1. Перехресні посилання

Як правило, пропозиція перейти зі звичайного сайту на спеціальну версію для мобільних і / або назад повинно супроводжуватися спеціальним посиланням. Тут найчастіша помилка – пере направлення на іншу сторінку, наприклад, на головну замість внутрішньої. Це незручно для користувачів.

В цьому випадку я рекомендуємо:

Перевірити посилання, за якими користувач може переходити між різними версіями вашого сайту, і переконатися, що відкривається потрібна сторінка.

  1. Повільна швидкість завантаження сторінок сайту.

Чим вища швидкість завантаження, тим цілі нерви користувачів і лояльніше Google відноситься до сайту. Якщо ваш сайт вантажиться зі швидкістю черепахи, то в такому разі не доведеться розраховувати на хороші позиції в пошуковій видачі.

В цьому випадку я рекомендуємо:

Перевірити свій сайт на швидкість завантаження. Це можна зробити за допомогою PageSpeed Insights.

Для збільшення швидкості завантаження виправити помилки з блоку «Виправити обов’язково». Це дозволить сайту працювати швидше і ранжуватися вище (природно, при інших рівних з конкурентами умовах).