zalyschutu-vidvidyvachivЖиття не стоїть на місці. Віртуальна її сфера – Інтернет, також безперервно розвивається. Ще буквально кілька років тому користувачі проводили більше часу в пошукових системах і на новинних сайтах. Тепер же аудиторія мігрує на форуми і в соціальні мережі. Підтвердженням цього є власні дослідження, проведені компанією Яндекс, показують середнє значення часу, який проводять користувача на сторінці пошуку: від 5 до 10 хвилин.

Наступний факт, що підтверджує гіпотезу – це статистика пошукових запитів: вперше за багато років запити «в контакті» і «однокласники» обігнали запит «порно» за частотою звернень на місяць, і ця тенденція тільки зростає. Освітивши ситуацію з колосально підвищується популярністю соціальних ресурсів Інтернету, пропоную перейти до найбільш затребуваних рекламних інструменти, які взаємодіють з подібними системами.

За експертною оцінкою провідних компаній ринку інтернет-реклами, єдиним сектором, що зберіг динаміку зростання, є сектор контекстної реклами. Що стосується банерної реклами, то її частка зменшується під впливом світової кризи. Підтвердженням цього можуть служити оновлені з 1 січня розцінки на медійну рекламу. Провідні гравці Mail.ru, Яндекс і Рамблер знизили вартість розміщення від 15 до 30%.

Таким чином, основним інструментом залучення клієнтів рекламодавцями стає контекстна реклама. Пропоную розглянути, які ж інструменти в сервісах контекстної реклами будуть найбільш затребувані рекламодавцями для більш успішної фокусування рекламних повідомлень на цільову аудиторію рекламованого продукту.

 Націлення за джерелами

При плануванні рекламної кампанії важливим чинником є можливість поділу джерел відвідувачів по типології контенту і поведінкової мотивації. Не секрет, що користувач шукає інформацію про цікаві його товари і послуги. Перебуваючи ж у соціальній мережі, користувач менш мотивований до покупки, тому прив’язувати рекламні кампанії (РК) до пошукових не правильно як з точки зору відмінності сприйняття тексту оголошень, так і з позиції вартості переходу і відстеження конверсії.

Креативність текстових оголошень

Розділивши рекламні кампанії за джерелами, переходимо до складання тексту оголошення. Треба розуміти, що користувач, що знаходиться в соціальній мережі, менш сприйнятливий до текстових оголошеннях, оптимізованим під пошук. Тому оголошення доводиться писати яскраві і провокаційні, щоб привернути увагу клієнта і мотивувати його до переходу.

Окремі ставки

Наступним етапом є налагодження ставок по прогнозованої конверсії. Варто зазначити, що обсяги трафіку в соцмережах настільки великі, що часом можуть з лишком перекривати потреби рекламодавця. При цьому, як зазначалося вище, користувачі соціальних мереж менш мотивовані до покупок, тому для збереження рентабельності вартість переходу, ціна виставляється істотно нижче відповідної на пошук.

Поведінковий таргетинг

Розділивши джерела трафіку по мотиваційній привабливості, необхідно пам’ятати, що окреме виділення поведінкових переходів позначиться тільки позитивно. По суті, поведінкова реклама на 50% є ні що інше, як ретаргетінгова.

Пошукова реклама з елементами соціальних, групових, персональних і статистичних налаштувань. Тому поведінкові переходи добре перетворюються на покупців. Користувачі, що перейшли у подібній рекламі, задовольняють свій відкладений попит на товар чи послугу.

Соціально-демографічні установки

При плануванні рекламних кампаній менеджери оперують не тільки описовим апаратом, що деталізують продукт, а і уявленням про цільову аудиторію. Ці уявлення складаються або на основі маркетингових досліджень, проведених на замовлення для великої компаній, або за даними власної клієнтської бази. Тому, налаштовуючи соціально-демографічні таргетинги, ви відсікаєте нецільову для вас аудиторію. Перед стартом РК має сенс запускати тестову кампанію, що підтверджує вашу гіпотезу щодо профілю споживача.

Підключення зовнішніх систем статистики

Фінальним елементом, завершальним ознаки якісної системи для показу контекстних оголошень в соціальних мережах, є можливість підключення зовнішніх систем статистики (ВСС). Ці системи дозволяють не тільки побудувати якісний зріз за всіма джерелами відвідувачів, але і відстежувати конверсію для кожної РК. Таким чином, вимальовується більш повна картина, що складається відразу з двох джерел: внутрішньої статистики сервісу та зовнішньої системи статистики.

Висновок Підводячи підсумки, варто відзначити, що відбувається постійна зміна Інтернету та міграція потенційних клієнтів з одного середовища в іншу. Тому, використовуючи комплексний підхід із залучення користувачів на сайт з виставленими акцентами на цікаві для нас джерела, ми отримуємо максимальний ефект від рекламних кампаній. Що ж стосується контекстної реклами, то кожна з систем, що активно працюють в Україні, володіє великим або меншим набором параметрів, здатних полегшити працю фахівця з реклами і суттєво заощадити кошти на залучення клієнтів.