shruftСуб’єктивно про найяскравіше і ефектне оформлення тексту, що використовується на різних веб-сайтах, а також причини і наслідки його використання. 

Я думаю, значне число відвідувачів включаючи навіть тих, хто не займається дизайном або версткою веб-сайтів, неодноразово чули жарти про підкреслений, напівжирний і курсивний текст, який замовники так і норовлять засунути на сторінку свого сайту.

 Зазвичай, з боку дизайнерів це подаватись як приклад убогого смаку, а також нерозуміння замовником питань графіки, дизайну і т.д. У цьому питанні їх, звичайно, можна зрозуміти – кому з дизайнерів буде приємно, коли на твій твір з вивіреним дизайном, грамотної версткою і правильної графікою (а також іншими показниками «правильного» сайту) якісь некомпетентні люди будуть зверху ліпити межах що?

Тим не менш, у цього питання і є і зворотна сторона медалі, причому, на мій погляд, набагато важливіша, ніж естетична складова. Як і в багатьох інших питаннях, тут все банально впирається у людський фактор. Причому, мова йде не про тих «некомпетентних» товаришів, які власне і додають цей текст на сайти – я говорю про відвідувачів даних веб-сайтів, заради яких цей текст додають.

Так, робиться це «для людей», як би смішно це не звучало. Постараюся пояснити більш наочно трохи нижче. Так вийшло, що чимала частина моїх друзів і знайомих опинилися в сфері електронної комерції та онлайн медіа. А так як робочі питання спливають у нашому спілкуванні дуже часто, то за останні кілька років через мене пройшло досить цікавої інформації з різних джерел.

Щоб було зрозуміло, мова йде не про якийсь один сайт або інтернет-магазин, де все залежить від особливостей конкретної цільової аудиторії – вибірка набагато ширша. Якщо бути більш точним, то в неї входять понад сім різних інтернет-магазинів різної спрямованості і розміру, включаючи як інтернет-магазини для домогосподарок, так і інтернет-магазини для просунутих користувачів ПК, ентузіастів, а також просто широких верств населення.

А тепер повернемося до теми цієї замітки. Так от, справа в тому, що у своїй масі люди просто не читають те, що написано на сайтах «звичайним» шрифтом. Так, звучить дивно, але це факт. Ні, проблема не у видимості тексту або складності знайти конкретний розділ сайту кшталт «оплата» або «доставка» – все зроблено дуже навіть зручно і логічно.

Ні, проблема не в «стінах тексту», які занадто довго читати або «незрозуміло написаному» тексті, який складно зрозуміти – все гранично лаконічно і однозначно. Ні, проблема не в тому, що людей на сайті щось відволікає від тексту – нічого миготливого, стрибає або занадто яскравого там немає.

Наскільки я можу судити, проблема просто в тому факті, що більша частина відвідувачів має дуже розсіяним увагою, принаймні тоді, коли вони ходять по сайтах. А як можна пояснити, що люди не бачать на сайті, наприклад, блок, в якому зазначений режим роботи магазину і надзвонюють (а також пишуть в ICQ) в магазин, в його неробочий час?

Після чого пишуть гнівні відгуки на пошту і на різних сайтах. Не можуть знайти? Цікаво як, якщо він як раз по сусідству з блоком контактних даних, які вони використовують для зв’язку. Або як можна пояснити той факт, що люди намагаються замовити по-телефону той товар, поряд з яким прямо написано «Ні в наявності» (при цьому автоматично ховається кнопка для його додати до кошика покупок) бо «щось у вас сайт глючить – не можу розмістити замовлення ».

Про такі дрібниці, як небажання читати про доступні методи оплати і доставки в конкретному магазині, а також їх умови, терміни та особливості я взагалі не кажу – це давно вважається нормою більшістю менеджерів, які вже звикли переказувати всю цю інформацію потенційному замовнику. Навіщо далеко ходити? На www.taina.com.ua, куди більша частина людей приходить цілеспрямовано щоб читати різні статті і замітки, в коментарях до більшості популярних топів знаходитися безліч людей, які піднімають питання, вже освітлені в коментованих ними нотатках.

Ось тут в справу і вступає підкреслений, напівжирний курсив. Його, часто вкупі з великим розміром, використовують для того щоб підкреслити важливість написаного і збільшити відсоток відвідувачів, який таки прочитає те, що до них намагаються донести. І що найголовніше – це дійсно працює! Так, перевірено багаторазової практикою.

Використання підкресленого, напівжирного курсиву дозволяє мало не в два рази зменшити кількість людей, які не звернули увагу на будь-яку інформацію, хоча, звичайно, використовувати його для всіх випадків неможливо.

Та і ефект це дає далеко не остаточний – все одно знаходяться ті, хто «не бачить» того, що було написано. Ось і виходить, що спочатку для магазину чи сайту замовляється красивий, витончений і вивірений дизайн, але потім все розбивається об тупу практичність і доцільність, бо банальне вказівку важливого повідомлення таким незграбним методом виявляється в рази ефективніше, ніж чергова спроба переписати тексти, поміняти місцями блоки з інформацією та інші більш «інтелектуальні» рішення.

Тому, коли наступного разу захочеться посміятися над «тупими замовниками», які оформили відрізок тексту в підкреслений, напівжирний курсив, згадайте, що не вони такі – «життя таке»:)

Якщо ви прийняли рішення створити собі сайт вам потрібно обрати домен. А   проверить доменное имя ви можете тут.