keywordsРобота пошукових систем ґрунтуються на словах, запитуваних користувачами для визначення результатів, які будуть опрацьовані відповідно до їх алгоритмами, розсортовані та видані користувачу. Однак пошукові машини не просто розпізнають і витягують точні відповідності запитуваною словами, вони використовують знання семантики (наука про мову) для конструювання інтелектуальних відповідностей запитам. Прикладом може бути випадок, коли на запит loan providers пошуковик видає результати, які містять не дану фразу, а слово lenders. Пошукові машини збирають дані на основі частоти використання слів і їх спільного поширення в мережі. Якщо відповідні слова і фрази часто знаходять разом на сторінках або сайтах, пошукові машини можуть сконструювати інтелектуальні теорії про їхні стосунки. Це велике знання мови та її вживання дає пошуковикам можливість визначати, які сторінки тематично пов’язані, яка тема сторінки або сайту, як посилальна структура мережі ділиться на тематичні співтовариства і багато іншого.

Розвиток штучного інтелекту пошукових машин в галузі мови означає, що результати по запитам користувачів стають все більш інтелектуальними і еволюціонує. Величезні інвестиції в область процесів природних мов допоможуть досягти більшого розуміння значення та наміри у запитах користувачів. У довгостроковій перспективі як результат даної роботи користувачі можуть очікувати зрослої релевантністю результатів видачі, а також більш точні припущення пошуковиків про очікування користувачів.