brainrankШтучний інтелект застосовується для самонавчання алгоритмів з метою поліпшення якості пошуку. В інтерв’ю виданню Bloomberg Грег Коррадо (Грег Коррадо), старший науковий співробітник Google, розповів про застосування штучного інтелекту в пошуку. Система RankBrain обробляє результати пошуку. RankBrain використовує принципи машинного навчання, що дозволяє системі вдосконалюватися без участі людини або без чіткого слідування заданих алгоритмів.

RankBrain – це не новий алгоритм або фільтр, а один з факторів, що враховуються в ранжируванні. (На даний момент створює пошукову видачу алгоритм під назвою Колібрі -. Google Hummingbird) Більш того, Google позиціонує RankBrain як третій за важливістю чинник, в той же час не озвучуючи перші два.

Денні Салліван (Денні Соліван), редактор Search Engine Land, припустили, що перші за важливістю фактора ранжування в пошуку Google, залишаються посилання а – слова другого, вірніше входження ключів.

Особисто я вважаю що перші два за значимістю фактора ранжування в системі пошуку Google – це якісні посилання і поведінкові чинники.

Штучний інтелект RankBrain покликаний визначати найбільш релевантний запит користувача. Він використовується для інтерпретації користувальницьких запитів і встановлення смислових зв’язків між двома абсолютно різними пошуковими запитами: взуття для бігу, спортивне взуття, кросівки. Застосування RankBrain дозволяє показати користувачеві релевантні сторінки, які не містять прямих входжень ключових запитів.

Як функціонує RankBrain?

Штучний інтелект RankBrain отримує в оффлайн режимі групи історичних запитів і вибудовує прогнозовані видачі на основі аналізу отриманих запитів. Прогнози перевіряється на відповідність стандартів якості пошуку, і якщо прогнозована видача релевантні і якісні, запускається нова версія RankBrain.

Більше інформації представники пошукової системи не дають, посилаючись на ресурс дослідження в Google  на анг. мові, де публікуються актуальні результати досліджень з питань машинного навчання.

RankBrain – це новий підхід до визначення релевантності, вивчення сторінок і розуміння системою пошуку якості сторінки, щоб визначити «заслужені» позиції сайту у видачі. Штучний інтелект вибудовує асоціації між словами запиту, щоб краще зрозуміти «намір» –  користувача.

Як приклад, що ілюструє, з чим працює RankBrain, Google подає такий запит:

Назва споживача на найвищому рівні харчового ланцюга? – як називається жива істота на вершині харчового ланцюга?

Такий запит не виключений. Користувач може сформулювати свій запит простіше: хто знаходиться на вершині харчового ланцюга?

Перевіримо, як працює RankBrain, і наскільки схожі видачі запропонує Google:

Як бачимо з результатів експерименту, по видачі запитам відрізняються, але в результатах, що за першим, що за другим запитом, користувач, безсумнівно, отримає правильну відповідь.

Що значить RankBrain для СЕО?

На думку фахівців Milestone Інтернет-маркетинг впровадження RankBrain істотно знизить значимість ключових слів і їх щільність у визначенні релевантності сторінки запиту користувача. Штучний інтелект тепер встановлює асоціативні зв’язки між словами і запитами. Синонімічний словник пошукової системи збільшується автоматично.

Тепер висока щільність ключів недостатньо, сторінка повинні використовувати різні слова, словоформу і можливі запити користувачів, за якими вони зможуть знайти сайт.

Структурування сторінок за допомогою schema.org, яка передає пошуковій системі інформацію, про що  конкретна сторінка – ще один спосіб оптимізувати сторінку для кращої взаємодії з пошуковим роботом. Це особливо важливо, тому що RankBrain намагається зрозуміти довгі, заплутані ( «криві» запити) і правильно їх інтерпретувати, щоб направити якісний трафік на сайт.

Зараз необхідно приділити Увага розширення семантики сайту, використання різних форматів (PDF Інформацію, відео), а також змінити подачу інформації. Тепер контент сайту рекомендується створювати з точки зору користувача.

Як змінить RankBrain контент-маркетинг?

Google постійно змінює правила гри в контент-стратегії, тому що контент – це фактор, який найлегше змінити і адаптувати під постійно мінливі стандарти пошуку.

RankBrain не скасовує використання ключових слів, але їх значимість істотно знижується. Штучний інтелект аналізує не окремі слова, а контекст, в якому використовується те чи інше слово.

Контент все ще залишається невід’ємною частиною стратегій просування. Контент – це інструмент комунікації сайту і користувача. Як створювати контент, враховуючи штучний інтелект Google?

Якісні статті

RankBrain намагається розширити пошуковий запит користувача синонімів, які пошуковий алгоритм може виявити на релевантної сторінку, яка не містить пряме входження ключового запиту. Описуючи HVAC системи, цілком очікувано, що якісний текст пояснить, що це за системи, а також використовує більш зрозумілий для користувача синоніми: опалювальні системи, вентиляція, кондиціонування, кліматичні системи.

Хоча зараз поки не представляється можливим встановити, чи дійсно використання синонімів у текстах поліпшить видимість і позиції сайту у видачі Google, очевидно, що якісний контент ранжируватиметься краще, ніж низької якості статті, переспамленні ключовими запитами.

Визначення розмовних виразів

Іншими словами, необхідно зрозуміти, як цільова аудиторія обговорює продукт або послугу в повсякденному житті. Хоча Google Adwords і Yandex.Wordstat дають певне розуміння, як користувачі шукають продукти та послуги в мережі, але вони не дадуть повної картини.

Щоб зрозуміти, які слова і запити використовують користувачі, щоб знайти ваші товари або послуги, необхідно:

Аналізувати дискусії користувачів,  співробітників компанії (можна аналізувати відгуки та коментарі користувачів на всіх можливих сайтах: блог, конкурентні ресурси, форуми).

Аналізувати тексти офіційних документів, щоб витягти офіційну термінологію.

Аналізувати відповіді фокус-групи.

Аналізувати виступи, презентації, офіційні заяви.

Використовуючи розмовні вирази, ви зможете зробити текст сайту максимально близьким і зрозумілим для користувача, а також зрозуміти, який контент необхідний для різних представників цільової аудиторії. Це підвищить видимість сайту в пошуку по різним синонімічним запитам.

Висновки

RankBrain – третій за важливістю чинник ранжирування, тому при створенні та оптимізації сайту не варто забувати про комплексне поліпшення користувацького досвіду і вибудовуванні якісного довідкового профілю.

RankBrain ніяк не ускладнює і не обмежує роботу оптимізаторів. Навпаки, штучний інтелект дозволить веб-майстрам відійти від техніки переспаму текстів ключовими словами, щоб вказати пошуковому алгоритму на релевантність сторінки того чи іншого запиту.

Нововведення Google – ще один крок назустріч користувачу. Це ще раз доводить, що зараз виграють сайти, які пропонують якісний користувальницький досвід.