Web-saitЯк зробити привабливий для відвідувачів сайт і що для цього потрібно? Web-сайт – це основна і найдорожча “нерухомість” у сучасному Інтернеті. Величезна кількість грошей витрачається на дисковий “простір”, який не займає і одного квадратного метра площі.

           Якщо робота з Web-сайтом викликає у відвідувача невеликі труднощі, наприклад він не може швидко знайти бажану інформацію, то у нього мимоволі складеться негативна думка про компанію-власника Web-сайту і він, швидше за все, піде на більш “гостинний” сайт. Дослідницька компанія Forrester Research наводить деякі цифри, які показують, скільки потенційних клієнтів втрачають компанії в подібних випадках. Наприклад, Інтернет-магазини позбавляється близько 50% покупців, які не можуть швидко знайти потрібний товар. Близько 40% користувачів не повертаються на сайт, якщо їх щось не влаштувало в його роботі. Таким чином, будь-яка компанія, що має свій Web-сайт, повинна подбати про те, щоб на сайті забезпечувався оперативний і зручний доступ до всіх важливих розділів і сервісів. Якщо відвідувач сайту швидко “схоплює” його структуру, легко орієнтується і знаходить потрібну інформацію на ньому, то він, швидше за все, повернеться на такий сайт і згодом не раз скористається запропонованими на ньому послугами.

           Інтерес до погано організованого сайту пропадає ще швидше в тому випадку, якщо існують якісні та зручні Web-сайти конкурентів.

  1. Головна сторінка

Помилка:. На початковій сторінці не повністю відбивається зміст Web-сайту, тобто, потрапивши на неї, відвідувач не відразу може зрозуміти, чим займається компанія, що володіє сайтом.

 Рекомендація. Початкова сторінка є найбільш важливою на всьому Web-сайті, так як в основному саме з неї відвідувач переходить на основні розділи Web-сайту. Тому необхідно винести на неї найбільш важливу для компанії інформацію і зробити так, щоб новий відвідувач, отримував повне уявлення про зміст всього сайту і його призначення. Також важливо вказати, чому відвідувачу вигідно користуватися саме цим сайтом, а не іншим.

  1. Навігація.

Помилка: Наявна навігація не завжди дозволяє відвідувачу легко і швидко отримати потрібну інформацію і не вказує на поточне місце розташування відвідувача. Ступінь довіри відвідувача до власника Web-сайту в цьому випадку може знизитися, оскільки він вважає, що про нього “не потурбувалися”. Забезпечення зручності навігації на Web-сайті є найважливішим завданням при його проектуванні. Існує два типи навігації – глобальна і локальна. Глобальна навігація дозволяє відвідувачеві переміщатися в межах всього Web-сайту, а локальна в межах однієї сторінки.

Рекомендація. 1. На всіх сторінках слід зробити постійною глобальну навігацію, яка повинна містити 5 постійних елементів: назва Web-сайту (логотип); посилання на початкову сторінку; посилання на сторінку пошуку; розділи Web-сайту; сервіси. Сервіс – це посилання на важливий компонент сайту, не належить до ієрархії загального вмісту сайту. Приклади сервісу – постійні посилання “як купити”, “схема проїзду”, “задати питання”, “карта сайту”, “кошик” і т.п. Якщо ці елементи відсутні на сайті, слід оцінити доцільність їх введення. У звичайному випадку список сервісів повинен бути менш помітний, ніж список розділів.

 2. Бажано використовувати також локальну навігацію, яка дозволить легко орієнтуватися в межах сторінки. Один із прикладів локальної навігації – посилання на початок сторінки в нижній її частині.

  1. Пошук.

Помилка: Функція пошуку інформації на Web-сайті або недостатньо зручна, або відсутній зовсім.

Рекомендація. При великих обсягах інформації на Web-сайті бажано мати вікно пошуку на всіх сторінках, оскільки, якщо відвідувач знає, що саме він хоче знайти, йому набагато зручніше набрати потрібну фразу і відразу отримати результат, ніж вести пошук за допомогою нехай навіть і дуже гарної навігації .

  1. Назви сторінок. 

Помилка: Відсутні назви окремих сторінок, що може призвести до дезорієнтації відвідувача.

Рекомендація. Слід про іменувати кожну сторінку.

  1. Реклама на сайті.

Помилка: Використовується багато банерної реклами, яка не має відношення до діяльності компанії.

Рекомендація. Кількість реклами має бути помірною. Відвідувач, клацнувши на рекламний банер, може перейти на інший Web-сайт і, чимось зацікавившись на ньому, і забути про вас. Бажано, щоб реклама мала пряме або непряме відношення до бізнесу компанії; кращою є власна реклама компанії.

 6. Структура сторінок.

Помилка: Нелогічне розміщення інформації і наявність великих незаповнених ділянок на сторінках сайту.

Рекомендація. Слід чітко розбивати сторінку на дільниці таким чином, щоб відвідувач міг відразу бачити, де знаходяться, наприклад, анонси останніх новин, основний текст сторінки або меню для переходів до інших розділів сайту. При цьому бажано розташувати інформацію таким чином, щоб на сторінці не залишалося порожніх ділянок. Порожні місця можна заповнювати тематичними схемами та малюнками.

7. Оптимізація сайту для роботи з пошуковими системами

Помилка: При наборі 2-3 ключових слів, характерних для бізнесу компанії, у пошукових системах типу “Яндекс” або “Google” не з’являються посилання на її Web-сайт. Причиною цього є погана оптимізація сторінок Web-сайту під пошукові системи, а наслідком – низька відвідуваність сайту цільовою аудиторією.

Рекомендація. Пошукові системи є одним з основних безкоштовних засобів залучення цільової аудиторії на сайт. Якщо потрібні сторінки не знаходяться за ключовими словами, Web-сайт або погано проіндексований (сторінки знаходяться в кінці списку знайдених пошуковою системою), або не проіндексовані взагалі. Слід оптимізувати сторінки Web-сайту таким чином, щоб вони відразу виявлялися пошуковими системами.

8. Програмна основа сайту

Помилка: Компанії, які використовують Web-сайти у своїй діяльності, часто стикаються з проблемою оперативного оновлення інформаційних матеріалів на сайті. У багатьох випадках внести якісь зміни в зміст сайту може тільки кваліфікований співробітник. Зайнятість або відсутність в штаті компанії такого фахівця призводить до того, що інформаційне наповнення сайту застаріває і стає нецікавим для відвідувачів.

Рекомендація. Для спрощення процедури оновлення інформації можна використовувати програмну систему управління Web-сайтом. За допомогою цієї програми співробітники компанії можуть вносити якісь зміни, не залучаючи технічних фахівців.

           Тест. На закінчення пропонуємо невеликий тест, який дозволить визначити, чи відповідає Web-сайт вашої компанії сучасним вимогам. Перебуваючи на будь-якій сторінці сайту, спробуйте відповісти на наступні питання: Про що цей Web-сайт? На якій сторінці ви знаходитеся? Де саме ви знаходитеся (в якому розділі в загальній структурі сайту)? Які розділи цього сайту є основними? Чи є на сторінці Web-сайту будь-які зручні сервіси (наприклад, швидке замовлення послуг)? Чи достатньо просто здійснюється на Web-сайті пошук інформації? Якщо при відповіді на деякі запитання ви відчували труднощі або відповіді були негативними, то, очевидно, що даний сайт потребує модернізації. Інтернет-маркетинг Для утримання наявної аудиторії корпоративного Web-сайту, а також залучення нових відвідувачів існують послуги Інтернет-маркетингу: на основі аналізу діяльності фірми-замовника і з урахуванням її бізнес-завдання розробляється і проводиться рекламна кампанія в Інтернеті, що включає: визначення перспективної цільової аудиторії та способів її залучення; оцінку Web-сайтів конкурентів і акцентування уваги на перевагах сайту замовника, виготовлення і розміщення банерів для додаткової реклами пріоритетних напрямків діяльності компанії; збір статистики і т.п. Ви тепер знаєте як саме має виглядати ваш сайт і може виправити усі помилки або замовити у нас повний або вибірковий аудит сайту.