usabilityОтже, почнемо, що ж таке юзабіліті? Юзабіліті – поняття, що характеризує загальну зручність і зрозумілість навігації, а також легку доступність до інформації на ресурсі.

Для досягнення досить високого рівня юзабіліті на сайті треба стежити за деякими чинниками.

Юзабіліті інтерфейсів дуже важлива частина під час розкручування сайтів, зараз ми розповімо Вам чому. Можливості людської короткочасної пам’яті сильно обмежені, через що мозок не може обробляти більше 5-7 пунктів разом.

Саме через це не варто робити меню навігації більш ніж 5 або 7 пунктів. Основні правила юзабіліті інтерфейсів як Ви вже зрозуміли повинен знати кожен SEO-оптимізатор.

Правило “три кліки”.

Якщо Ви хочете, щоб кожен відвідувач з величезним задоволенням використовував Ваш сайт і приходив на нього ще і ще, постарайтеся зробити доступною всю інформацію в 3 кліка, але якщо досягнення даної мети неможливо, треба зробити так, щоб користувач в будь-який момент розумів, де він зараз, а також, куди прямувати далі.

Правило двох секунд.

Час, за який відбувається реакція на будь-яку дію кожного користувача має бути – дві секунди.

20/80 або по іншому Правило Парето.

Приймайте до уваги думку виключно тих відвідувачів і користувачів, які по-справжньому приносять користь і прибуток Вашому бізнесу. У середньому подібного роду людей близько 20% від загальної маси всіх відвідувачів, але саме ця група в 20% приносить близько 80% прибутку і користі Вашим проектом.

Прагнення до логічного.

Кожен елемент сайту повинен бути, якось пов’язаний з іншим і побудований за єдиною логікою. Такий інтерфейс зможе забезпечити зручність навігації і її простоту.

Швидкий спосіб.

Постарайтеся зробити можливим, виконувати всі основні завдання і дії на сайті якимось швидким методом, наприклад, за допомогою гарячих клавіш, прямих посилань і т.д.

Відміна дій.

Не забудьте передбачити зручний і простий спосіб для скасування або виправлення вже зроблених дій Вашим користувачем.

Під контролем.

Кожен відвідувач повинен бути абсолютно упевнений, що саме він керує всім процесом і прямує в потрібне місце.

Зворотний зв’язок.

Не важливо, чи продає сайт дитячі іграшки чи нафту або навіть якщо це сайт-форум він повинен мати форму зворотного зв’язку. Ця форма повинна бути зручною, легкою, яка підходить  всім. Дана дія покаже користувачам, що Ви дбаєте про них і ставитеся до проекту серйозно.

Не треба завантажувати короткочасну пам’ять людини.

Ніколи не завантажуйте сайт зайвими елементами, величезною кількістю яскравою рекламою. Всі ці елементи заважають зосередитися Вашому  відвідувачу на головній меті, на те, навіщо він тут, в іншому випадку він просто забуде, чому він прийшов до Вас і піде.

Юзабіліті інтерфейсів має кілька головних параметрів: доступність, простота, логічність. Пам’ятайте це. Все геніальне – просто.