Що таке ТИЦ Яндекса і на що він впливає
Що таке ТИЦ Як і в науковому світі, де існує поняття ІЦ (індекс цитування з урахуванням посилань на наукову працю або автора в інших яких-небудь джерел), в світі інтернет-технологій є свій індекс, що враховує посилання на веб-сайт з інших інтернет-ресурсів — ТИЦ.
ТИЦ — це тематичний індекс цитування системи Яндекс, за яким визначають так звану «авторитетність» сайтів. При цьому, як і науковий індекс цитування, розглянутий нами ТИЦ дозволяє оцінити значимість веб-сайтів не тільки за кількістю посилань на них, але і за їх якістю (або «вазі»), яке розраховується за спеціально розробленим алгоритмом Яндекса.
Пошукова система Яндекс на сьогоднішній день найбільш популярна у російських користувачів і комерційних організацій, які використовують у своєму бізнесі можливості Інтернету, тому її ТИЦ грає одну з першорядних ролей в гонитві за новими користувачами та відвідувачами сайтів, потенційними покупцями і реальними клієнтами і просто вдячними та вірними читачами.
Тематичний індекс цитування Яндекса при визначенні «авторитетності» веб-сайту враховує тематичну близькість інтернет-ресурсу і посилаються на нього. При цьому рівень ТИЦ буде набагато вищий, якщо посилання на сайт буде з ресурсу тієї ж тематики.
Навіть якщо на автомобільний портал посилається досить авторитетний і популярний меблевий інтернет-магазин, нехай навіть знаходиться в Топ Яндекса і має дуже високий ТИЦ, його посилання майже не позначиться на першому, оскільки тематика їх абсолютно різнита.
Відстежити динаміку зростання значення тематичного індексу цитування можна, встановивши на сайті спеціальну «кнопку» — Яндекс пропонує бажаючим відслідковувати свій ТИЦ
Встановіть на своєму сайті так звану «гріш», при натисканні на яку можна побачити значення ТИЦ свого веб-сайту. За словами представників Яндекса, тематичний індекс цитування оновлюється один раз на тиждень, але насправді це відбувається один раз на три тижні, а іноді і раз на місяць.
Як ТИЦ «просуває» сайти? Помилковим думкою є істотний вплив ТИЦ на пошукову видачу Яндекса. Насправді на місце сайту в списку результатів пошуку показник ТИЦ ніяк не впливає.
Справа в тому, що розмір ТИЦ не залежить від тексту посилань, який має переважне значення для пошукового просування.
ТИЦ враховує тільки кількість тематичних посилань, які надають і самому сайту більш високу якісну «вагу». Якщо розглядати, наприклад, два сайти з автомобільної тематики, які просуваються в пошукових системах по ключовому запиту «продаж авто», можна побачити очевидний доказ до вищеописаного твердженням. Припустимо, на перший сайт буде посилатися 100 ресурсів по тексту «продаж авто», а на другий — 1000 ресурсів з іншого тексту, наприклад, «найкращий портал про машини».
У першого сайту ТИЦ виросте всього до 10-20, а у другого — до 100-200. Зате в природній видачі пошуковика перший сайт буде стояти вище другого, незважаючи на те, що його ТИЦ в десять разів нижче. І все тому, що для ТИЦ важлива кількість тематичних посилань, а для розкрутки — кількість посилань з необхідним текстовим змістом.
На що впливає ТИЦ сайту?
Найбільш значущим тематичний індекс цитування сайту є для його позиції в Яндекс, який є одним з найбільших (якщо не найбільшим) каталогів всього Рунета. У Яндекс. Каталозі всі веб-ресурси сортуються саме за показником ТИЦ: чим вище ТИЦ, тим вище позиції сайту, і навпаки.
Каталог Яндекса дає сайтам хороший приплив відвідувачів, особливо, якщо сайт займає перші позиції. При цьому потрапити в даний каталог зовсім не просто, тому деякі сайти є учасниками даного рейтингу. Якщо сайт не пройшов модератора Яндекса і залишився поза каталогу, значення ТИЦ для нього не буде грати великої ролі.
Тематичний індекс цитування також впливає на ціну посилань з сайту. При відносно високому ТИЦ (100-120) веб-ресурс, наприклад, з 500 сторінками може приносити прибуток в розмірі 300-450 рублів щомісяця. А якщо ще підвищити ТИЦ сайту, то, відповідно, і прибуток з продажу посилань можна істотно підняти.
І на даному етапі виникає, звичайно, справедливе питання: що і як потрібно робити для збільшення значення тематичного індексу цитування веб-ресурсу?
Як збільшити тематичний індекс цитування?
Щоб підвищити ТИЦ сайту, простіше всього звернутися до роботи з тематичними посиланнями з інших ресурсів. Чим більше буде кількість тематичних, а значить, корисних і ефективних посилань, тим краще для сайту і значення його тематичного індексу цитування.
Важливо пам’ятати при цьому, що тематичність посилань тут грає ключову роль, і якщо сайт належить автомобільній тематиці, то саме з сайтів автомобільної тематики і потрібні на нього посилання!
Жоден сайт з найвищим ТИЦ з тематики краси та здоров’я, наприклад, не підніме індекс цитування автомобільного порталу. При цьому зазначимо, що значення ТИЦ визначається для всього інтернет-ресурсу в цілому, а не для окремо взятої його сторінки. При розрахунку буде враховуватися не кожна окрема сторінка, а посилається сайт.
Тому набагато корисніше для ТИЦ буде мати 10 посилань з різних сайтів, ніж 100 посилань з окремих сторінок одного і того ж ресурсу. Купівля-продаж посилань для штучного збільшення ТИЦ сайтів проводиться на спеціальних біржах.
На думку учасників подібних бірж, збільшити значення тематичного індексу цитування з найменшими витратами можна при купівлі посилань по 1-10 у.о., які належать практично нульовим сайтам. Таким чином, купуючи пару тисяч дешевих посилань загальною сумою приблизно на 100 у.о. протягом місяця, власник сайту значно підвищить ТИЦ і зможе видобувати за допомогою свого інтернет-ресурсу щомісячний прибуток у розмірі 300-500 у.e.
Однак і тут є свої тонкощі. Варто пам’ятати, що далеко не всі посилання будуть збільшувати тематичний індекс цитування і дозволять впевнено отримувати прибуток з сайту.
Які посилання не впливають на значення ТИЦ?
Існує цілий список інтернет-ресурсів, посилання з яких позитивно НЕ впливають на тематичний індекс цитування, а іноді і шкодять сайту. Забанені ресурси, «випали» з індексу пошукової системи Яндекс сайти, форуми, мережеві конференції, веб-борди, каталоги без модераторів, а також сайти, інформацію на які можуть всі користувачі мережі без відома і будь-якого контролю з боку власника ресурсу, розташовані на безкоштовному хостингу і не входять при цьому в Яндекс. Каталог сайти.
І наостанок висновок: не всякий високий ТИЦ приведе на сайт бажану кількість відвідувачів і потенційних покупців і клієнтів. Зате кожен якісний сайт може розраховувати на хороше значення ТИЦ при вмілому і грамотному підході!