Google AnalyticsGoogle Analytics – це дуже корисний інструмент для зайнятого вебмайстра або оптимізатора. А взагалі, Google дуже любить всі свої проекти називати “експериментальними” або вішати їм клеймо “Бета-версія”. Ці Бета-версії можуть бути роками і я навіть хвалю цю необережність, на відміну від російських аналогів – спочатку за бабахати, а потім користувачі шлють тисячі листів про знайдені баги і помилки.

Я кілька місяців бачив, що є така функція як “Розвідка” в Google Analytics, але навіть не заходив туди. Думав, що для мене це не потрібно, як і багато функцій цієї системи. Але те, що не потрібно мені – не значить не корисно і не потрібно іншим. І тут то я і помилявся. Кілька повторюся, але для людини, яка стежить навіть більше, ніж за 15-20 сайтами – це дуже хороша економія часу. Звичайно, якщо ви аналізуєте свій трафік на корисність, або ретельно дивіться за якими ключовими словами заходять на кожен з ваших проектів, то цією функцією цих дій уникнути буде складно, знаю по собі.

Але потихеньку я від цього став відмовлятися. Дана розвідка чимось нагадує мети в тому ж Google Analytics, за допомогою яких можна враховувати навіть деяку конверсію сайту за численними параметрами. Тут же – можна отримувати звіт, отримувати звіт на пошту і знати, що відбувається на сайті не заходячи в його статистику. Я дуже великий фанат статистики. Оскільки знаючи статистику можна знаходити мінуси і недоробки, тим самим підвищувати трафік і конверсію. І не важливо хто ви – оптимізатор або фахівець з юзабіліті. Раніше я щодня заходив до аканту Google Analytics, проходився по всіх профілів проектів і дивився на криву відвідувань, дивився кількість досягнутих цілей за попередній день, статистику ключових запитів, порівнював з позиціями і т.д.

Тепер же, щоб дізнатися, як справи у моїх проектів з відвідувачами або з конверсією я дізнаюся прямо в пошті Gmail. Можна почати з простого, але важливого: зростання і падіння відвідуваності сайту. Якщо на сайті падає трафік – це або вихідний (включаючи свята), або щось дійсно сталося. У поганих ситуаціях типу “щось дійсно трапилося” частково допомагають сервіси, типу host-tracker.com або Яндекс своїми звітами на пошту, а останній навіть за допомогою СМС-повідомлень (що від Яндекса дивно).

 Але вони повідомляють, коли сайт не працює і їх можна використовувати в комплексі з розвідкою GA (Google Analytics). Але всі інші випадки, коли падає трафік дають привід гарненько задуматися над причиною даного слідства. Аналогічно цьому і з ростом трафіку – як так, чому трафік так значно виріс. Тут варіантів, звичайно, багато, але найбільш значущими, я вважаю, це зростання позицій в пошукових системах або ж трафік з якого-небудь конкретного сайту-джерела.

Щоб зайвий раз не відволікатися на незначні зміни і тому мене цікавить тільки пошуковий трафік, я налаштував собі два фільтри: “Трафік виріс в 1.5 рази” і “Трафік впав в 1.5 рази”.

 Тобто це визначення трафіку без інших сторонніх джерел, без Гугл Адвордс і іншого. Для того, щоб визначити значення для відвідувань, і кількісне перевищення, просто число відліку ділимо / множимо на 1.5 (якщо моя математика не вірна – я всього лише оптимізатор :)). На конкретному прикладі, справжній трафік – 8000 переходів з безкоштовного пошукового трафіку, в 1.5 рази більше – це 12000. При досягненні organic трафіку рівного в 12000 переходів – вам прийде лист із звітом “Трафік виріс в 1.5 рази”. Звичайно ж, свої мірки виставляйте самі 🙂 Тобто таким чином можна відстежувати значні зміни у внутрішній оптимізації або в покупці посилань у кількісному значенні – це досить таки здорово.

Але я якось згадував вже про фахівців юзабіліті. Як же їм це може бути корисно? Все досить просто, як 2х2 (так, таку математику я знаю відмінно :)). Наведемо як приклад Інтернет-магазин з налаштованими цілями.

Однією з цілей є відвідування кошика. Ви, як фахівець юзабіліті, багато працювали, знаходили, переміщали, робили привабливішим, помітніше, написали величезний аудит щодо збільшення зручності сайту та ваш аудит втілили в життя. Все, що вам потрібно – дочекатися реакції користувачів, а реакцію ми знову ж таки будемо відстежувати за допомогою тієї ж розвідки від Google Analytics. Тільки в цьому випадку поставимо не трафік, а досягнення цілей.