SEO-kopirajtingПропонуємо вам відповіді на найчастіші питання про SEO-копірайтинг. Відповіді ці взяті з практики і будуть цікаві насамперед кінцевим власникам сайтів. Що таке SEO-копірайтинг? Яка мета у SEO-копірайтингу? Чим займається SEO-копірайтер? Я нічого не розумію в ключових словах, чи допоможе SEO-копірайтинг?

Чому на сторінках так мало тексту? Чим ще може допомогти SEO-копірайтинг в справі просування сайтів? Чому SEO-копірайтер не становить семантичне ядро? Чи повинен сайт SEO-копірайтера бути першим в результатах пошуку? Як вибрати копірайтера для SEO?

1.Що таке SEO-копірайтинг? Уявіть собі, що ваш сайт, через який ви продаєте товари чи пропонуєте послуги, вже знаходиться на перших позиціях в пошуковій системі по певних запитах. Ваш потенційний покупець – користувач пошукача – може виявитися досить допитливим. Він не зупинить свій вибір на самій першій строчці результатів пошуку. Він відкриє відразу декілька, припустимо топ 5 сайтів, і буде вибирати.

Яким же буде його здивування, а може бути і засмучення, коли виявиться, що тексти на сайтах він читає однакові, нудні, застарілі. Терпіння користувача може швидко закінчиться. І раптом саме на вашому сайті його увагу привернув заголовок, який чітко говорить що «ось тут саме те, що ти шукаєш».

Користувач пробіг очима текст, адже це легко було зробити, так як на сторінці виділені основні слова, а важливі характеристики винесені в марковані списки. З вдячністю в душі за те, що його не змусили витрачати час на вивудження необхідної інформації з суцільного потоку, наш читач зупинився на одному абзаці. У цьому абзаці в легкій доступній формі було представлено цікавий опис того, що він шукав, при цьому з декількома цікавими фактами. «Ось воно!», Подумав наш потенційний покупець. Побачивши, що ваша компанія працює на ринку вже більше 7 років і що ви пропонуєте не тільки безкоштовну доставку, як більшість конкурентів, але і безкоштовний виїзд персонального менеджера, а також гарантію 3 роки (в 2 рази більше ніж у решти), наш покупець вже готовий набрати номер телефону, за яким йому люб’язно пропонують зателефонувати. З потенційного він перетворюється на реального покупця. SEO-копірайтинг – це процес створення саме таких текстів для сайтів, завдяки яким відбувається це перетворення. Отже, сторінка виявилася в результатах пошуку – значить вона оптимізована під певні пошукові запити. Відвідувач легко переглянув сторінку і знайшов необхідну інформацію – значить текст на сторінці підготовлений спеціально для веб-середовища. Потенційний покупець здійснює спрямовані дії (дзвінок, лист, замовлення і т.д.) – значить текст на сайті підштовхує його до цього. SEO-копірайтинг – це створення текстів, які відповідають трьом вимогам: оптимізація для пошукових систем, зручність сприйняття для відвідувачів сайту, спонукання до активності читачів. При цьому дуже важлива вимога – унікальний цікавий контент. У першу чергу, це скаже роботу пошукової машини про те, що на вашому сайті присутня корисна інформація, при чому подібної їй немає на інших сайтах.

2. Яка мета у SEO-копірайтингу? Зрозумівши, що таке SEO-копірайтинг, ми легко можемо назвати його основні цілі та завдання: підвищення позиції документа (і сайту) в результатах пошуку швидке і повне донесення потрібної інформації до читача перетворення потенційних покупців в активних замовників. Але корисність SEO-копірайтингу для вашого сайту не обмежується цими важливими завданнями. Див питання №6, щоб дізнатися додатково про переваги SEO-копірайтингу.

3. Чим займається SEO-копірайтер? Той, хто пише тексти для сайтів на вході має завдання (найчастіше – адреса сайту компанії, список ключових слів, короткий опис діяльності компанії), а на виході надає готовий текст заданого обсягу в вигляді HTML документа. Процес створення текстів – це творчість. Тому не завжди вдається заглянути в екран монітора людини, який зайнятий SEO-копірайтингом. Технічні етапи роботи SEO-копірайтера можна представити у вигляді таких кроків: Знайомство зі змістом і темою сайту. Складання семантичного ядра для тексту (на основі ключових слів). Пошук інформації по заданій тематиці. Складання плану статті. Написання тексту. Вичитування, перевірка, контроль входжень ключових слів. Верстка в HTML. Виділення ключових слів в тексті. Остаточна перевірка сторінки і валідація HTML коду.

4. У мене є сайт, я знаю, що для хороших позицій в пошукових системах потрібен контент, але я нічого не розумію в ключових словах, чи допоможе SEO-копірайтинг? Допоможе, але SEO-копірайтинг – це один з елементів пошукового просування сайту. Ключові слова, необхідні для написання текстів, повинен підібрати фахівець, який проводить оптимізацію вашого сайту. Складанням семантичного ядра займається не seo-копірайтер, а оптимізатор з двох причин: оптимізатор повинен виявляти ключові слова, по яких позиції сайту в пошукових системах слабкі, для написання оптимізованого тексту оптимізатор повинен слідувати плану проставлення зовнішніх посилань для збільшення посилання ранжирування сайту та визначати ключові слова , з яких стоятимуть посилання в розміщених на сайту статтях.

5. Чому на сторінках так мало тексту? Текст для сайту – це не текст в газеті. Відвідувач сайту не читає, а переглядає. Погляд інтернет-користувача проковзне по вашій веб-сторінці в пошуках якої-небудь зачіпки. Таким «гачком» може стати: заголовок, підзаголовок, пункт у списку, виділений курсивом або напівжирним шрифтом. Але навіть після того, як читачеві «сподобалася» виділена стрічка в тексті на сторінці, він не буде вдумливо повністю читати весь текст, він перегляне його «по діагоналі». Звичайно, є винятки. Тематична стаття на профільному веб-ресурсі, яка приваблює своєю цікавістю і унікальністю, буде прочитана «від корки до корки». Але найчастіше SEO-копірайтинг використовується для отримання контенту для комерційних сайтів. Таким чином, нам необхідно видати відвідувачеві необхідну інформацію в тому мінімумі тексту, який він все-таки побачить. Це означає, що веб-сторінки повинні бути не великими за обсягом, а кожен абзац і кожне речення в тексті мати максимальну концентрацію закінчених думок.

6. Чим ще може допомогти SEO-копірайтинг в справі просування сайтів? У деяких випадках результатом SEO-копірайтингу може бути не наповнення розділів сайту, а тематичні статті для розміщення на інших веб-ресурсах. Одним з важливих чинників ранжирування сайту в пошукових системах є посилальне ранжування (тобто облік тексту вхідних посилань на ваш сайт). Написання статей, в яких стоять текстові посилання з певних ключових слів на розділи вашого сайту, і розміщення їх на сайтах аналогічної тематики буде позитивно впливати на індекс цитування сайту і на посилальне ранжування. Ті ж самі ефекти можна акуратно будувати і в межах одного сайту (так звана внутрішня перелінковка сторінок). До того ж, збільшення контенту на вашому сайті і регулярне додавання нових матеріалів теж позитивно сприймається пошуковими системами.

7. Чому SEO копірайтер не виконує повний комплекс робіт по оптимізації, наприклад, складання семантичного ядра або визначення тем для статей? Тому що за життям і здоров’ям вашого сайту стежать фахівці компанії, яка проводить пошукове просування сайту. SEO-копірайтинг – це інструмент Інтернет-маркетингу. Нехай професіонали вирішують, коли потрібно скористатися цим інструментом. Те ж саме з визначенням ключових слів, для яких необхідний текст. Тільки оптимізатор, який веде проект, знає які ключові слова потрібно підтягнути в пошукових системах, з яких слів повинні стояти посилання з розміщених статей на інших ресурсах, які ключові слова відносяться до низькочастотних запитів, а які – до середньочастотних. Додатково див питання №4. Тому завдання для SEO-копірайтера звичайно включає в себе: тематику, конкретний список ключових слів, слова для проставлення посилань, обмеження на обсяг тексту, побажання до стилю написання та ін.

8. Чи повинен сайт SEO-копірайтера бути на перших рядках в результатах пошуку? Однозначно відповісти на це питання неможливо. З одного боку, існує думка, що будь-який фахівець, пов’язаний з пошуковою оптимізацією, повинен виконати своєрідний показовий виступ – мати свій власний сайт на верхніх позиціях пошукової видачі з профілюючих запитів. Відомо, що чоботар без чобіт – смішно і дивно. Але з іншого боку наведу зовсім протилежну думку, засновану на здоровому глузді. Навіщо SEO-копірайтер буде займатися просуванням свого сайту в пошукових системах? По-перше, це нерозумна трата часу. По-друге, замовники оптимізованих текстів найчастіше – професійні оптимізатори, які знають ще кілька способів пошуку SEO-копірайтера, окрім як через пошукову систему. По-третє, знаючі люди будуть використовувати різні канали для пошуку фахівця з написання текстів, в тому числі і профільні форуми, і оголошення в розсилках і блогах, і рекомендації своїх колег. Таким чином, не виявлення сайту SEO-копірайтера на першому місці на сторінці результатів пошуку не може говорити про відсутність професіоналізму у власника сайту. Прикладів зворотного – безліч в самих різних темах, наприклад, у тій же темі пошукової оптимізації сайтів або темі Інтернет-маркетингу.

9. Як вибрати копірайтера для SEO? Якщо у вас на прикметі вже є кілька фахівців, то найперший і найголовніший критерій при виборі – перегляд прикладів роботи (портфоліо) SEO-копірайтера. Написання текстів – це політ думки, тому стиль роботи різних людей може бути не просто поганим або хорошим, він може бути різним. Вибирайте той, який повинен більше відповідати вашому сайту. Наступним предметом вивчення буде, звичайно, вартість роботи. Тут важливо бути уважним, тому що в кожному конкретному випадку ціна тексту може бути вказана за 1000, 1800 або 2000 знаків з пробілами (або без пробілів). Може стояти більш просте формулювання «за сторінку тексту». У цьому випадку потрібно буде уточнити, який обсяг у знаках автор вважає сторінкою. Ще кілька характеристик, які допоможуть з вибором, це такі як рекомендації ваших колег або друзів, особисте знайомство з SEO-копірайтером, можна вважати додатковими. Але, часто, похвальні слова про конкретну людину, почуті вами від авторитетного колеги, можуть стати вагомішим всіх інших параметрів. Нарешті, SEO-копірайтер – це теж людина, яка любить свою роботу і любить Інтернет. Напишіть йому листа (перевірите вміння і бажання задавати питання), поспілкуйтеся через ICQ, зателефонуйте йому (відомі і чесні фахівці не приховують свої координати). Ви складете про нього свою власну думку, і це допоможе розставити всі крапки над «i» в питанні вибору SEO-копірайтера.