Багато оптимізаторів, починаючи просувати сайт оптимізують тільки його цільові сторінки і не звертаючи уваги на інші.

Надалі це все забувається і часто виникають ситуації, коли сайт займає 2-3 позиції, а вище ніяк не може піднятися, навіть за умови, що вже багато грошей було витрачено понад бюджету.

У чому ж можуть бути проблеми такого явища і як з цим боротися?

Не завжди все вирішує тільки зовнішній чинник і розмір посилального бюджету. Спочатку вам потрібно дати зрозуміти пошуковій системі, що ваш сайт хороший. Навіть мало того – він ідеальний. Для цього потрібно, можна сказати, вилизати весь свій сайт, зробити ідеальним внутрішній фактор.

Не один раз я зустрічався з тим, що начебто все в порядку, сайт добре йде і ніякі сторінки я не упустив – в чому ж справа? А справа в тому, що очима пошукової системи у сайту є помилки. Тому потрібно зробити так, щоб пошукові машини їх не бачили. Що ж потрібно робити при первинній оптимізації сайту?

1. Title Title повинен бути унікальним і оптимізованим не тільки у ваших цільових сторінок, але і інших.

Адже якщо в GWT є цілий розділ з HTML помилками сайту, значить не просто так його створювали. Зробити унікальним Title можна по-різному: якщо це невеликий сайт, найкраще пройтися і руками переписати кожній сторінці, зробити їх унікальними, якщо це великий портал, то краще організувати генерацію, як я писав у статті про оптимізацію інтернет-магазинів. Найголовніші ключові фрази ставимо на початок Title, і робимо його, бажано, не більше 12 слів.

2. Description Аналогічно тегу Title, все мета опису description повинні бути унікальними.

При цьому постарайтеся їх робити такими, щоб вони були доречні вашим ключовим фразам (запитам), щоб саме ваш опис виводилося в сніппет Google і дуже можливо, що в Яндексі.

3. Заголовки H1-H6

У першу чергу порядок повинен бути послідовний: H1, H2, H2, H3 і т.д. При цьому заголовок H1 повинен зустрічатися тільки один раз на сторінці. Є вже незаперечний факт (суджу з власного досвіду), що чим менше слів у заголовку, тим більшу вагу передається ключовою фразою, тому в H1 пишемо саму частотну і чітку фразу.

4. Абсолютні і відносні посилання

На всі свої основні і цільові сторінки ставимо тільки абсолютні внутрішні посилання. Вихідні посилання з цих сторінок повинні бути відносними, щоб внутрішній вага сторінки не розтікався, а тримався, так би мовити, в купці:)

5. Склеювання і редиректи

Зверніть увагу на те, як пошукові системи індексують ваш сайт. Якщо ваш сайт індексується з префіксом WWW і він доступний для відкриття без цього префікса, то настійно рекомендую поставити 301-редирект з домен без WWW, на домен з даними префіксом. Перевірте також, не доступний ваш сайт за адресами index.php (main.php), index.html (index.htm) і, якщо доступний, також ставимо 301-редирект на кореневий каталог сайту.

Часто так буває, що в різних пошукових системах сайт проіндексований по-різному: в одній з WWW, в інший без. Але в цьому випадку вже вирішуйте самі, яка пошукова система для вас пріоритетне. Я зазвичай міркую так: Україну, значить вибираю варіант, як проіндексовано в Google, Росія – дивлюся на Яндекс.

6. Контакти

Для того, щоб пошукові системи вірно визначили регіон сайту (це не стосується регіональних доменів, тому що по них пошукові системи регіон визначають автоматично), необхідно написати контакти в наступному форматі: # індекс #, # # місто, # вулиця #, # номер дому / офісу #. А також номер телефону у форматі: +38 097 0000000

7. Карта сайту

Для поліпшення індексації сайту рекомендую генерувати карти сайту, як HTML, так і XML. На HTML-карту сайту рекомендую поставити декілька зовнішніх посилань, щоб у неї була вага і вона віддавала його внутрішнім сторінкам – допомагає зростанню трафіку по НЧ запитам. 8.

Відсутні документи і биті посилання Для запобігання додаткових помилок в пошукових системах необхідно перевірити сайт на биті посилання і відсутні документи. Для цього я завжди користуюся програмою XENU – віддає дуже зручний формат звіту по некоректним посиланнях.

Крім того, вона дозволяє згенерувати карту сайту (якщо у вас статичний сайт – може бути корисно).

9. robots.txt

На файл robots.txt необхідно звернути особливу увагу і головне дуже правильно його скласти. Чи не закрийте випадково важливі розділи сайту, зверніть увагу на правильність синтаксису.

До закриття рекомендую: сортування, сторінку авторизації / реєстрації, профілі, опити / голосування, внутрішні каталоги, на які можуть прослизнути посилання, всі розділи, призначені тільки для користувача і всі гілки сайту, які дублюють та створені тільки дял зручності і т.д.

10. JavaScript і Flash анімації

Я противник будь-яких JS і всіляко намагаюся їх обійти. Але якщо так трапляється, що вони все-таки присутні, то їх потрібно виносити в окремий файл і не тримати їх в тілі сторінки.

По-перше, JS не індексують пошукові системи, тому потрібно його складати так, щоб в коді сторінки важливі фрагменти були у вигляді HTML-коду. Крім того, хоч пошукові системи і навчилися індексувати Flash, все одно це не така індексація, як звичайного тексту або html.

Тому уникайте Flash додатків, а якщо вони є і там присутні посилання на важливі розділи – продублюйте їх десь ще й в HTML-вигляді.

11. Вихідні посилання

Намагайтеся все ж уникати вихідних посилань. Забудьте про обмін посиланнями, тому що в підсумку виходять тільки лінкопомийки, краще отримаєте односторонню хорошу посилання. Якщо це лічильники або кнопки, подумайте, чи дійсно ви від них отримуєте якийсь вагомий ефект для сайту? Наприклад статистика li.ru буде працювати, якщо поставити тільки код лічильника і прибрати посилання на сервіс. За цією логікою можна максимально позбавитися від зовнішніх вихідних посилань сайту.

12. Хлібні крихти

Дуже корисний інструмент, як для користувача, так і для пошукової системи, яка буде розуміти правильну адресу до конкретної сторінці та правильно визначати її рівень вкладеності.

13. Виводити щось схоже

Завжди для внутрішньої перелінковки буде корисно виводити щось схоже. Якщо у вас інтернет-магазин – схожі товари, портал працевлаштування – схожі вакансії, інформаційний портал – посилання на схожі статті (без виведення іншого тексту, щоб не було дублювання – погано позначається, перевірено досвідом).

Це невелика кількість пунктів, які постарайтеся виконати в обов’язковому порядку, в будь-якому випадку підуть сайту тільки на користь. Тим більше, що це зовсім не складно. Щасти Вам в оптимізації! 🙂

Нещодавно я замовив на амазон телефончик. Пошукав в інтернеті і знайшов цікавй сервіс доставка с amazon рекомендую усім не пошкодуєте.