doviraОскільки пошукові системи індексують структуру веб-посилань та контент сторінок, вони виявляють два різні види інформації про заданий сайті або сторінці.

Оскільки Всесвітня павутина – дуже комерційне місце, де дуже багато зацікавлених у вигідному для себе ранжируванні по певних запитах, пошукові системи не можуть завжди розраховувати лише на веб-сайти при визначенні їх важливості.

Таким чином, дні домінування сторінок з штучно заповненими метатегів та ключовими словами (до 1998 року) пройшли. Сьогодні пошукові системи визначають довіру до сайту або сторінці виходячи з посилань і контенту. У теорії якщо сотні або тисячі веб-сайтів посилаються на Ваш ресурс, Ваш сайт повинен бути популярним і, таким чином, мати цінність.

Якщо на Ваш ресурс посилаються дуже популярні і важливі (і таким чином, що заслуговують довіри) веб-сайти, їх популярність призведе до ще більшого ступеня популярності вашого сайту.

Гіперпосилання з таких сайтів як NYTimes.com, Yale.edu, Whitehouse.gov та інших приносять властиву їм довіру, яку пошукові системи використовують для підвищення Вашої позиції у видачі.

 З іншого боку, якщо лінки на Ваш ресурс йдуть з низькоякісних взаємоперелінкованих сайтів або автоматизованих доменів (також відомих як ферми гіперпосилань), пошукові системи зменшать цінність даних посилань. Найбільш відомою системою ранжирування сайтів на основі даних про лінках – спрощує формула, розроблена засновниками Google – PageRank.  PageRank, який грунтується на математичній формулі (заснованої на знаходженні певного документа шляхом натискання навмання по посиланнях) описаний Google в розділі Технологія.

PageRank грунтується на унікально демократичної природі Всесвітньої павутини шляхом використання її великої гіперссилочної структури як індикатор цінності окремої сторінки. По суті, Google інтерпретує посилання зі сторінки A на сторінку B як голос, дані сторінкою A на користь сторінки B. При цьому Google враховує не тільки кількість таких голосів або посилань на певну сторінку, Google також аналізує сторінку, яка дає свій голос.

Голоси даються сторінками, які самі мають цінність. Вони допомагають зробити інші сторінки “важливими”. Google використовує “proxy” значення PageRank, яке логарифмічно переводить дійсний PageRank документа в значення від 1 до 10 з метою ранжирування веб-сайтів, перерахованих в директорії Google (в директорії можна відсортувати документи за значенням PageRank або в алфавітному порядку), а також відображаються індикатором Google Toolbar (див. малюнок).

Google’s toolbar (доступний за посиланням) включає іконку, яка показує значення PageRank від 1 до 10. По суті PageRank являє собою грубу систему для визначення цінності заданої посилання на основі посилань, що вказують на головну сторінку. З початком використання PageRank в кінці 90-х років з’явилося безліч розумних і складних систем аналізу посилань. Таким чином, в сучасну епоху SEO PageRank в Google toolbar, директорії або на сайтах використовується не так часто. Сторінки з PR8 можуть перебувати на 20-30 позиції, нижче ніж сторінки з PR3 або 4.

Крім того, показники Google Toolbar оновлюються кожні 3-6 місяців, що робить ці дані ще менш цінними. Тому більш правильним було б думати про цінність самого посилання, ніж орієнтуватися на PR. Тут наведено невеликий список найбільш важливих факторів, на які звертають увагу пошукові системи при визначенні цінності посилання:

• Текст АНКОРу посилання – текст АНКОРу – видимі символи і слова, які з’єднують з іншим документом або місцем в мережі. Наприклад, у фразі “CNN is a good source of news, but I actually prefer the BBC’s take on events” є дві унікальні частини тексту АНКОРу – “CNN” – текст АНКОРу, який вказує на http://www.cnn.com, тоді як “the BBC’s take on events” вказує на http://news.bbc.co.uk.

Пошукові системи використовують даний текст посилання для визначення предмета сайту, на який вона посилається. У наведеному вище прикладі посилання “скажуть” пошуковій системі, що коли користувачі здійснюють пошук слова “CNN”, www.news.vghost.ru “думає”, що http://www.cnn.com є релевантним сайтом по запиту “CNN” і що http://news.bbc.co.uk є релевантним запиту “the BBC’s take on events”.

Якщо сотні або тисячі сайтів “думають”, що певна сторінка є релевантною заданому набору слів, ця сторінка може дуже вигідно ранжируватися у видачі пошуковика, навіть якщо слова тексту посилань НЕ містяться в самому тексті даної сторінки (для прикладу див пояснення того, чому Google ранжує певні сторінки за запитом “Miserable Failure”).

Глобальна популярність сайту – більш популярні сайти забезпечують більш потужні посилання. Таким чином, посилання з SEOmoz може бути цінним голосом для сайту, посилання з bbc.co.uk or cnn.com може мати ще більшу вагу. Це одна з областей, де PageRank (припускаючи, що PR точний), міг би бути хорошим показником, так як він був створений для визначення глобальної популярності.

• Популярність сайту в значущих співтовариствах – в наведеному вище прикладі вагу або значимість голоси сайту грунтується на його чистою популярності в мережі. Оскільки пошукові системи стають більш складними і вибірковими у своєму підході до даних посилань, вони визнали існування тематичних співтовариств, сайтів певної тематики, які часто пов’язані між собою, посилаючись на документи і надаючи нам унікальні дані по певній темі.

 Сайти в цих спільнотах забезпечують більше цінності, коли вони посилаються на сайт чи сторінку з релевантною темою, ніж на сайт, який зовсім нерелевантний темі. Помітили, що пошукові системи надають перевагу тексту, безпосередньо з навколишнього посилання, більше значення і релевантність, ніж решті тексту на сторінці. Таким чином, посилання, розташоване у середині параграфа, присвяченого певній темі, може мати більшу вагу, ніж посилання збоку або в футері.

 • Тема посилається сторінки також може бути чинником, що визначає цінність посилання. Таким чином, більш цінним може бути наявність посилань зі сторінок, які пов’язані з темою сайту  сторінки, ніж зі сторінок, які мають мало спільного з темою.

Це лише деякі з численних факторів, що враховують пошукові системи при оцінці посилань. Алгоритми визначення посилань забезпечують те, що пошуковики можуть знайти інформацію, якою вони можуть довіряти. У науковому світі широкого цитування джерела означає його важливість.

Однак у світі комерції маніпулювання і конфлікт інтересів втручаються в чистоту заходів, заснованих на цитуванні. Таким чином, у сучасній Всесвітній павутині джерело, стиль і контекст цитат є життєво важливими для гарантування високоякісних результатів.